Traxxas SLASH topic

Past 3678 ook op de Slash? Dit partnummer is in ieder geval gelijk aan mijn wheeliebar die op de Rustler / Bandit / Stampede past.

Swami wheeliebars worden vaak geprezen. Als je echter op de kosten zit kun je er wellicht ook zelf een maken.

Overigens doen het verhogen van de wagen dmv bijvoorbeeld spacers en andere banden (bijvoorbeeld Pro-Line Dirt Paw Truck Front / Rear) ook wonderen!

Ben ik het niet helemaal mee eens! D.m.v. spacers maak je de auto stugger qua rijkarakter. De Slash heeft echter een soepel vering nodig om maximaal grip te krijgen, en te behouden. Betere maniers is het aanpassen van de olie in de schokbrekers. Rij zelf met 45w fr/ 30w rear.

En nu hoor ik mensen al denken. 30w achter? Geloof me....kleeft aan de baan (voor Slash begrippen) en rijd zeer realistisch! Dus de achterkant bijna over de grond. Net als een echte Core Truck;). Grip is echter maximaal..Voor jumps ed. zal ik aan de achterkant iets dikkere olie moeten gebruiken (en een evt. spacer) Rij zelf met alu big bore shocks (Traxxas). Maar ga ervan uit dat een dergelijke verhouding in de "stock shocks" ook redelijk werkt.

Qua de banden vind ik het wel een goede suggestie. (Ook voor op gras) Passen deze ook op de Slash velgen?

Groeten,

Rinaldo

Of ze passen weet ik niet, was meer een suggestie richting.

Shock vloeistof aanpassen kan inderdaad ook /zal waarschijnlijk beter zijn. Maar snel wisselen is er dan niet meer bij. Ik gebruik zelf voor op de weg geen spacers, voor op gras e.d. de middelste en voor bashen de grootste. Werkt redelijk goed en is super snel te verwisselen.

Maar zoals aangegeven zulle andere banden je waarschijnlijk een grote boost geven. Zijn genoeg mensen die nog wheelies trekken op het gras (welliswaar met een Rustler en geen Slash).

Shock vloeistof aanpassen kan inderdaad ook /zal waarschijnlijk beter zijn. Maar snel wisselen is er dan niet meer bij.

De springs zijn dan ook nog een factor die niet te verwaarlozen is. ben zelf aan het experimenteren met spring/olie verhoudingen. idd vanwege het snel inwisselbare resultaat. Wil dus een verhouding (verhoudingen) bereiken die leid tot " boutje los..spring vervangen..boutje vast..evt spacer..klaar!" Pitstop 5 min. rondom..hoop ik;)

groeten,

Rinaldo

De springs zijn dan ook nog een factor die niet te verwaarlozen is. ben zelf aan het experimenteren met spring/olie verhoudingen. idd vanwege het snel inwisselbare resultaat. Wil dus een verhouding (verhoudingen) bereiken die leid tot " boutje los..spring vervangen..boutje vast..evt spacer..klaar!" Pitstop 5 min. rondom..hoop ik;)

groeten,

Rinaldo

tja daarom heb ik er nu 2.
1 stock[nog]
en 1 mod.

@emil ik zal de mod effe ombouwen ,er zitten nu adapter op om de buggie wielen onder te brengen ,
passen prima en zijn niet groter dan origineel.
mini pins zijn het nu.leuk voor zand hoop ik en gras.
trouwens als het gras een beetje droog is en kort wil het ook met de originele wel.
maar beter kan altijd.
nu nog drooger weer.
en wheelies zijn bij mij een must ,dat brengt een grijns op je gezicht [bij mij dan]
groeten wiebe.

Welke shocks, olie en springs gebruik jij ook alweer, Weibe?
bij de stock gewoon stock alle,s
bij de mod 60w rondom [maar met oude lekkende stampede schokkers voor]
en achter nieuwe plastieken met de rode veren die erbij zaten.

tja heb nog niet echt geprobeerd int zand gras ,
te veel kak weer de laatste tijd.
groeten wiebe.

Wat zegt vermogen als je geen grip hebt???;)

Op gras heb je weinig grip, dus dan ga je langzaam:p

Greetz,
Joram

Ik zou denken dat de grip van een modelbouwauto in gras juist heel goed is (hij slipt niet sneller dan op gravel). De rolweerstand is echter heel hoog. De banden moeten steeds al dat gras induwen wat op bij een 1:10 auto behoorlijk wat weerstand geeft. Bij lang gras krijg je ook wrijving tegen de bodem van de auto.

Gras is in deze tijd van het jaar vochtig tot nat. Tel daarbij op dat de originele banden van de Slash een realistisch (lees ondiep) profiel hebben.
Uitkomst is dat de Slash niet vooruit te branden is door het gras. Het is dus zinloos een snellere motor te gaan monteren. Andere banden zou een optie zijn. Een mooie zomer ook;)

Weet toevallig hier iemand de specs van de standaard Slash servo ?
Heb al wat zitten zoeken op het net maar kan niets vinden.
Ik heb nu mijn 3e servo kapot in 2 weken tijd , begin er aan te denken dat ze niet meer dan 4,8 - 6 Volt kunnen hebben.

Enige specs die ik kon vinden. (citaat Towerhobbies)

This is the Digital High Torque Servo for the Traxxas
E-Revo RTR (TRAC07**) and the Traxxas Slash (TRAC43**).

FEATURES: Plastic blue three piece waterproof case

INCLUDES: One Digital High Torque Servo with J style connector

REQUIRES: Mounting into vehicle

SPECS: Length: 55mm (2.17")
Width: 20mm (0.79")
Height: 42.3mm (1.67")
Torque: 125 oz-in
Speed: 0.16 sec @ 60°

Er staat geen afwijkend voltage bij vermeld. Dan lijkt het me dat de servo gewoon via het normale systeem z'n stroom krijgt. Ik heb zelf geen negatieve ervaringen met de servo. Begin me dan ook af te vragen of het systeem (ontvanger/regelaar) wat je gebruikt niet de veroorzaker is van je probleem. Of dat er ergens sluiting ontstaat...Zeg zelf...drie servo's binnen twee weken.:confused:

Groeten en succes,

Rinaldo

Misschien handig dit een te bekijken

hoeveel volt zet je er dan zelf op? en hoe zet je die hogere spanning er op?
heb zelf ook nog geen problemen gehad met die stuurservo. hebben nu de Slash emt een 12T Carson set, een 3s Lipo en een standaard Spektrum ontvanger, geen problemen.

Ik heb ook de Carson set 8T
7.4 V lipo 5100 Mah.
Verder niets afwijkend.
Maar terwijl ik op een nieuwe servo zat te wachten heb ik een aantal accu`s leeggereden met een standaard Robbe servo , en daar heb ik geen problemen mee, die zit er nu tijdelijk weer in. :confused:
Ik kan hem komende week ruilen voor een Graupner digitale servo, hopen dat die het wel uithoudt
Morgen ga ik eens meten hoeveel spanning uit mijn ontvanger komt, want ik denk dat die Traxxas servo`s niet meer dan 4.8V aankunnen.

Iemand al gereden met een 9,5T BL? En wat voor pinion is dan het beste? Ik heb het met beide stock pinions geprobeerd. De kleine was wat te klein en de grote kostte erg veel acceleratie. Heb al de tussenmaten besteld.

bcs,

Mocht het nou nog niet lukken zou ik voor de Ace DS1015 gaan zowat iedereen gebruikt deze in de bigscale wereld en kunnen erg veel hebben is gebleken! Wij gebruiken dan een 6 volt ontvanger accu van C cellen dus ze krijgen ook veel spanning zonder stuk te gaan. Ik denk zelfs dat eerder je servo saver krom trekt dan dat de servo stuk gaat hahahah

Nou de kappen zijn eindelijk binnen ^^ héhé

Jammer genoeg ging net het zonnetje weg toen ik foto's wilde maken, dan zijn ze pas helemaal flex!

Hier de kap voor de slash. De body zit een beetje hoog komt omdat er nog geen bodysteun gaten in de kap zitten en daardoor op de bodysteun blijft liggen. Heb ook wat foto's van de savage/revo kap (die de verkoop in gaat...)

Het vetste vind ik nog zijn handtekening met de datum in elke kap van hem :D
1.jpg

6.jpg

7.jpg

4.jpg

(deze zijn zonder flitser gemaakt)
2.jpg

3.jpg

Back