Traxxas SLASH topic

Hey Leo!

Ja onkruid vergaat niet hè?
Die Proline gladiators staan me wel aan, maar is die prijs nu per band, of per 2?
Het diff kan ik wel een keer uit elkaar trekken, ben niet vies van wat sleutelwerk. Als je een baja hebt, ontkom je er simpelweg niet aan.
Maar eerst ff genieten van de slash.

Uiteraard zijn meer tips welkom!

Bredere banden wellicht?

Ja bredere banden kan helpen. Die Gladiatorsmdie ik poste zijn eigenlijk 1/10 truck banden voor 2.2 velgen. Short Course banden zijn 2.2 / 3.0 dwz dat de buitenste velgrand 2.2 is en de binnenste 3.0 (inch)
Veel 2.2 banden kan je toch op SC velgen krijgen door de binnenste rand naar binnen te vouwen. het effect is een bredere band die toch op een sc velg zit.
Die Gladiators zijn er ook in SC endie kan je dan op je voorbanden doen. Is beter want een 1/10 truck velg is eigenlijk een beetje te breed voor de voorkant.

Nou weet ik niet hoe het met die look-a-like badlands van Conrad is maar de look-a-like calibers (3-pin) van Conrad zijn niet heel slijtvast...

de banden hebben goede grip op klinkers en los grond (bij ons op het land)

@bjornc als je wiel adapters koopt ben je wel in een keer klaar je kan dan altijd banden van 1/8 eronder doen
tip neem geen wielen die hoger zijn dan 11.4 cm anders komen ze tegen het chassis

@bjornc tip neem geen wielen die hoger zijn dan 11.4 cm anders komen ze tegen het chassis
Goede tip!
Ik zat overigens ook naar deze te kijken: Klik
Maar dan op een setje velgen voorgemonteerd.
Ik wil de originele wielen namelijk op de velg laten zitten.
Kan het kloppen dat deze wielen iets kleiner in diameter zijn dan de originele?

Joh genius

Maar met "hard" rubber heb je weer minder grip!
Het is een afweging die je maakt,
-hard rubber/minder grip/minder slijtage/minder snel versleten. = goedkoop
-Zacht rubber/veel grip/meer slijtage/sneller versleten = aan de dure kant

De spoorbreedte blijft gelijk want de ET waarde is een stuk lager van een auto die normaal met 17 Hex rijdt. Dus ja de adapters zijn gelijk ook spacers maar....zie begin.

volgens mij mag je dit niet zo promoten, moet je in een speciaal topic zetten. Een tijdje geleden was er iets vergelijkbaars gepost en werd het bericht verwijdert door een mod.

Back