Traxxas SLASH topic

weet iemand wat lipo's aan Ampere moeten leveren met de VXL setup?
Ik krijg morgen m'n Slash binnen en heb hier nog twee 2S 3000 25C Lipo's liggen. Kan ik hier mee rijden in mn Slash zonder dat ik ze sloop?:confused:
(2s 4000 en 5000 zijn onderweg vanuit het german warehouse)

25 c is prima.

Ok....De boel mag dus 75A trekken......Hopen dat het daar binnen blijft..

Hopen dat de postbode snel komt met m'n Slash:D en dat ie inderdaad op m'n werk hier afgooit. Dan nog een beetje droog weer erbij.......

de vxl gebruikt "iets meer stroom" dan een 60amp esc makkelijk kan leveren (werkt prima maar hij word wat warmer...) dus ik gok dat je op een ampje of 65 ofzo zal zitten... als je lipos meer dan dat leveren zit je prima!

ben het ook helemaal eens mee
als ik hier zo alles eens doorlees dan stel ik mij toch dikwijls wat vragen.
ofwel rijden hier veel mensen in open vlakte,ofwel op enorme grote piste s.
bij ons op piste volstaat een standaard slash best,heb er een tweede met de vxl set en dat is al best moeilijk onder controle te houden.
onze piste is toch ook niet zo klein of vergis ik mij 32 X 20 meter.
ofwel kunnen we niet rijden zoals het hoort.
heb toch soms mijn bedenkingen.

Ik rijdt zelf met een Slash 2wd met een VXL setje er in (op 18/86 ofwel stock vertanding) op 3s Lipo. Gebruik deze setup om zowel op de baan rond te rijden, alsook om te bashen.
Ja, als je teveel gas geeft ben je hem kwijt, maar dat vind ik juist het leuker ervan. Zodra ik met een auto kan rijden, en het ik hoeft niet bang te zijn dat er iets mis kan gaan als ik vol gas geef, vind ik er meteen niets meer aan. (dan rijdt je gewoon volgas, en hoeft je alleen maar een beetje te sturen.)

Ok, snelheid went wel. rijdt verder met een ERBE op 6s Lipo, een Slash 4x4 met Novak 5.5T HV motor (op 3s Lipo) en nu ook een 1/8 Traxxas rally met MMM setje op 6s Lipo. allemaal prima te doen, als je de wijsvinger maar in bedwang houdt.

Nou, Slash is binnen... Wel ff wennen aan het formaat zeg!! Heel wat anders dat m'n tamiya Hornet... Lol

Jammer alleen dat ze de traxxas stekkers vergeten zijn erbij te doen! ....wel besteld.....
Tja om nu met deans stekkers te gaan rijden.... Denk dat die die 75A niet zo leuk vinden... Wat is jullie ervaring?
Fotootje:
541b054f-da58-5d86.jpg

Traxxas stekkers en deans zijn alle twee prima voor dat soort vermogens, ik zelf ben partial voor deans omdat ze idioot makkelijk te solderen zijn en echt te cheap voor woorden... Wel jammer dat ze geen covered tabs hebben, maar daar hebben we heatshrink voor...

Dan zet ik overal deans aan.., heb die nog een hele zwik liggen van m'n vliegtuigen.
Damn, morgen en donderdag tot 9/10 uur aan het werk...... Eerste ritje wordt vrijdag of weekend

Dan zet ik overal deans aan.., heb die nog een hele zwik liggen van m'n vliegtuigen.
Damn, morgen en donderdag tot 9/10 uur aan het werk...... Eerste ritje wordt vrijdag of weekend
?? Dan weet je toch dat deans goede stekkers zijn voor hogere amperages, of zeg ik nou iets geks?

Bij de vliegtuigmannen is het de gewoonte om vanaf ongeveer 50A naar 3 of 4 mm goudcontacten te gaan. Tenminste op mijn club... Vandaar....

Np! ;)

Wil hier toch geen (losse) goudcontacten gaan gebruiken.....ben af en toe wel eens slordig en heb al eens een 8S 5000 pakket (2x 4s in serie) in mijn oude Funatana S90 verkeerd aangesloten....rook..stank...etc:onweer::D

Als ik die traxxas stekkers zo eens bekijk denk ik dat inderdaad van een zelfde kwaliteit zijn als de deans.....
Vanavond na het werk de soldeerbout en de krimpkous er maar eens bij pakken......

dat vind ik erg redelijk, ik heb destijds 140 betaald voor de mijne en die was bone stock 2e hands...

Misschien nog 200 als die "veren" de bigbore shocks zijn, die zijn heel prima namelijk... Al hoewel ze een kleinere ID hebben dan de stock schokdempers...

(je kan de shafts en de schroefdoppen kunnen over zetten op de andere shocks dan heb je min of meer de ideale schokdempers voor de slash... tenzij je net als ik van domme overkill houd:P)

Nou, het zit mij moet ik zeggen niet mee want deze meneer wou alleen twee auto's tegelijk te verkopen aan mij dus dat wordt hem niet. En op het moment staat er niet echt een leuke 2e hands te koop dus misschien mijn ouders lief aankijken en een nieuwe kopen:p is er trouwens niemand op het mbf rond Zuid-holland/ noord-Holland die zijn Slash kwijt wil????
Joris

EDIT: het wordt een nieuwe, of morgen al of wat later:p

Laatst bewerkt:
wow!! Net voor het eerst met de slash gereden.....Wat een power zeg! En toch erg goed te controleren!
Nu ben ik een Noob me alleen wat Tamiya Hornet ervaring maar dit ding loopt zo lekker stabiel en is erg goed te sturen........Met een 2s 4000 lipo is het echt een raket zeg.......In de tuin en op straat gereden....Grasveld wordt gewoon omgeploegd:D........superwagen!

wow!! Net voor het eerst met de slash gereden.....Wat een power zeg! En toch erg goed te controleren!
Nu ben ik een Noob me alleen wat Tamiya Hornet ervaring maar dit ding loopt zo lekker stabiel en is erg goed te sturen........Met een 2s 4000 lipo is het echt een raket zeg.......In de tuin en op straat gereden....Grasveld wordt gewoon omgeploegd:D........superwagen!
Let je wel een beetje op je temperaturen, met name in het gras? Als het te warm wordt moet je even met je vertanding experimenteren :D

Thanks voor de tip zal ik zeker doen! Heb nog ergens een infrarood thermometerje liggen...wanneer is de temperatuur echt te hoog??
Denk ook niet dat wanneer mijn vrouw het grasveld ziet dat er nog veel gereden wordt:p:D....... Ding trekt het gras uit de grond

Alweer bedankt....die had ik zelf ook kunnen vinden uiteraard...
Toch vind ik het lastig zoeken in het autoforum....vaak zijn het hele lange topics... Heb de stickys allemaal gelezen maar een goed overzicht van wat afkortingen/begrippen en instellingen als camber, spur, gearing e.d. en de benaming van onderdelen blijft erg lastig...........

Back