Traxxas SLASH topic

zo. pfffffffffff. net mijn eerste echte rij ervaring opgedaan met de slash.
dwz. een paar uur achter elkaar op de baan van MVB gereden. Ik was daar op uitnodiging van "RCW"
wat een geweldige wagen. gewoon helemaal stock gereden. en zo onervaren als ik ben ongeveer 5000 keer op de kop beland. en niets kapot aan die auto, helemaal niets, een klein knikje in de kap en wat slijtage op de banden.
alleen 2 keer gehad dat de achterbumper los zat, maar dat schijnt een bekent euvel te zijn van de slash.

en ook zon 8000mah lipo. je blijft rijden. dik een uur op een volle accu.

maar uiteindelijk moest er iets kapotgaan natuurlijk, het was op de terugweg naar huis de versnellingsbak van de auto van RCW.. ;)
staan we daar in bleiswijk..

echt MVB heeft een leuke baan, gezellige mensen. prima zo.!! tot de volgende keer..

he Boys,

heb nu eindelijk ook een slash , ben een beetje aan het experimenteren met de schokbrekers , iemand ervaring met 2000 olie in de voorkant en 3000 olie aan de achterzijde ??,of moet ik dan ook andere zuigers gebruiken voor de schokbrekers met een grotere opening ......

het is olie die ik ook gebruik voor de Bigscale's, en op basis van siliconen

:cool:

@murky123; Reedt je toen ook met de standaard zender op de baan,
zo ja, had je toen last van anderen die ook op de zelfde frequentie zaten of niet.
K wil ook nog een x naar MVB gaan, maar denk pas na de meivakantie, dus vraag ik dat even.

@murky123; Reedt je toen ook met de standaard zender op de baan,
zo ja, had je toen last van anderen die ook op de zelfde frequentie zaten of niet.
K wil ook nog een x naar MVB gaan, maar denk pas na de meivakantie, dus vraag ik dat even.

ik reed inderdaad nog met de standaard zender. maar je moet dan op de rijdersstand wel eerst even iedereen vragen op weke frequentie hun rijden om zo te checken dat jou frequentie wel vrij is. en na die check pas je zender aanzetten.
vandaag had ik geen problemen/last.. maar het zou voor kunnen komen dat je dan even op je buurt moet wachten.

ik ben wel opzoek naar een 2,4ghz

Sinds kort heb ik ook een Slash, dankzij me pa en ma.
Vandaag eens gaan rijden met 2 vrienden van me, beide hebben ze een Rustler.
De blauwe Rustler: 8.4volt 12t Brushless
De groene Rustler: 7.4v lipo VXL setje (wat een kanon!)
De Slash: 6v mamba 4600kv

Helaas was de accu van mijn slash bijna leeg.(er werd wat te laat gefilmd)
Maar ik moet zeggen dat hij toch aardig goed presteerde op die 5 cellen.

Ik ben ook echt onder indruk van zijn gedrag off-road. Ik kan gewoon niet wachten tot ik weer kan rijden.
Het is al veel gezegd, maar het mag best nog wel eens herhaald worden.
Wat een geweldige auto!

Hier een link van het filmpje:
[media=youtube]QLVtenQU39E[/media]

Mvgr Tim

Laatst bewerkt door een moderator:
maar uiteindelijk moest er iets kapotgaan natuurlijk, het was op de terugweg naar huis de versnellingsbak van de auto van RCW.. ;)

Gelukkig was er een taxi op bestelling;) Maar baal behoorlijk. Morgen maar zien dat het allemaal opgelost word.

Dat 5000 keer over de kop valt wel mee. Volgens mij pakte je het rijden vrij snel op. Je had gelukkig ook lang de tijd om te oefenen met die lipo's van je. Deze week maar eens nieuwe connectoren gaan solderen. Rijden op 8,4 mihn is leuk, maar veel te kort. Miste ook de "punch" die een lipo kan geven.

Vond het verder weer een goede, gezellige dag vandaag. Voor herhaling vatbaar. Dan rij ik met jou mee;)...zucht..

:offtopic: Naast het rijden met de Slash ben ik een 1/10 monstertruck aan het bouwen.
Heb hiervoor "Sigcorp custom airbrush" een Grave digger body laten spuiten. De body is net klaar, en ik ben er reteblij mee. Wilde de body ook hier ff showen.

RC-Junkies.com

Grt. Rinaldo

erg mooi,dat gorillamax chassis,ik denk dat ik me daar wel eens aan ga wagen:mrgreen:
Welke versie zouden jullie nemen,aluminium,of dat carbonfiber,of beter het EVO-X chassis van team integy ?
@RCW,wreed mooie kap!voor welke wagen is hij ?
En die slashbash is ook wel leuk,al denk ik dat die slash meteen stuk was:rolleyes:.

erg mooi,dat gorillamax chassis,ik denk dat ik me daar wel eens aan ga wagen:mrgreen:
Welke versie zouden jullie nemen,aluminium,of dat carbonfiber,of beter het EVO-X chassis van team integy ?
@RCW,wreed mooie kap!voor welke wagen is hij ?
En die slashbash is ook wel leuk,al denk ik dat die slash meteen stuk was:rolleyes:.

+1 voor carbon gorillamax chassis:p

denk niet dat het "de flex" van je auto ten goed komt....

Beter investeren in alu draagarmen en fusee's en evt een alu schokbrekerbrug ;):cool:

Als je met je Slash flink wilt raggen moet je gewoon plastic onderdelen behouden.
Dat aluminium is mooi bling bling , maar is na de eerste verkeerde landing meteen krom.
Zeker de shocktowers zou ik niet van aluminium nemen omdat koprollen onvermijdelijk zijn en deze dan ook krom zijn. ;)

jup,dat van die shocktowers,daar kan ik over meespreken,wel dom dat men de bodymounts uit alu plaatstaal maakt,scheef binnen de seconde:(
maar ik zou eigenlijk gewoon een lager center of gravity willen omdat de wagen nu een slechte wegligging heeft,zand is gewoon onmogelijk.
als iemand nog ideetjes heeft,zeg het maar :)
Mvg,

Lennert Es

Zeker de shocktowers zou ik niet van aluminium nemen omdat koprollen onvermijdelijk zijn en deze dan ook krom zijn. ;)

nog geen last gehad van kromme schoktorens, wel van afbrekende schokbreker bevestigingspunten aan de voorkant van de stock,plastik, parts(al reeds 3 stuks)nu met alu geen probleem meer...:cool:

jup,dat van die shocktowers,daar kan ik over meespreken,wel dom dat men de bodymounts uit alu plaatstaal maakt,scheef binnen de seconde

de bodymonts met idem base-plate is gewoon nog plastik, dus geen probleem :cool:

Laatst bewerkt:
Heb je al upgrades op je Slash zitten ?
Ik rijdt hem met als enige upgrade de plastic draagarmen van RPM, en een 8T brushless set erin, gaat als de brandweer :D en over de wegligging heb ik ook niets te klagen.
De wagen is in de lucht perfect in balans met sprongen maken. :rolleyes:
Land altijd mooi op zijn 4 pootjes. :D.

g8W5fw2Xu-s[/media] - Traxxas Slash Slomotion

Laatst bewerkt door een moderator:
jup,dat van die shocktowers,daar kan ik over meespreken,wel dom dat men de bodymounts uit alu plaatstaal maakt,scheef binnen de seconde:(
maar ik zou eigenlijk gewoon een lager center of gravity willen omdat de wagen nu een slechte wegligging heeft,zand is gewoon onmogelijk.
als iemand nog ideetjes heeft,zeg het maar :)
Mvg,

Lennert Es

tis maar waar mee je vergelijkt.. de wegligging van je slash.
vind je de wegligging nu slechter met je upgrades dan toen ie net uit de doos kwam?
en zand, tja wat wil je . op zand kun je denk ik toch niet veel goeds doen qua wegligging.. rijden met peddles verhoogt wel je grip.

Back