Traxxas SLASH topic

Overigens over dat smelten van tamiya pluggen en warm lopen: met een lrp brushless x11, 7,5t (42.000+ rpm op 7,2 volt in vrijloop) heb ik meermaals gebashed, steeds +-een half uur offroad en daarmee wat goedkope ballbearings en de tamiya mad-fighter's 'plastic' gearbox gestript. Dit met 3600 of 4000 mah nimh 7.2 v accus. Met 11.1 volt lipo is dat natuurlijk ff erger allemaal dat snap ik, maar lipo hoeft van mij (nog? :) ) niet.
Ongeveer 50 kmpu top offroad is toch hobbelde bobbel over de kop, echter op rechte stukken wel gaaf, gemiddeld 30 a 40 op een stukkie grond is wat ik leuk vind. Schansen doe ik niet aan en als ik de mad fighter wel eens een stukkie zag 'vliegen' door een stevige als schans dienst doende molshoop, gas los ivm tandwielen...

Anders dan die hardware slijtage werkte het dus.
Geen problemen en ik meen dat de stock gearratio in de slash 12.x is, en bij de mad fighter is die 'zwaarder' - namelijk 9.33 : 1

Voor de slash heb ik ivm die x11 tevens een 16t pinion en 90t spur besteld waarbij die helemaal torque moet hebben en zelfs de banden wat groter kunnen eventueel.

Laatst bewerkt:
Overigens over dat smelten van tamiya pluggen en warm lopen: met een lrp brushless x11, 7,5t (42.000+ rpm op 7,2 volt in vrijloop) heb ik meermaals gebashed, steeds +-een half uur offroad en daarmee wat goedkope ballbearings en de tamiya mad-fighter's 'plastic' gearbox gestript. Dit met 3600 of 4000 mah nimh 7.2 v accus. Met 11.1 volt lipo is dat natuurlijk ff erger allemaal dat snap ik, maar lipo hoeft van mij (nog? :) ) niet.

De Vector X11 motoren (en sphere regelaars) voor zover ik weet zijn gemaakt voor 7.2V, dus geen 11.1v 3s Lipo aan hangen! (een 2s lipo, 7.4v is geen probleem)

nou,dat heb ik al ondervonden:(
Het zag er net zo stoer uit,maar het ging echt voor geen meter...
De hele tijd wheelies (haat ik echt) en door de verhoging was het reeds gekende omrollen in de bochten nog veeeel erger.
Zo meteen komt er weer een filmpje bij van de slash,de camera ligt nu op te laden:mrgreen:
en nog iets:koop geen hot racing rear shocktower.
Die van hot racing heeft ook een alumninium plaatstaal rear body mount,net 1,5mm dik.1 keer op je dak landen en de body mount is scheef (hij is zelf zo dun dat hij gewoon al krom was door de verzending,ik heb hem recht moeten plooien,dat ging gewoon met mijn handen)
Mvg,

Lennert Es

nou,dat heb ik al ondervonden:(
Het zag er net zo stoer uit,maar het ging echt voor geen meter...

Nu las ik ergens dat bij de standaard slash de voor veren/dempers large zijn en achter nog iets groter zelfs.
Dus ik snap sowieso niet helemaal waarom die achter lager ligt.
Ik dacht dat men de body voor gewoon wat hoger op de mount plaatste omdat men dat bij traxxas kennelijk mooi vindt..

De hele tijd wheelies (haat ik echt) en door de verhoging was het reeds gekende omrollen in de bochten nog veeeel erger.

Dat snap ik ook al niet. Als een auto al naar achter hangt, voor de wind de auto makkelijker 'op kan helpen tillen' dan lijkt een wheelie me meer logisch dan wanneer een auto voor lager ligt, accu dus ook naar beneden wijst voor, en dat alles 'opgetild moet worden' door het horizontaalvlak heen voor een wheelie. Ik herinner mij in deze ineens ook iets van lang geleden toen een buurjongen zijn mitsubishi pajero, indertijd erg poplulair (2wd 1:10 van tamiya) met standaard een wheelie arm met wieltjes achterop, die juist wat lager zette achter om die reden, voor nog eerder en langer wheelien. De hoek met achter kortere veren en dus lager werd namelijk stijler daardoor bij de wheelie, minder gewicht 'voor' dan bij standaard opzet.

Zo meteen komt er weer een filmpje bij van de slash,de camera ligt nu op te laden:mrgreen:

Ah, ik hoop dat je hier de link plaatst, leuk die clipjes van bepaalde modellen.

Dat het een bochten omvaller is komt denk ik door de hoogte, soepele veering, en de accu die op de bodemplaat ligt ipv half er onder zoals bij tamiya.
Helaas is de link weg ivm privacy software maar gisteren las ik een tuner-slash setup van een clubracer in the US, die had hem juist verlaagd kwa veren voor en achter, lag lager. De voorwielophanging was niet zoals standaard naar beneden wijzende /===\, niet horizontaal recht maar zelfs ietwat omhoog-wijzende.

Misschien is een ander optie-product wel wat, een metalen/alu casing voor de accu en dan de accu onder de bodemplaat bevestigen.
Kost wel wat bodemruimte, maar die is er nu zat en dat omvallen kan best wat minder vaak m.i. :-)
Hij had verder voor de camber op -2 graden en achter -2,5 en voor verschillende ondergronden een 4 tal afwijkende wielen/banden kwa diameter en profiel.

Misschien is een ander optie-product wel wat, een metalen/alu casing voor de accu en dan de accu onder de bodemplaat bevestigen.
Kost wel wat bodemruimte, maar die is er nu zat en dat omvallen kan best wat minder vaak m.i. :-)
.

Als je een paar pagina's terugkijkt staat er een carbon chassic voor de Slash met een dergelijke constructie. Het omvallen is m.i. iets wat bij de Slash hoort. Dat is nu juist de uitdaging. Na een tijdje driftig experimenteren, ga ik juist steeds meer terug richting stock...Blijkt uiteindelijk de ideale configuratie te zijn voor de Slash als je off road rijd.

het "omvallen" heb ik nog niet ervaren, laat staan dat ie constant wheelies trekt,

bovengenoemde haat ik ,vooral de wheelies, ik had het in begin ook ,maar na wat rommelen met de stand van schokbrekers, en wat verzwaaring aan de voorkant dmv M10 moeren :cool: geen last meer van gehad , ook bepaalde instellingen op zender kunnen meehelpen om het wheelie effect tegen te gaan.
met name het insturen van de slash heb ik even aan moeten wennen, maar nu heb ik dat behoorlijk in de vingers en gaat ie als een speer....

fimpje van tijdje terug , met throttle op 70%:

Laatst bewerkt:
het "omvallen" heb ik nog niet ervaren, laat staan dat ie constant wheelies trekt,

bovengenoemde haat ik ,vooral de wheelies, ik had het in begin ook ,maar na wat rommelen met de stand van schokbrekers, en wat verzwaaring aan de voorkant dmv M10 moeren :cool: geen last meer van gehad , ook bepaalde instellingen op zender kunnen meehelpen om het wheelie effect tegen te gaan.
met name het insturen van de slash heb ik even aan moeten wennen, maar nu heb ik dat behoorlijk in de vingers en gaat ie als een speer....

fimpje van tijdje terug , met throttle op 70%:

Ziet er goed uit! klinkt ook nog een beetje normaal tandwielen enz.

Hoelang kun je rijden op zoon 8000mah lipo?

ben er vandaag ook nog even op uit geweest. althans een poging dan.
vlak bij mij ( in alphen aan den rijn ) was een leuk plekje.. met name was.
plekje is nu "ingenomen" door lokale kids op crossfietsjes e.d.
Ok, hun goed recht. maar voor mij nu niet meer te doen om daar met de slash aan de gang te gaan. veel te gevaarlijk. rond fietsende kids. die vinden de slash veel te gaaf en gaan er achteraan fietsen

toen maar in de auto gestapt, opzoek naar een bouwterrein o.i.d , alles is met hekken en sloten dicht gemaakt.. ook geen doen dus..

zondag a.s. zal ik voor het eerst naar MVB gaan. met RCW mee als het goed is.. ben zeer benieuwd.

toen maar in de auto gestapt, opzoek naar een bouwterrein o.i.d , alles is met hekken en sloten dicht gemaakt.. ook geen doen dus..
gelukkig is "mijn terrein", waar het filmpje is gemaakt , 1 min op de fiets , is een nieuw aangelegd park....misschien kom ik zondag ook naar de MVB;)

Dat snap ik ook al niet. Als een auto al naar achter hangt, voor de wind de auto makkelijker 'op kan helpen tillen' dan lijkt een wheelie me meer logisch dan wanneer een auto voor lager ligt, accu dus ook naar beneden wijst voor, en dat alles 'opgetild moet worden' door het horizontaalvlak heen voor een wheelie.

Je zet een auto achter omhoog om eerder wheelies te maken. je verplaatst het gewicht dan naar boven, wat hierdoor bij het optrekken makkelijker naar achteren kan gaan hellen (massa traagheid. ) je bent nog lang niet op snelheden bezig waarbij wind echt een rol speelt hoor, het is puur hoe het gewicht verdeeld zit t.o.v. te achteras/achterwielen

Nah, dat wordt waarschijnlijk weer een gezellige bende as. zondag.

@ Q Racing..Zeker (een keer) komen. De baan is de moeite waard!
@ Murky..Stuur je morgen nog even een pb over hoe en wat OK?

Verder een beetje balen. Heb m'n Carson regelaar begraven vandaag.
De regelaar..of beter gezegd de aansluitingen op het printplaatje zijn helemaal zwartgeblakert. Je wilt niet weten hoe dat ruikt;);)

De oorzaak..nog niet bekent...het is een kwestie van...De auto gaat er uit zichzelf vandoor. Staat 10 meter verder stil...en rook vreselijk. Vocht kan het niet zijn, want de auto heeft absoluut droog gestaan.
Iemand een idee wat er aan de hand is??

Verder een beetje balen. Heb m'n Carson regelaar begraven vandaag.
Iemand een idee wat er aan de hand is??

Ik kan persoonlijk alleen maar gokken, dit zelf niet meegemaakt; overbelasting wellicht door onderweg opgelopen troep in de drivetrain / tandwielen / kapotte bearings, dus dermate veel weerstand dat de sterke motor door bleef douwen, maar de regelaar de opgepotte stroom te veel werd.

Naast de garantie is er een te verwachten levensduur, die is met rc ook wel eens zo maar 20 jaar, dus probeer langs die weg (een deel van-) bij carson een vervangend exemplaar te krijgen want dit is geen reclame voor hun 'kwaliteit'. . .

Ik heb een vette vraag voor als mijn slash komt.

Ik las ergens dat men de differentielen wel met 70% vet volgooid.
Maar doelt men dan op 70% volume met vet vullen of een vet dat 70% ?wat? is ?

Ook las ik net in deze draad ergens dat de slash als optie een beter sluitende spur box heeft, standaard is de gearbox dus een zandhapper!? @*()$^@*($&@)(*$ ??

M.b.t. je laatste vraag. Standaard zit er een gat in de gearbox. Je kunt deze vervangen door een exemplaar van RPM waar geen gat in zit.

welja,ik heb toch nog nooit problemen gehad met de tandwielen hoor..
Ik rij vaak op kleine kiezels en zand en nog nooit problemen gehad,als er een steentje inkomt komt het er daarna toch meteen weer uit.
en anders gewoon de RPM versie kopen of de standaard gewoon dichtplzkken met plakband,werkt even goed!

Back