Overigens over dat smelten van tamiya pluggen en warm lopen: met een lrp brushless x11, 7,5t (42.000+ rpm op 7,2 volt in vrijloop) heb ik meermaals gebashed, steeds +-een half uur offroad en daarmee wat goedkope ballbearings en de tamiya mad-fighter's 'plastic' gearbox gestript. Dit met 3600 of 4000 mah nimh 7.2 v accus. Met 11.1 volt lipo is dat natuurlijk ff erger allemaal dat snap ik, maar lipo hoeft van mij (nog?
) niet.
Ongeveer 50 kmpu top offroad is toch hobbelde bobbel over de kop, echter op rechte stukken wel gaaf, gemiddeld 30 a 40 op een stukkie grond is wat ik leuk vind. Schansen doe ik niet aan en als ik de mad fighter wel eens een stukkie zag 'vliegen' door een stevige als schans dienst doende molshoop, gas los ivm tandwielen...
Anders dan die hardware slijtage werkte het dus.
Geen problemen en ik meen dat de stock gearratio in de slash 12.x is, en bij de mad fighter is die 'zwaarder' - namelijk 9.33 : 1
Voor de slash heb ik ivm die x11 tevens een 16t pinion en 90t spur besteld waarbij die helemaal torque moet hebben en zelfs de banden wat groter kunnen eventueel.

Ongeveer 50 kmpu top offroad is toch hobbelde bobbel over de kop, echter op rechte stukken wel gaaf, gemiddeld 30 a 40 op een stukkie grond is wat ik leuk vind. Schansen doe ik niet aan en als ik de mad fighter wel eens een stukkie zag 'vliegen' door een stevige als schans dienst doende molshoop, gas los ivm tandwielen...
Anders dan die hardware slijtage werkte het dus.
Geen problemen en ik meen dat de stock gearratio in de slash 12.x is, en bij de mad fighter is die 'zwaarder' - namelijk 9.33 : 1
Voor de slash heb ik ivm die x11 tevens een 16t pinion en 90t spur besteld waarbij die helemaal torque moet hebben en zelfs de banden wat groter kunnen eventueel.
Laatst bewerkt: