Traxxas SLASH topic

Dankje,
We hebben veel werk gehad om al die maisstoppels uit de grond te trekken en dan terug effen te krijgen :p
Ik zal dan morgen kijken om wat foto's te trekken van die mudflaps als ze op zijn auto zitten.
Zal na 6u zijn hoor

Heb nu een STRC Layshaft met een AE slipper en een Kimborough spur gear, loopt mooi recht en niet zo wiebelig als de Traxxas Spur gear. Heb ook 100k olie in mijn differentieel gestopt en ik moet zeggen dat hij nu veel beter rijdt.

2012-04-10195944.jpg

ff een totaalshot

2012-04-10200012.jpg

Even een snelle vraag (gezien jij diff olie hebt vervangen).

Ik heb een alluminium gearbox besteld, moet ik dan ook diff olie vervangen? Of zit het differentieel los van de gearbox (die 2 delen die ook in plastic te koop zijn)

Anders moet ik ook nog even 80-100 wt diff oil kopen :P

EDIT

na wat research gedaan te hebben kom ik erachter dat de stock diff blijkbaar dus niet sealed is en in de gearbox zit. Dan maar even een sealed gearboxje bestellen in de USA.... (RC-Direct, leuke prijsjes voor allu upgrades. Denk ook na over het chassis. Heb al shocktower, draag armen (allemaal), skid plates van allu in transport).

Laatst bewerkt:
80-100wt in je schoks? dat lijkt me toch wel heel erg dik voor deze auto's. Standaard zit er 30wt in (ben je niet in de war met cps...)

Ik bedoel over het algemeen he :). Sommige auto's gebruiken 80WT in hun shocks (neem een e-revo bijvoorbeeld). Voor je diff moet je eerdeer kijken voor 10.000WT.

80 wt is zowat niets, dat is water :P.

je bedoeld denk ik 80K wt ;).

Ik ga even kijken hoe de auto rijd nu ik er leuke hoeveelheid alluminium in gebouwd heb (draagarmen voor/achter. Bulkhead, Gearbox, Shock towers) Mischien met me oude shocks de diff sealen (2 shock caps gebroken, dus gelijk maar big bore's gekocht).

BTW, metaal op metaal (draagarmen op gearbox/bulkhead) Even wat vet ertussen doen?

Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum en ook deze hobby is volledig nieuw voor mij. IK kreeg onlangs een SLASH VXL brushless, toffe wagen, ik heb er alleen problemen mee.
Vooral met de zender 2,4 GHz , telkens ik vooruit zou moeten rijden gaat hij achteruit en achteruit gaat vooruit. Als ik hem op 70/30 zet rijdt hij alleen tegen volle snelheid.
Wat kan ik daaraan doen? Kan iemand mij helpen???

hallo ik heb een vraagje ik heb een nieuwe body bestelt voor m'n slash maar ik wil er figuren op maken en ik dacht een foto uit printen en die overtrekken op een stikerrol (voor ramen wazig maken) en dan uit knippen en dan op body plakken

Laatst bewerkt:
hallo ik heb een vraagje ik heb een nieuwe body bestelt voor m'n slash en ik spuit wel met strepen enzo maar ik wil er viguren op maken en ik dacht aan raamstikers en een foto uit printen en die overtrekken op een raam stikkere en dan uit knippen en dan op bady plaken

ik snap er echt helemaal niks van :confused:

Hey allemaal!
Sorry voor de vraag die ongetwijfeld al 100x voorbij gekomen is, maar ik heb gezocht en niet gevonden...
Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een 2wd slash.
Heb er meteen een 12T brushless in gezet van Carson. (die had ik nog liggen)
Nu heb ik het probleem dat de slash z'n vermogen niet kwijt kan op zowel gras als zand.
Ik denk zelf dat het aan de banden ligt.
Wie kan mij een setje banden (liefst met link) aanbevelen, waarbij ik meer vermogen kwijt kan op de ondergrond?
Ik rij in principe op kort gras, of zand. (Hoger gras is ongezond voor de auto, ik weet het. Bovendien is het gewoon te traag :D)

Ter info; er zit een standaard 8.4V 7cells NiMh accu pack in.

Hoi Bjorn. Alles goed?

Het diff in de Slash is nogal "soepel" Oftewel een tikkeltje minder grip aan het ene wieltje is gelijk doordraaien waardoor de auto niet vooruit komt. Het is dus idd zaak dat allebei de wielen altijd grip hebben. Best lastig met een 2WD offroader. Idd bandenkeuze is belangrijk t.o.v. de ondergrond. Gras is zowizo geen aanrader voor een Slash. Klei, aarde, werkt het beste. Zand kan ook maar dan moet je gaan kijken naar wat groffer profiel.
Ik rij zelf al een tijdje niet meer offroad met de Slash (of nou ja, Slash kan je het niet meer noemen inmiddels)
Dus ik ben er een beetje uit wat nou tegenwoordig het best is. Voor aarde en nat zand heb ik altijd wel goed uit de voeten gekund met de Proline Gladiators.
TowerHobbies.com | 8170-01 Pro-Line Gladiator 2.2" M2 Off-Road Truck Front/Rear
Voor het het echte zandwerk zou je kunnen kijken naar Slingshots voor de achterkant:
TowerHobbies.com | 1158-00 Pro-Line Sling Shot SC 2.2"/3.0" Tires Fr/Re Slash (2)
en dan Mohawks voor de voorkant:
TowerHobbies.com | 1157-00 Pro-Line Mohawk SC 2.2"/3.0" Tires Front Slash/SC10 (2)

Ik vind de band van de HPI Blitz ook erg goed voor allround werk (de Trepador)
TowerHobbies.com | 103338 HPI Racing Maxxis Trepador Belted Tire S Compound (2)

Als je dan toe bent aan het uitelkaar halen van je diff zou je er wat dikkere diff olie in kunnen doen van b.v. 300.000 WT

Back