Traxxas SLASH topic

als de motor echt niet meer wil,in een glas water met wat jif even laten lopen .
word je anker weer schoon,
wel daarna goed schoonspuiten met remreiniger .
de motor wel eerst uitzetten voordat je hem droogblaast.zeker met remreiniger.
en een drup olie op je lagers.

groeten wiebe.
ps dit alles op eigen risico.

remreiniger? nog een bepaald merk?
en dat droogblazen. dat is gewoon met de mond of met een haarfeun ofzo? warme lucht?

alles op eigen risico. snap ik wiebe.. :yes:

motor probleem titan 12t 550

ik heb nu in totaal ongeveer 3 uur gereden met mijn slash
je kan het verdelen in :
een uur op een verharde ondergrond ( steen )
een uur op een onverharde ondergrond klei-achtig met zeer kort droog gras
een uur op zanderige ondergrond.
alles verdeeld in sessies van een kwartier tot een half uur.

ik merk nu dat mijn standaard motor erg achteruit is gegaan in prestaties.
de slash haalt misschien net 15 a 20 km/h en waar ik eerst een mooie jump kon maken daar komt hij nu niet eens meer van de grond.

ik heb helemaal niet wild gedaan, juist omdat ik nog onervaren bent ( mijn eerste echte auto ).
geen blubber en geen water..

motor word redelijk snel heet. In iets mindere maten als ik lange runs rechtuit maak op een verharde ondergrond.
ik rijd ook gewoon nog met de stock gears.

ik heb het gevoel dat ik gewoon pech heb wat het motortje betreft. ik lees ook op het traxxas forum verschillende ervaringen met de titan 12T.

toch ben ik benieuwd wat jullie meningen/ervaringen zijn met deze motor.
en wat ik kan doen.

vriendelijke groeten en alvast bedankt..

4 berichten naar boven scrollen, klikken op de link naar de PK-site, en lezen hoe je de collector schoon moet maken. Zal nu wel een laag smerigheid op zitten, die voor veel weerstand (electrisch) zorgt

ik had al aangegeven dat deze motor niet open te maken is.. "sealed" dus onderhoud zoals beschreven op de site van PK is niet uit te voeren helaas

dan is er nog wel de methode waar Wiebe mee kwam :

" in een glas water met wat jif even laten lopen . word je anker weer schoon, wel daarna goed schoonspuiten met remreiniger "

persoonlijk denk ik dat er iets meer aan de hand is dan "vuil"

maar na tips van mensen hier en veel lezen ben ik tot het volgende gekomen.
ik wil alleen nog graag weten of ik bij Halfords, of brezan. motorspray en bearing-olie kan kopen of moet ik echt speciaal spul aanschaffen via een rc-hobby store?
kan ik elk type remreiniger gebruiken? elk merk motorspray, elk merk olie?

3432262252_a072c6c807_o.jpg

Laatst bewerkt:
Ik ben misschien een beetje eigenzinnig. Maar ik heb nog nooit problemen gehad met de motor. Misschien ligt dit aan het feit dat ik de auto na het rijden een half minuutje onbelast last draaien. Dus de auto vasthoudend..vol gas....slingert al het vuil er vanaf. Dus ook uit de motor..Eens per week een paar druppels olie...en klaar is Case....

Begin het idee te krijgen dat er iets anders aan de hand is.....heb nu zo'n 12 RC auto's gereden...en echt nog nooit iets als dit meegemaakt..

Laatst bewerkt:
volgens mij ben ik een mietje,als ik jullie gebroken lijst onderdelen zie.
wel heb ik mijn originele ook maar omgebouwd naar brusless.
maar heb nog niks stuk zelfs geen spurr.

ik heb trouwens gehoord dat de eersten weer binnen zijn.
slash dan, dus het proppen kan weer doorgaan .
groeten wiebe.
die wacht op een summit.

volgens mij ben ik een mietje,als ik jullie gebroken lijst onderdelen zie.
wel heb ik mijn originele ook maar omgebouwd naar brusless.
maar heb nog niks stuk zelfs geen spurr.

ik heb trouwens gehoord dat de eersten weer binnen zijn.
slash dan, dus het proppen kan weer doorgaan .
groeten wiebe.
die wacht op een summit.

Het is ook niet normaal dat je spur kapot gaat tenzij je zelf je mesh niet goed afstelt.

Weet iemand hoe ik dat kruisding steviger kan maken?
(dat aan de aandrijfas zit,met binnenin een metalen bol met 2 pinnetjes in)
Ik had op de traxxas site iets in staal gezien,maar ik denk dat die differential outputs niet zijn wat ik zoek ?
alvast bedankt!!

zou dat niet aan je houten ophanging kunnen liggen???
ik heb er serieus power in liggen maar die nog niet stuk gehad.
wiebe.

Wel,dat zal ik een keertje nakijken.
Ik wil nieuwe onderdelen bestellen,mn vader heeft woensdag geld op m'n paypalrekening gestort en ik heb het nog steeds niet.
Is het normaal dat ik zo lang moet wachten voor ik geld op mn paypalrakening heb? Of heb ik te weinig geduld?

Het getuigt wel van een modelbouw mentaliteit om van een stukje hout een "spare part" te maken, maar denk ook dat dit wel eens funest geweest kan zijn voor je aandrijfassen. Tevens wordt de vraag gesteld: Hoe krijgen jullie de Slash toch steeds maar weer kapot? Ben er zelf achter gekomen dat dit voor een groot deel met de kwaliteiten van de rijder te maken heeft, en niet zozeer het materiaal. Maar goed! Ook ik heb al heel wat schade's gereden door over-enthousiast te bashen. Nu aan het leren om echt te rijden;)

Weet iemand hoe ik dat kruisding steviger kan maken?
(dat aan de aandrijfas zit,met binnenin een metalen bol met 2 pinnetjes in)
Ik had op de traxxas site iets in staal gezien,maar ik denk dat die differential outputs niet zijn wat ik zoek ?
alvast bedankt!!
Hallo,

Ik begrijp niet dat je de assen kapot hebt gekregen.
Ik heb er ongeveer 50uur meegereden en heb ze echt misbruikt,oke ze zijn nu wel echt versleten ,maar ze doen het nog steeds en ik zou gewoon die kunstof outdrives houden.

gr Richard

Da's op zich wel lastig. begrijp ik helemaal. Denk dat door dit soort feiten op het forum neer te zetten er gelijk zo'n stemming wordt neergezet.

Kan me niet voorstellen dat the Border er bewust een rommeltje
van maakt. Die gasten zijn vrij actief aan het promoten, lijkt het. En dan wil je niet "onderuit" gaan..Zal zo aan het begin van het onroad/offroad seizoen wel druk zijn.

Misschien nog eens contact opnemen?? Kloppen je contactgegevens?

Da's op zich wel lastig. begrijp ik helemaal. Denk dat door dit soort feiten op het forum neer te zetten er gelijk zo'n stemming wordt neergezet.

Kan me niet voorstellen dat the Border er bewust een rommeltje
van maakt. Die gasten zijn vrij actief aan het promoten, lijkt het. En dan wil je niet "onderuit" gaan..Zal zo aan het begin van het onroad/offroad seizoen wel druk zijn.

Misschien nog eens contact opnemen?? Kloppen je contactgegevens?

Helemaal gelijk , maar je kan mijn instelling hopelijk ook begrijpen . :confused:
Zal mijn post even aanpassen.

Vertraging ivm pasen, kan gebeuren

Laatst bewerkt:
Back