Traxxas SLASH topic

VEEL naar het schijnt;)

nee:) dat mag je niet zomaar aan nemen

De ezrun esc heeft geen "training" stand, je zou op je transmitter een throttle EPA kunnen instellen, maar dat kangt er vanaf of je transmitter het aan kan. als je iets comparables met de stock motor wil hebben zou ik gaan voor een 8.5t gaan, mijn 5,5t is lol maar niet echt wat ik als "noob vriendelijk" zou omschrijven, ik had er weinig problemen mee om het allemaal onder controle te houden maar ik weet niet of ik het aan zou raden...

Andere optie is gewoon wat lager vertanden...

Goeie tips, dankjewel. Maar eens kijken wat er hier nog aangeboden wordt. Verslijt een brushless motor eigenlijk?

Groeten,
Mischa

Nouja op een gegeven moment zijn de lagers gewoon op, en als je ze te heet maakt kapt de rotor er mee maar ik zou dat niet als "verslijten" zien. Je moet er nog steeds een beetje onderhoud aan verrichten maar niets op de orde van schaal van brushed iig...

Nouja op een gegeven moment zijn de lagers gewoon op, en als je ze te heet maakt kapt de rotor er mee maar ik zou dat niet als "verslijten" zien. Je moet er nog steeds een beetje onderhoud aan verrichten maar niets op de orde van schaal van brushed iig...

Volkomen helder !!

Je kunt ook minder gas geven of een blokje/schuimpje/weet ik veel achter op je gashendeltje tapen.

je kan dat op reverse inderdaad doen maar, en ik kijk hier naar mijn programming card, zo te zien niet voor vooruit (dat is op de mijne niet zeker of er een updated versie is)

Je kan de punch mode laag zetten en drag brake force aan maar meer niet echt hoor , je zult toch echt je vinger moeten tunen..

Kan dat nog op je 39e ??

Ik begin hem te snappen, maar als een 8,5T brushless ongeveer vergelijkbaar is met de originele motor (of heb ik dat verkeerd begrepen?), zal het zo'n vaart wel niet lopen.

Groeten,
Mischa

drag break werkt alleen als je geen gas geeft... als het je puur om de max speed te doen is, laag gearen en mogelijk een EPA... (of je motor in reverse zetten en dan de reverse speed limitten maar dat is niet echt een elegante oplossing...)

EDIT: Ik denk dat die het meest vergelijkbaar zal zijn, heb natuurlijk geen garanties (heb ook al maaaanden niet meer stock gereden...)

drag break werkt alleen als je geen gas geeft... als het je puur om de max speed te doen is, laag gearen en mogelijk een EPA... (of je motor in reverse zetten en dan de reverse speed limitten maar dat is niet echt een elegante oplossing...)

Komt goed, bedankt voor de suggesties.

ja maar tussen die en een 5.5t;P

dat gezegd hebbende een 5.5t is prima onder controle te houden als je een beetje gevoel in je wijsvinger hebt en een beetje een degelijke suspention set up...

EDIT: zou je voor de lol een echt goede 3turn brushed motor moeten vergelijke met een hele turn ezrun motor:)

Als je dan toch appels met appels wil vergelijken, mag ik dan zeggen dat een 5.5t 4000kV (ik kies maar wat) motor op dezelfde accuspanning even snel is kwa topsnelheid als een 8.5t 4000kV motor? Ik vermoed alleen dat de 5.5t motor sneller op die topsnelheid zit. Hoe zit het met het accuverbruik? Verbruikt een 5.5t veel meer dan een 8.5t?

Groeten,
Mischa

hey als hij een generalisatie maakt mag ik die tegen hem gebruiktne:P

Geen idee, nooit een 8.5t gehad ik krijg ~35-45 minuten (nooit echt nauwkeurig gemeten maar het is iets in die richting) op een 5000maH lipo...

Hij zou in theorie wel meer moeten verbruiken maar ik heb geen idee hoeveel meer om eerlijk te zijn...

het aantal kv staat altijd in verband met het aantal turns.
sterker nog, bij een brushless is eigenlijk de term Turns helemaal niet van toepassing, want een BL heeft geen turns. Deze term hebben ze aan de BL motoren gegeven voor de overstappers van een brushed naar een BL.

ik denk dat de tussen de topsnelheid van de 6000kv en de 4000kv niet zo veel verschil zit, omdat de 4000kv een sterkere motor is waardoor je deze zwaarder kunt vertanden

Laatst bewerkt:
volgens mij zit er niet veel verschil in het gebruik.
Als je dan toch appels met appels wil vergelijken, mag ik dan zeggen dat een 5.5t 4000kV (ik kies maar wat) motor op dezelfde accuspanning even snel is kwa topsnelheid als een 8.5t 4000kV motor? Ik vermoed alleen dat de 5.5t motor sneller op die topsnelheid zit. Hoe zit het met het accuverbruik? Verbruikt een 5.5t veel meer dan een 8.5t?

Groeten,
Mischa

het aantal kv staat altijd in verband met het aantal turns.
sterker nog, bij een brushless is eigenlijk de term Turns helemaal niet van toepassing, want een BL heeft geen turns. Deze term hebben ze aan de BL motoren gegeven voor de overstappers van een brushed naar een BL.

ik denk dat de tussen de topsnelheid van de 6000kv en de 4000kv niet zo veel verschil zit, omdat de 4000kv een sterkere motor is waardoor je deze zwaarder kunt vertanden

Naar mijn weten heeft een brushless motor wel turns. Deze zitten alleen niet op de rotor, maar op het anker. Ik dacht altijd dat het aantal kV het toerental per volt voedingsspanning was. Heb ik dat verkeerd dan? Bijvoorbeeld een 4000kV op 10Volt draait maximaal 40.000rpm.

Groeten,
Mischa

Back