Traxxas SLASH topic

rcw,

en waar vervang je hem dan voor als je wel dezelfde regelaar wil blijven gebruiken.
Ga morgen namelijk een nieuw motortje halen alleen weet nog steeds niet welke. Heb eigenlijk niet de voorkeur om hem te vervangen door weer een titan 12T, maar weet ook nog steeds niet welke motor wel.
Wil het in ieder geval bij brushed houden omdat ik nog de nodige ervaring mis. T.z.t zou ik wel sneller willen, maar nu nog niet.
Ietsje sneller mag natuurlijk wel maar niet zo extreem als de stap naar brushless.

Een brushles setje is niet per definitie sneller. Mocht je voor relatief weinig geld een setje willen afschaffen dan is een EZ Run of Carson set al snel goed. Met een 12t ben je dan ongeveer net zo snel als dat de Slash met de Titan motor rijd. (met een volle accu op 8,4V dan he..) Ter vergelijking...Een VXL setje is (uit mijn hoofd) 10t. Dus net even sneller... Daar heb je vast al eens een filpje van gezien.

Zoals al eerder vermeld is brushles een stuk efficienter met energie. Je kan in de meeste gevallen een stuk langer rijden als met de brushed setup.

Voor een brushed motor zou je eens kunnen googlen naar een Team Orion 10t brushed.

Maar waarom de Titan niet onder garantie laten vervangen?

Laatst bewerkt:
rcw,

en waar vervang je hem dan voor als je wel dezelfde regelaar wil blijven gebruiken.
Ga morgen namelijk een nieuw motortje halen alleen weet nog steeds niet welke. Heb eigenlijk niet de voorkeur om hem te vervangen door weer een titan 12T, maar weet ook nog steeds niet welke motor wel.
Wil het in ieder geval bij brushed houden omdat ik nog de nodige ervaring mis. T.z.t zou ik wel sneller willen, maar nu nog niet.
Ietsje sneller mag natuurlijk wel maar niet zo extreem als de stap naar brushless.

welk motortje is het geworden ? en heb je je regelaar kunnen behouden ?

Op aanraden van pkracing is het gewoon een titan 12T gebleven.
Een echt goede vervanger in brushed had hij niet.
Heb het motortje een paar uur laten inlopen door met de throttle trim van de zender te spelen. Vervolgens heb ik hem nog een paar minuten schoongedraaid in een glas water (door hem te verbinden met een simpele duracel penlite).
Ook heb ik het lipo-startset (lader, 5800 mAh lipo, bedradingen, lipo-zak) gekocht.
De kracht die hij nu heeft is niet te vergelijken met de vorige NiMh-accu.
Het zal ook de combinatie met het nieuwe motortje zijn maar hij is nu veel sterker.
Net ff binnen in huis wat gespeeld maar met maximale wieluitslag blijft hij nou gewoon rondjes draaien op zijn plaats met maximaal gas. Dat lukte voorheen echt niet.
Ga morgen naar een stukje strand om daar ff te kijken wat die extra kracht scheelt.
Ben (voorlopig) weer een tevreden man.

Heb het motortje een paar uur laten inlopen door met de throttle trim van de zender te spelen. Vervolgens heb ik hem nog een paar minuten schoongedraaid in een glas water (door hem te verbinden met een simpele duracel penlite).
Ook heb ik het lipo-startset (lader, 5800 mAh lipo, bedradingen, lipo-zak) gekocht.
Het zal ook de combinatie met het nieuwe motortje zijn maar hij is nu veel sterker.
Net ff binnen in huis wat gespeeld maar met maximale wieluitslag blijft hij nou gewoon rondjes draaien op zijn plaats met maximaal gas. Dat lukte voorheen echt niet.
Ga morgen naar een stukje strand om daar ff te kijken wat die extra kracht scheelt.

Super dat het opgelost is.... Het XL5/Titan setje doet het inderdaad leuk op 2S Lipo's. Ik neem aan dat je een LVC aan je setup hebt toegevoegd?

Even terugkomend op een vorige opmerking van mijzelf. De Titan heeft een aantal zwakke punten, maar ik heb zelf nooit problemen gehad met dit type motor. Hopen dat de "nieuwe" motor voldoet!!

Enne... Een beetje zand kan geen kwaad hoor

Ben net even een half uurtje aan het rijden geweest op een grote parkeerplaats. Asfalt en stenen.
Wat rijd dit anders zeg als met de vorige accu/motor.
Dit is voor ons echt voorlopig snel zat.
Heb wel weer een onderdeeltje van de achteras kapotgereden tegen een stoeprand. Wiel hangt er dus scheef onder.
Maar goed dat is het risico van deze hobby.
Wij hebben echter genoten en gaan snel het onderdeeltje bestellen zodat we van de week weer kunnen rijden.
Laat m'n zoontje nog even met de NiMh accu rijden omdat dit toch wel eng hard gaat voor hem.
Zie hem al in 1000 stukjes uit elkaar vliegen:-?.

Hoe zoeken jullie de onderdelen trouwens op als je iets kapot hebt gereden. Is het dan gewoon de traxxas.nl site afstruinen naar het desbetreffende onderdeeltje of is er een makkelijkere oplossing.
Als je een tijdje rijd zal het wel makkelijker gaan om dingen te bestellen omdat er natuurlijk vaak dezelfde onderdelen kapot gaan.

hoeveel kost zo een lipo-starterset ?

Hoe zoeken jullie de onderdelen trouwens op als je iets kapot hebt gereden. Is het dan gewoon de traxxas.nl site afstruinen naar het desbetreffende onderdeeltje of is er een makkelijkere oplossing.
Als je een tijdje rijd zal het wel makkelijker gaan om dingen te bestellen omdat er natuurlijk vaak dezelfde onderdelen kapot gaan.

persoonlijk zoek ik het meestal op op de website van PK, daar staan alle exploded views van traxxas online, incl. de onderdeelnummers.
In het witte boekje dat bij je traxxas zit staan dezelfde tekeningen met nummers.
Als je het onderdeelnummer weet dan kan je het op heel veel site's of winkels bestellen, net wat je voorkeur is.

jinchengrider,

het kostte mij 125,-.
Dan heb je echt alles wat je nodig hebt om over te gaan van NiHm naar Lipo. Enige wat ik er nog bijgekocht heb is een lipo-buzzer omdat mijn regelaar niet lipo-ready is. Maar goed zo'n buzzer kost maar een paar euro.

Ik vind het echt het geld waard.
Als je ook ziet hoe lang je met de accu doet en hoe constant de kracht blijft is dit echt een groot voordeel t.o.v. NiHm.

Hallo, mede "slashers"!

Laat ik mij even voorstellen. Ben getrouwd, 2 kinderen en heb nu ook het Slash virus te pakken. Vandaag wezen halen in Dordrecht. Hij is voor mijn jongste zoon, is vandaag jarig. Hij is 5 geworden, dus wellicht nog een beetje jong. Dat vind ik dan weer geen probleem, kan ik zelf lekker met de slash aan de gang.

Ben al een aantal dagen bezig dit specifieke forum onderdeel te lezen, ben nu op pagina 307, nog even te gaan dus. Hoop nog vele tips te lezen/krijgen en zou graag een keer op een vereniging willen kijken. Maar dat is toekomst!

Groeten,

Bassmanjunior

Kijk daar hou ik van niet zeuren over moet ik dat echt allemaal door lezen maar gewoon ff je tanden er in!!

Bassmanjunior welkom en veel plezier met je Slash!!

Gr. Ronald

Het was een vraag gericht op motoren, niet een vraag gericht op hoe wij met onze competitie omgaan ;)
Er rijden namelijk ook kinderen mee bij ons. Voor zo'n kind is het lastig om meteen even een Brushless set aan te schaffen voor in de 2WD. De meesten zijn al blij dat ze een Slash 2WD brushed los hebben kunnen peuteren bij hun ouders, en van ons hulp krijgen met afstellen e.d.

Er zijn wel 2 groepen bij de heats. Een groep met de snellere rijders, en de andere groep de wat langzamere rijders ;)

Wat jij zegt Hackroader is inderdaad een goede. Dit idee was ook al iemand aan het uitproberen op de baan, maar opeens in de 4e heat, begaf zijn motor het compleet en deed ie niks meer. Dit kan natuurlijk puur toeval zijn.

Zou zo'n motor het normaal gesproken langer moeten uithouden?

Na 3 weken van afwezigheid wil ik hier alsnog op reageren;

Titan goed laten inlopen verlengt de levensduur al behoorlijk van de motor.
Om een motor met vervangbare koolborstels te plaatsen geeft ook een langere levensduur, maar ook onderhoud van koolborstel en anker.

Maar het tot stand komen van "stock" rijden was om het laag drempellig te houden voor iedereen.

Vervolgens komt het wedstrijd element toch zwaar onder druk en worden de lipo's ingezet......
Dit geeft een serieuze aanval op de levensduur van de stock titan motor.
De een die koopt de china lipo's en een ander komt met 5 accu's aanhobbellen van €100,- het stuk ??????????
Stja, laag drempelig.......

Ik zelf ben dan ook voorstander om te zeggen, rijd je met lipo gebruik dan ook een BL setje.
Zo wie zo is de rijdtijd langer met BL op "onze" baan.
Qua ronde tijden scheelt het niet zo heel veel, zie het verschil 4x4 met BL en de stock 2wd ( wel met lipo ).
Anderzijds is het vaker al moeilijk om 8 rijders bij elkaar te krijgen....
Jaja, iedereen klagen dat er nergens gereden kan worden.

Hallo, mede "slashers"!

Laat ik mij even voorstellen. Ben getrouwd, 2 kinderen en heb nu ook het Slash virus te pakken. Vandaag wezen halen in Dordrecht. Hij is voor mijn jongste zoon, is vandaag jarig. Hij is 5 geworden, dus wellicht nog een beetje jong. Dat vind ik dan weer geen probleem, kan ik zelf lekker met de slash aan de gang.

Ben al een aantal dagen bezig dit specifieke forum onderdeel te lezen, ben nu op pagina 307, nog even te gaan dus. Hoop nog vele tips te lezen/krijgen en zou graag een keer op een vereniging willen kijken. Maar dat is toekomst!

Groeten,

Bassmanjunior

Ik lees dat je zelf ook geinteresseerd bent in de hobby, dan is 5 jaar zeker niet te jong om ermee te beginnen, wat met wat hulp kan hij dat vast wel. Je kan de auto op 'training mode' zetten, dan heeft hij maar 50% van de snelheid. Dat is misschien handig om te beginnen voor je zoon?

MVG. Joris

Ik lees dat je zelf ook geinteresseerd bent in de hobby, dan is 5 jaar zeker niet te jong om ermee te beginnen, wat met wat hulp kan hij dat vast wel. Je kan de auto op 'training mode' zetten, dan heeft hij maar 50% van de snelheid. Dat is misschien handig om te beginnen voor je zoon?

MVG. Joris

@BASSMAN voor dat soort gremlins is de trainings mode perfect (heb ik vaak zat gebruikt voor kleine neefjes in die leeftijds categorie...

Dat is het eerste wat ik heb ingesteld natuurlijk. Stel je voor dat hij schade rijdt, dan kan pappa niet meer rijden! :cool:

Bassmanjunior

@Hueting , meteen de bonnen maar gebruikt ? :D leuk om te horen ;)

Even in het algemeen , heb een paar dagen geleden een pakketje binnen gekregen waar mijn mod 0.8 (32dp) gearing in zat en ga die binnenkort testen , ik hoop dat ik dan wat langer ga doen met m'n spurs :)

Laatst bewerkt:
Back