Traxxas SLASH topic

Het was een vraag gericht op motoren, niet een vraag gericht op hoe wij met onze competitie omgaan ;)
Er rijden namelijk ook kinderen mee bij ons. Voor zo'n kind is het lastig om meteen even een Brushless set aan te schaffen voor in de 2WD. De meesten zijn al blij dat ze een Slash 2WD brushed los hebben kunnen peuteren bij hun ouders, en van ons hulp krijgen met afstellen e.d.

Er zijn wel 2 groepen bij de heats. Een groep met de snellere rijders, en de andere groep de wat langzamere rijders ;)

Wat jij zegt Hackroader is inderdaad een goede. Dit idee was ook al iemand aan het uitproberen op de baan, maar opeens in de 4e heat, begaf zijn motor het compleet en deed ie niks meer. Dit kan natuurlijk puur toeval zijn.

Zou zo'n motor het normaal gesproken langer moeten uithouden?

Zou zo'n motor het normaal gesproken langer moeten uithouden?
Ja, maar dat doen ze dus niet, daar wordt idd veel over geklaagd. En zoals je al aangaf kost 4x zo'n motor kopen veel geld en dan is een goedkoop brushless setje dus idd een goedkopere oplossing, ook voor kinderen die het bij hun ouders moeten lospeuteren.
En bovendien hoeft een BL motor helemaal niet "sneller" te zijn dan een brushed. Dus dan kom je weer uit bij de vraag of het regelement wel goed is. Vandaar mijn punt. Niet als aanval bedoeld uiteraard.

tegenwoordig heb je trouwens ook voor 40eu een cheapo brushless setje dus heel veel verschil is het niet.

maar , die borstel motoren van een goed merk gaan nog aardig mee of bedoel je met meegaan die borstels alleen ?

als dat het geval is , borstels zijn zowieso veel goedkoper dan een nieuwe motor dus zowieso een goedkopere uitkomst.

@ Hackroader, ik bedoelde de motor zelf :). Borstels vervangen is beter dan een nieuwe motor aanschaffen. In ieder geval voor de portemonnee ;)

Ik ben het namelijk zelf beu om iedere keer een nieuwe motor te moeten aanschaffen, en ben het dan ook niet meer van plan.

Je zou inderdaad gewoon met een Brushless setje kunnen rijden en de throttle verminderen op je zender. Het enige 'probleem' wat je dan weer hebt, is dat je sneller optrekt dan de anderen. Op zich zou je dit wel weer recht kunnen trekken lijkt mij, door middel van de expo ook iets te verminderen. Op zich zou je 'm dan goed kunnen afstellen door een paar keer naast elkaar te gaan staan en gassen.

Misschien zou dat ook nog wel een oplossing zijn nu dat ik eraan denk...

Precies. Zoals je al min of meer aangaf gaat het om de competitie en niet om de motor die je erin stopt. Dus kies dan voor een duurzaam alternatief en zorg gewoon dat alles volgens bepaalde "richtlijnen" is afgesteld. Als ik mijn snelle auto's in handen van m'n zoontje geef zet ik de Throttle response ook op 25% en dan rijdt ie prachtig als een snelle Nikko.

Klopt, dit ga ik ook even aankaarten per mail zometeen.

Want ze hebben dit wel getest met een brushless set, alleen hadden ze toen de expo niet teruggedraaid, waardoor er dus wel verschil was met accelereren. Hierdoor was het idee van brushless dan ook uit beeld gegaan.

die motor gaat denk ik niet zo snel ''kapot'' als je er gewoon goed mee omgaat en niet door water enzo rijd , mijne deed het na 2.5 jaar stilstaan ook nog , die traxxas motoren die gaan ''kapot'' omdat de koolborstels verslijten niet omdat de motor kapot is en je moet ze ook goed ''inslijten'' die koolborstels bij de traxxas motoren.

en als je dan een goede neemt van bijvoorbeeld een merk als corally en niet die van conrad...
bij PK racing hebben ze een groot aanbod van corally.

Laatst bewerkt:

&

Uploaded with ImageShack.us

tja, ook de 32P kan stuk ;-)
maar misschien was het zand wel iets te mul

er is nog meer stuk gegaan gister maar daar heb ik nog geen foto`s van
als je maar lol hebt zeggen ze dan

die motor gaat denk ik niet zo snel ''kapot'' als je er gewoon goed mee omgaat en niet door water enzo rijd , mijne deed het na 2.5 jaar stilstaan ook nog , die traxxas motoren die gaan ''kapot'' omdat de koolborstels verslijten niet omdat de motor kapot is en je moet ze ook goed ''inslijten'' die koolborstels bij de traxxas motoren.

en als je dan een goede neemt van bijvoorbeeld een merk als corally en niet die van conrad...
bij PK racing hebben ze een groot aanbod van corally.

Vergeet niet dat je nieuwe koolborstels ook moet afdraaien ,dan heb je het meeste profijt er van , stukje gereedschap komt er dus bij , dacht dat je vanaf een tientje of 4 begint nieuw...

Je moet de koolborstels niet afdraaien maar het anker;).
Als je dit vanaf het begin al doet na elke dag rijden een heel klein laagje van je anker afdraait dan gaat de motor lang mee.
Vergeet niet dat je nieuwe koolborstels ook moet afdraaien ,dan heb je het meeste profijt er van , stukje gereedschap komt er dus bij , dacht dat je vanaf een tientje of 4 begint nieuw...

Als ik van de week over ga op lipo-accu's en mijn regelaar is niet lipo ready wat moet ik dan doen. Kan ik met een veiligheidsprintje op de balanceerkabel van de lipo uit de voeten of moet ik echt een nieuwe regelaar kopen.

Als een regelaar niet lipo-ready is betekend het dan dat de slash geheel niet op lipo kan rijden of betekend het dat hij alleen niet beveiligd wordt door de regelaar.

Weet iemand hoe ik aan mijn Xl-5 regelaar kan zien of hij lipo ready is.

Ik heb alleen een engelstalige handleiding. Heeft iemand toevallig een nederlandstalige handleiding voor mij die gemaild kan worden.

de xl-5 is niet lipo ready. Lipo's kunnen wel gewoon op je regelaar alleen je regelaar slaat niet af bij 3,2V per cell, daar moet je een "lipo buzzer" voor kopen.

traxxas slash snelheid

hallo,
ik ben volledig nieuw hier,
vorige week heb ik een traxxas slash rtr gekocht met titan 12t motor
nu een week later heb ik het gevoel dat mijn slash trager rijd dan in het begin, kan dit dat één van de spoelen verbrand zijn ?
ik heb niet het gevoel dat de wagen 5O km/u haalt.

groeten tom

Back