Traxxas SLASH topic

Hallo, mede "slashers"!

Laat ik mij even voorstellen. Ben getrouwd, 2 kinderen en heb nu ook het Slash virus te pakken. Vandaag wezen halen in Dordrecht. Hij is voor mijn jongste zoon, is vandaag jarig. Hij is 5 geworden, dus wellicht nog een beetje jong.

Hehe. Prima kado voor die leeftijd. Mijn zoon is ook net 5 geworden en we hebben net nog met z'n 2e in het bos gereden. Hij met de Associated en ik met de Mugen. Hij kan prachtig langzaam en gecontroleerd rijden, heel netjes, en af en toe even flink gas dat het zand opspat, vind ie prachtig!
Dus, 5 jaar, prachtige leeftijd om te beginnen! Veel pezier! Heb je vragen? gewoon stellen!

kan wel maar je verkort de levensduur van de motor wel maar als je em goed inloopt moet je er toch weer ff vooruit mee kunnen..

waar je wel mee zit is om een passende 9.6v accu te kopen (of gewoon 2s lipo's).

Hey, nog een gouwenaar, als je een keertje wil rijden dat pm je maar. ;)

Vanmiddag even met Bram (zoontje) wezen proberen in het Goudse hout. Even op de wielerbaan en de parkeerplaats. Hij deed het aardig goed. Pappa mocht ook nog even :).

Lijkt me leuk om een keer wat af te spreken. Waar rijdt jij veelal?

Bassmanjunior

nou de VXL motor is helaas overleden...
het achterste lager ( aan de kant waar ook de motor draden vastzitten ) is geheel weg

De restanten van het lager hadden zich verzameld tussen de koperen windingen en de rotor.
Van de rotor is nog weinig over, van de rest nog minder.
In afwachting van een andere motor. Komt nu de vraag:
*welke motor als vervanging van de VXL?
op de orginele esc. of die ook gelijk vervangen?

ik heb hier nog :
*LRP 9T brushless motor
*en een Ezrun60A regelaar+ 5.5T / 6000kv (uit in ingeruilde slash)
en nog 2 stuks van LRP brushed "monstertruck" (max 41.000rpm 400watt) uit de e-zilla

of weten jullie hier een goede alternatief?

het gaat over de slash 2wd

ik heb de ezrun sc10 motor en ben er heel tevreden over , heeft bijna precies dezelfde specs als de VXL motor en gaat ook lekker snel.. (op 2s al , is ook 3s compatible) filmpje van de mijne :

Laatst bewerkt door een moderator:
over het algemeen doen castle motoren het overal wel goed in.
Is meer een kwestie van budget.
Heb je een iets kleiner budget is ezrun zeker een goede keus.
Zelf altijd ezrun gehad top spulll

Ik probeer wel wat,.. ik heb net de 'LRP monstertruck motor' erin gehangen.
LRP - Monster Truck Special 14.4Volt
Puur uit luiheid en gemak omdat dit de enigste optie was waarbij ik niet hoefde te solderen ;-)
Aangezien mijn soldeerbout stuk is. ( morgen maar ff nieuwe halen )

ik verwacht dat deze motor ongeveer net zo snel is als de traxxas titan van de standaard slash. alleen dan veel sterker

Die 1410 kan je d'r wel op laten draaien denk ik maar hou dan wel goed de temp. in de gaten. Zo'n 4 polige Castle trekt wel iets meer stroom dan een VXL. Je kan toch ook die LRP brushless erin hangen?

de SCT combo kost iets van 100$, je zou ook een 3.x K kv tacon kunnen kopen, die scoor je bij hobbypartz of ebay voor next to nothing (denk een dollartje of 20)

En 5.5tezrun is LULZ in een slash:p 15.86 vertanden en GAAAAAAAAN met die banaaan:)

Back