Traxxas SLASH topic

ik heb in het begin de motor niet zwaar belast,
en gisteren de motor ingelopen in water .

Heb je de motor laten inlopen, of ben je gelijk vol aan het scheuren gegaan?
ik heb in het begin de motor niet zwaar belast,
en gisteren de motor ingelopen in water .
user_online.gif

in laten lopen doe je naturlijk voordat je gaat rijden. Als je al gereden hebt heeft het geen zin meer natuurlijk. Ach weer wat geleerd.

en wat is nu de beste oplossing?, gaat mijn titan het nu binnekort zelf begeven zodat ik garantie heb ? :)

hij zal het binnenkort gaan begeven , als je garantie hebt zou ik als ik jou was naar de winkel gaan en een nieuwe vragen en die meteen inruilen voor een goedkoop brushless setje ;)

hij zal het binnenkort gaan begeven , als je garantie hebt zou ik als ik jou was naar de winkel gaan en een nieuwe vragen en die meteen inruilen voor een goedkoop brushless setje ;)

bestaat er een goedkoop brushless of brushed setje waarbij ik mijn regelaar kan behouden, kheb net een nieuwe slash gekocht dus ik heb weinig budget.
ofwel moet ik de nieuwe titan zeer goed laten inlopen, kheb gelezen dat ze dan lang meegaan .

de regelaar kan je bij brushless zowieso niet behouden , dat word dus een nieuw titan 12t setje kopen (lees: onder garantie een nieuwe krijgen) en de motor dan zorgvuldig inlopen.

succes ermee ! :)

de regelaar kan je bij brushless zowieso niet behouden , dat word dus een nieuw titan 12t setje kopen (lees: onder garantie een nieuwe krijgen) en de motor dan zorgvuldig inlopen.

succes ermee ! :)

oke, kheb daarnet eens door de koelgleuven van mn motor gekeken en mijn koolstofborstels zien er nog goed uit, geen brokken af en ze zijn mooi ingesleten

zijn die koperen vlakjes waar de koolborstels overheen glijden ook nog netjes, en niet gitzwart oid ?
En het spoortje dat de koolborstels maken, is dat 1 breed spoor of zie je "ringetjes" in dat laatste geval is je motor nog niet helemaal ingelopen.

helaas, ik heb geprobeerd een foto te maken maar is onduidelijk, en ik zie 1 breed spoor ;)

ik ga wachten tot de motor het volledig begeeft, en de motor die ik waarschijnelijk ga krijgen uit garantie inruilen met een betere brushed motor met opleg,
welke brushed motor zou ik best nemen die de xl-5 aankan ?

Ik denk dat de garantie nog wel is een moeilijke discussie kan worden.
Denk dat ze gaan zeggen: je hebt hem niet goed ingereden anders kan dit niet gebeuren. En hier zit geen garantie op.

Als je het qua snelheid kan handelen zou ik gewoon een brushless set kopen. Ik sta een beetje voor dezelfde keuze alleen wil ik qua snelheid nog niet harder. Anders dacht ik er geen seconde over na en kocht ik brushless. Ik zie maar weinig voordelen in brushed.

Ik denk dat de garantie nog wel is een moeilijke discussie kan worden.
Denk dat ze gaan zeggen: je hebt hem niet goed ingereden anders kan dit niet gebeuren. En hier zit geen garantie op.

Als je het qua snelheid kan handelen zou ik gewoon een brushless set kopen. Ik sta een beetje voor dezelfde keuze alleen wil ik qua snelheid nog niet harder. Anders dacht ik er geen seconde over na en kocht ik brushless. Ik zie maar weinig voordelen in brushed.

de hobbyshop waar ik hem kocht, zij dat dit kon voorkomen en zij dat de motor dan direct wordt vervangen, ik hoop dat hij zijn woorden daden worden.
een brushless set kost al veel geld vind ik.

ff een ding duidelijk maken, een brushless motor is efficienter dan een brushed motor maar niet sneller. er zijn meer dan genoeg 'slome' brushless motoren!

De Titan 12T is een motor die wel vaker kuren heeft. Doorgaans worden ze zonder discussie vervangen. Zoniet..Heb ik er nog wel 1 liggen...(nooit mee gereden)

Het inrijden heeft er niet zozeer mee te maken... De motor heeft gewoon een aantal zwakke punten. de meeste winkeliers ruilen hem gewoon om... Als dit niet gebeurt..Dan weet je meteen wat je aan de betreffende zaak hebt.

Laatst bewerkt:
Back