Traxxas SLASH topic

Sow... Dat is net echt ^^

Heb me pakketje uit de states binnen gekregen alu shock towers van FLM en het FLM Slash Chassis. Ziet er erg mooi uit, alleen is het slash chassis toch aan de zware kant... Mja nog even kijken want heb het orginele chassis van de slash flink aangepast, als dit niet goed rijd zet ik chassis erop van FLM...

Vreselijk mooi allemaal. Maar wat voegen die spulletjes toe, behalve gewicht? Ben wel erg benieuwd naar "wat" je aan je Slash chassis hebt gedaan....

Laatst bewerkt:
De shock towers zijn niet voor de slash hoor ^^ Ik ben bezig om me stampede naar full alu om te bouwen... Het aangepaste chassis zie je zondag wel ^*

wel,geloof me of niet,maar die alu shocktowers voor de slash heb je toch wel nodig...Ik heb mijn achtershocktower al in 2 doen breken zonder enige moeite.:p

wel,geloof me of niet,maar die alu shocktowers voor de slash heb je toch wel nodig...Ik heb mijn achtershocktower al in 2 doen breken zonder enige moeite.:p

En wat doet alu?....juist verbuigt..

Maar goed, iedereen z'n eigen keuze.
Tip zou kunnen zijn, de bodyposten wel kunstof te laten. Heb je nog iets
flexibels tussen het alu en grond zitten i.g.v. een crash;)

vandaag bracht de postbode een mooi pakketje..... 1 x raden :p

3392401070_00fda18166.jpg

vandaag bracht de postbode een mooi pakketje..... 1 x raden :p

3392401070_00fda18166.jpg

Hey mooi hoor! Snel de accu's opladen!! ^^

Ik weet niet hoe het echt gaat met de garantie van FLM.

RPM heeft ook zoiets qua garantie heb wel eens zooi terug gestuurd naar RPM en dan krijg je nieuwe onderdelen er voor terug.

Extreme Abuse Warranty

If you bend it, break it or break off a screw in it we will replace it for a fraction of the cost.
Generally only the cost of shipping and handling.

All warranties are covered only through Fast Lane Machine.
You must send in the damaged part along
with a check or money order
to
Fast Lane Machine
209 Lake Dr.
Gray Summit, MO 63039

Please e-mail us for replacement cost.

Laatst bewerkt door een moderator:
FLM heeft als ik me niet vergis dezelfde garantie ;)

Bron : FLM - FAQ
FLM site zei:
2. Do you have any guarantees or warranties? Yes. We guarantee each part you buy will fit and perform as intended with stock components.

We believe we have the best warranty in the business. We stand behind each and every part we make. If you bend our break any of our products, simply return the damaged piece along with shipping and handling. And we will send you the replacement. Please e-mail us for details.

Volgens vele is deze garantie gelijk aan die van RPM. Ik lees zelden een verhaal waarbij FLM moeilijk doet over vervanging.

@ murky123, veel plezier ;)

EDIT: zie nu pas dat je het al gevonden had, dacht dat het een quote van de RPM site was, had de quote dus niet gelezen.

Laatst bewerkt:
helaas kan ik er alleen nog maar naar kijken.
de lipo's zijn nog onderweg.
ik heb nu alleen :
de slash
lader
balancer.

het is nog wachten op:
cut-off
lipo's

zal vandaag of morgen binnen komen, dan ff een deanstekker aan de auto solderen, cut-off inbouwen, accu's laden . en dan kan ik gaan rijden

hallo,
ik was zo ongeduldig,dus heb ik gewoon een nieuwe lipo lader gekocht...
maar nu heb ik weer een dom probleem,de ingang is 12V en de lader heeft geen ingebouwde balancer.(de lader is een LRP pulsar competiton 3)
weet iemand welke 12V voeding van min 6A en welke balancer ik het beste kan nemen ? liefst zo goedkoop mogelijk,want de FG moet nog steeds wachten op een nieuwe 25KG servo:(
(ik weet dat het hier niet echt thuishoort,maar ik vond het overbodig er een nieuw topic over te maken)
lieft zou ik hem ook willen bestellen in ned of belgië en dan nog het liefst met paypal (is niet noodzakelijk,maar wel makkelijk en snel)

Laatst bewerkt:
hallo,
ik was zo ongeduldig,dus heb ik gewoon een nieuwe lipo lader gekocht...
maar nu heb ik weer een dom probleem,de ingang is 12V en de lader heeft geen ingebouwde balancer.(de lader is een LRP pulsar competiton 3)
weet iemand welke 12V voeding van min 6A en welke balancer ik het beste kan nemen ? liefst zo goedkoop mogelijk,want de FG moet nog steeds wachten op een nieuwe 25KG servo:(
(ik weet dat het hier niet echt thuishoort,maar ik vond het overbodig er een nieuw topic over te maken)
lieft zou ik hem ook willen bestellen in ned of belgië en dan nog het liefst met paypal (is niet noodzakelijk,maar wel makkelijk en snel)

Kun je er zomaar een balancer aan gooien dan?

Heey,

Heeft iemand al ervaringen met de eZrun setje op de slash?

Lijkt me wel een leuk setje,

Mvg Ruben

Lees de topic maar eens door. Kom je ze vanzelf tegen;)

Zal ik doen;)

Voortaan eerst even zoeken sorry,

@ RCW doet het carson setje het eigenlijk goed? ( heb ik dan ook weer gelezen:p)

Laatst bewerkt door een moderator:
Heey,

Heeft iemand al ervaringen met de eZrun setje op de slash?

Lijkt me wel een leuk setje,

Mvg Ruben
Ik heb een EZRUN 60Amp met een 5,5Tmotor en heb er zondag weer lekker mee door de blubber gereden bij MVB.
De EZRUN is zeker een aanrader hij is ook waterproof en dat zijn de meeste ESC,s niet.

hoe zit het nu met het max amperage van de regelaar?
in de slash zit de xl-5, die heeft:
peak current forward = 100A
peak current reverse = 60A
breaking current = 60A
continuous current = 14A

mijn accu's, 2s2p 8000mah lipo 25c , die kan ik dus continue 200A belasten
ik heb hier niet zoveel verstand van de regelaar en stromen, kan iemand mij dit kort uiteggen?

( ik had hier eerder al gevraagd of deze lipo's zouden werken met de stock slash, en dat werd beaamd.)

Laatst bewerkt:
De motor heeft een bepaalde behoefte aan stroom. De regelaar (ESC) levert deze stroom. De ESC haalt de stroom van de accu.

Wil de motor voldoende stroom krijgen dan moet de ESC minimaal hetzelfde (maar liever meer) stroom kunnen regelen dan de motor kan vragen. Dit zelfde geld voor de accu. Deze moet wederom minimaal maar liever meer stroom kunnen geven dan de regelaar vraagt.

Voorbeeld:
Motor vraagt 100A
Regelaar kan 80A leveren
Accu kan 150A leveren

In dit verhaal is de regelaar de zogenoemde 'bottleneck' en zal de performance naar beneden brengen doordat hij de motor niet van voldoende stroom kan voorzien waardoor deze niet optimaal kan presteren. Wat beter is:

Motor vraagt 100A
Regelaar kan 120A leveren
Accu kan 150A leveren

Zodoende is de motor de bottleneck (de plaats waar je hem wilt hebben). Wanneer als een onderdeel niet kan leveren wat er van gevraagd wordt zal het 'op zijn teentjes' moeten lopen wat lijd tot 'teenpijn' en dan zal hij 'vallen', m.a.w. het gaat kapot.

Laatst bewerkt:
@ 8ruben8: Het carson setje doet het voor mij prima. Maar heb oa. powerslash zien rijden met de EZRUN, en daar ligt wel een wens voor de toekomst. (gaat het Carson setje weer in m'n Lunchbox;))
@ powerslash: Had je m'n laatste pb nog gezien? Ga zondag i.i.g. wel naar de MVB...

Laatst bewerkt:
Back