Traxxas SLASH topic

@ Emil

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij kost een Slash + VLX maar 40 euri meer dan de Rustler VLX ( ff snel gebaseerd op de site van PK )

1 Keer schade, en je bent er al...

Groeten,

Rinaldo

Tja ik wou hem eingelijk in het buitenland halen, scheelt nogal....
Want anders komt er hlemaal niets, zo simpel is het...

De rustler heeft een vxl bestendig geheel, de slash weer wat minder als ik op de fora's lees...

Moeilijk, moeilijk....

Bij MS.CO.UK Emil?
Daar komt de mijne ook vanaf ;)
Zie dat hij inmiddels 268 kost, ik heb hem voor 281 gekocht. Hij wordt daar per dag goedkoper (natuurlijk ook afhankelijk van de wisselkoers).

Laatst bewerkt:
Waarom niet gewoon een Slash kopen en via E-bay een sensored setje scoren :?:

Zie regelmatig o.a. 2dehands GTB's staan voor leuke prijzen.... Hang er een 5,5R aan en je hebt een kogel op wielen ;)

@ nard, yep daar had ik de rustler vxl betaalbaar gezien...
En vanwege het eu land, geen gevaar voor inklaring en bijtellingen wat bij de USA wel zo is.

Hoe bevalt jouw de rustler ?
Wat is de rijhoogte ?

@savage, wil gewoon een sonserless, vanwege de betere bestendbaarheid tegen water, en de vxl is waterdicht naar ik meen..

Hier een goedkoop Velineon setje voor 110 euro excl. porto.

EDIT : Klopt dat is het voordeel van dingen binnen de EU halen, shipping costs en dan ben je klaar.

Mijn rijhoogte heb ik toevallig een paar dagen geleden gemeten:
Standaard: (45mm)

Na grootste spacers erin te hebben gedaan: (52mm)
(staat 50mm op de foto maar daar meet ik op een ander punt, noob :))

Als je high-res foto's wilt dan laat maar horen.

Mijn ervaring tot nu toe : een monster!
Ik ben dus nog een echte noob op R/C gebied en dit ding is veel te snel voor mij. Twee dagen geleden op het voetbalveld met zo'n 50kmph tegen een klein ijzeren goaltje aan gereden, alleen front shocktower (6 euro oid) kapot. Over sterkte heb ik dus niets te klagen.
Met mijn 2S 8000mAh LiPo is hij echt out of control. Wheeliebar op de laagste stand gezet en nog maakt hij wheelies alsof het niets is. Binnenkort maar eerst even de 50% training mode gaan gebruiken, lol.
Heb ook zo'n 5 minuten met een 4500NiMH pack 7,2V gereden. Meer dan genoeg power voor mij. Was op het skatepark wat aan het bashen. Met een aanloop van 3 meter spring je zo 5 meter ver en 1,5 a 2 meter hoog (tenminste met die schans daar wel). Als mijn wagen weer rijd zal ik een filmpje voor je maken. Hopelijk is dat zaterdag / zondag!! Morgen zou namelijk mijn onderdeel binnen moeten komen.

EDIT: Van de Traxxas site : Slash vs Rustler scale comparison
slash_vs_rustler.jpg

EDIT: Ik heb destijds voor de Rustler gekozen vanwege zijn bewezen snelheid en robuustheid / bashbaarheid. Tevens vind ik hem mooier dan de Slash, maar dat is voor iedereen anders aangezien er genoeg mensen vinden die de Slash mooier vinden.

Laatst bewerkt:
Rijhoogte is zowiezo verschillend. De Slash ligt ff 2 cm. hoger
Suggestie van Nard kan wel wat zijn...Wat is je budget eigenlijk?
Even voor mijn eigen beeldvorming?
Trouwens de Slash heeft hetzelfde tandwielsteje als de Rustler VLX!
Daar heb je dus geen zorgen over....

Laatst bewerkt:
Budget een slordige 300 tot 350 rijklaar, dus met lipo accu. en wheeliebar mocht deze niet standaard zijn op een vxl / slash

Mmm..kan me niet voorstellen dat iemand van jouw RC kaliber zich laat afschrikken door een "iets meer prijs" van 40 euro. Of in het buitenland iets minder natuurlijk...Trouwens, de wheely bar is zowiezo een optie!

270 eu - Rustler VXL
8 pond / 10 eu - Shipping
60 dollar - Zippy 3S
of
30 dollar - Zippy 2S
10 eu - Wheeliebar
10 eu - connectors
Totaal = 270 + 10 + 50 + 10 + 10 = 350 eu

OF

210 eu - Slash
8 pond / 10 eu - Shipping|
60 dollar - Zippy 3S
of
30 dollar - Zippy 2S
10 eu - connectors
10 eu - Wheeliebar??
140 eu - Velineon
40 eu terug voor slash onderdelen (gokje)
Totaal = 210 + 10 + 50 + 10 + 10 = 290 + 140 - 40 = 390 eu

EDIT : Zippy's zijn super goed (al helemaal voor die prijs)!
EDIT : Off the record : beide wagens zijn gewoon helemaal top en met beide zul je geen miskoop maken. Ik snap best je dillema dat je wel de wagen wilt die het meest aan jou voorwaarde voldoet.
EDIT : Van 50eu, 40eu gemaakt. Beetje gecontroleerd op prijzen, maar het is en blijft een ruwe gok!

Laatst bewerkt:
Da's dan weer Nard..de man van de theorie. En diegene die zegt niets te moeten hebben van cijfertjes.;)

Maar als Nard's cijfertjes waar zijn is het verschil alleen nog maar kleiner geworden..toch?

Ga ik weer terug naar een evt. schade.. Dan heb je het er toch al uit..

De cijfers zijn waar, ze zijn gewoon gelinkt dus kun je zelf controleren, hehe! You just can't denie facts right ;).

Ik weet niet of die 50 euro teruggave klopt, dat was meer een wilde gok. Je kunt het setje ook behouden als back-up, dan loopt het verschil echter wel weer op.

Heb dus even de 50 in 40 veranderd, is meer 'realistischer' denk ik. Voor een 40eu verschil zou ik de Slash niet laten staan als je die echt zou willen. Het argument van schade is beetje 50-50. Met de Slash kun je namelijk ook schade rijden. Je kunt het ook zien als : voor die 40eu verschil koop ik RPM draagarmen, en een setje (alu) casterblocks.

Emil als ik jou was zou ik mezelf afvragen : ''als geld er even niet toe doet welke wagen zou ik dan liever willen de Rustler VXL of de Slash VXL''. Als je antwoord de Rustler VXL is dan ben je klaar en koop je de Rustler VXL. Wil je echter de Slash dan lijkt het me verstandig die laatste 40 euro erbij te doen. Just my 2 cents.

EDIT : @ RCW, hoe lang heb je die Spektrum al, zie het nu net pas in je sig :)
EDIT : Lees net in een ander topic dat je hem vandaag hebt ontvangen, veel plezier ermee!

Laatst bewerkt:
Kloppen ook;)

heb zelf wel 30 a 40 euri over voor het setje...

Edit: Kan ook overleggen met de leverancier over het leveren zonder electronica!

Laatst bewerkt:
Mmm..kan me niet voorstellen dat iemand van jouw RC kaliber zich laat afschrikken door een "iets meer prijs" van 40 euro. Of in het buitenland iets minder natuurlijk...Trouwens, de wheely bar is zowiezo een optie!

Dit is niet negatief bedoelt, begrijp me niet verkeerd!

Tja, ook ik heb helaas maar ene beperkt budget, en als je eingelijk had beloofd dat je er geen rc er meer bij wil hebben,dan word het " iets" anders, ook voor een man van mijn " caliber"...

Ik snap het wel, zeker als je mijn projecten ziet, dan zou je kunnen denken dat geld geen (of een mindere) rol speelt, maar de waarheid is toch helaas anders.....

Ik moet net zo hard er voor knokken om dit te kunnen doen dan menig ander, maar mischien heb ik mijn prioriteiten anders liggen,waardoor ik vrolijk 400 dollar uitgeef aan alu as behuizingen voor mijn f350, en loop te " miepen" voor 50 euro extra voor mijn niet geplande "erbij" rustler / slash.....

Dus van die doende ;)

Wat ik wil, uitdaging!, en ik las al dat de slash mede door zijn kap niet harder wil dan een 60 tot 65, dus ja....

Laatst bewerkt:
EDIT : @ RCW, hoe lang heb je die Spektrum al, zie het nu net pas in je sig :)

Sinds vandaag. ( Samen met een overvloed aan spare parts voor de Slash ) Merkte dat de TQ Traxxas zender/ontvanger storing vertoonde. Wil over twee weken wedstrijden rijden in de Unlimited klasse. Kwestie van risico uitsluiten. Morgen maar eens proberen:-DWel een stoere zender trouwens!

Laatst bewerkt:
@ Emil Snap je heel goed:)

Ik waak ervoor, dat de hobby niet teveel geld gaat kosten. Zeker nu ik besloten heb wedstrijden te gaan rijden( 600 euri investering deze maand) en lid te worden van een club. Hierdoor kunnen al snel invloeden ontstaan van het moet zo..en..zo..dus het kost geld. Juist hierdoor deze mening!

Wat betreft de Slash/Rustler.. Kijk maar! het is jouw beslissing. Ben er wel nog steeds van overtuigd dat de Slash, op de lange termijjn, Duurzamer is! Maar denk wel dat je meer "Click" hebt met de Rustler. Moet je dat gewoon doen toch?

Groeten,

Rinaldo

Dit is niet negatief bedoelt, begrijp me niet verkeerd!

Tja, ook ik heb helaas maar ene beperkt budget, en als je eingelijk had beloofd dat je er geen rc er meer bij wil hebben,dan word het " iets" anders, ook voor een man van mijn " caliber"...

Ik snap het wel, zeker als je mijn projecten ziet, dan zou je kunnen denken dat geld geen (of een mindere) rol speelt, maar de waarheid is toch helaas anders.....

Ik moet net zo hard er voor knokken om dit te kunnen doen dan menig ander, maar mischien heb ik mijn prioriteiten anders liggen,waardoor ik vrolijk 400 dollar uitgeef aan alu as behuizingen voor mijn f350, en loop te " miepen" voor 50 euro extra voor mijn niet geplande "erbij" rustler / slash.....

Dus van die doende ;)

Wat ik wil, uitdaging!, en ik las al dat de slash mede door zijn kap niet harder wil dan een 60 tot 65, dus ja....

@emiel

moet je luisteren ik zet binnenkort mijn ez run zet wel in de slash en dan moet je maar eens kijken of je dat bevalt.
je moet niet vergeten dat de ez goedkoop is maar perfect werkt.
meer instellingen heeft dan de venlion en dus bij mij geen bokkie wokkie meer is.
en ook de venlion zet wil wel eens problemen geven.
duurder is niet beter .
de motor schijnt wel helemaal super te zijn beter dan de castle motoren die lopen nogal snel warm.
o ja ik hoorde dat de traxxas regelaar wel eens problemen heeft met de lipo afslag.
na ja als het je wat lijkt emiel hoor ik het wel dan kun je deze set eens proberen.

groeten wiebe aka slash propper

Ik ben er weer,:D
wat ik niet kon vinden op de straxxas site of google is ofdat de stock regelaar van de slash lipo cutoff heeft,want nu ik zoveel geld heb uitgegeven aan lipo's,zou het zonde zijn om niet even 30 euro meer te betalen voor een lipo cutoff

-->EDIT<--
ik heb zonet gevonden dat ik nog een extra lipo cutoff moet kopen...
als ik deze koop bij www.pkracing.nl ( ROB8636 )
welke stekkers moet ik er dan nog bijkopen om alles in orde te krijgen?
(sorry als ik lui lijk,ik zoek echt wel hoor,maar met mijn gebrekkig engels is het niet altijd even makkelijk te vinden)

Laatst bewerkt:
Back