Traxxas SLASH topic

en waar kopen jullie onderdelen voor de slash in NL?
Ik zou meteen wat spares of hop-ups mee bestellen bij MSUK. Denk hierbij aaan RPM draagarmen / shocktower als je gaat bashen. Nog wat extra axle carriers en steering blocks.
en waar hebben jullie hem gekocht?
Ik heb mijn Rustler VXL bij MSUK gekocht. Goede winkel, snelle shipping en lekkere scherpe prijzen.
ik koop er denk ik dan meteen een nieuwe body en banden bij want ik vindt deze niet zo mooi.
Nieuwe body kleuren? Want vormen zijn er niet volgens mij. Banden wil je dan grotere??
zijn er verder nog tips wat ik erbij kan kopen?
Spares of hop-ups zoals ik reeds aangaf.
en moet er nog een accu en lader bij?
Als je er nog geen hebt wel ja. Ik raad je aan om direct een computerlader te kopen zodat je ook LiPo's kunt laden.
en hoe hard gaat hij standaard ui de doos?
Ligt eraan met welke accu, NiMH of LiPo en hoeveel cellen / voltage.
en hoezo gaat ie vliegen als je hard rijd?
Door de aerodynamica van de wagen wordt de wagen opgetilt wanneer hogere snelheden worden bereikt. Daarom hebben F1 wagens allemaal die vleugels op de wagen. Deze zorgen voor downforce zodat de auto niet wordt opgetilt door de lucht.
en kun je de wegligging ook verbeteren?
Ja door off-set velgen erop te zetten en wat met toe-in te spelen. Maar als je dit samen met de banden en de body wilt gaan veranderen ben je bijna beter af met een Rustler imho.
sorry voor de vele vragen maar ik wil een goede auto...
Geen probleem, het is ook een lastige keuze ;)

@ r-s racer; klopt, ook daar zit een gat in. Het zijn exact dezelfde gear covers ;)

En het stomme is dat dat gaatje net achter het vijsje van de shocktower ligt.Bij mijn slash kwam dat vijsje los en viel het in dat gaatje,met als gevolg dat m'n tandwielen stuk zijn :(

Laatst bewerkt:
ik kan de slash krijgen nu voor 197 euro nieuw in de winkel.
ik hoop dat ik er ook geen spijt van krijg.
loop eigenlijk met de zelfde gedachten als ruudxd rond.
is het makkelijk om aan deze auto te sleutelen?
brushless setjes en snellader enzo heb ik thuis allemaal wel.
het gaat er puur om of de auto makkelijk te onderhouden is

ik kan de slash krijgen nu voor 197 euro nieuw in de winkel.
ik hoop dat ik er ook geen spijt van krijg.
loop eigenlijk met de zelfde gedachten als ruudxd rond.
is het makkelijk om aan deze auto te sleutelen?
brushless setjes en snellader enzo heb ik thuis allemaal wel.
het gaat er puur om of de auto makkelijk te onderhouden is

Hoezo ik hoop dat ik er OOK geen spijt van krijg ? :confused:
Wie heeft er dan nog meer spijt van ?
Het is erg makkelijk sleutelen aan de Slash, het leuke is dat het niet veel hoeft. :D
Onderhoud heb je bijna niet , alleen ff schoonmaken na het rijden , maar dat moet je met alle auto`s. ;)

Hoezo ik hoop dat ik er OOK geen spijt van krijg ? :confused:
Wie heeft er dan nog meer spijt van ?
Het is erg makkelijk sleutelen aan de Slash, het leuke is dat het niet veel hoeft. :D
Onderhoud heb je bijna niet , alleen ff schoonmaken na het rijden , maar dat moet je met alle auto`s. ;)

sorry dat typ ik wel vaker haha.
dat is een beetje door het snelle typen.
ik meld me ook aan bij een club waarvan ik heb gehoord dat er meerde mensen zijn met een slash!
Is dit al een serieuse klasse bij clubs om te racen?
hoorde ook al wat van een asso sc10 ofzo?
mvg:)

Ik snap niet hoe een merk als traxxas het verzind om in een gear COVER een gat te maken.
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat ze het gedaan hebben ivm spur grote. Met die RPM gear cover kun je maar een spur t/m 86 (dacht ik, weet het niet zeker) erop zetten. Grotere spurs komen dan tegen de gearcover aan.

Vanmiddag andere pinions gekocht voor de slash.
25t orgineel van traxxas
en een 18t robitronic 48pitch
Meteen maar de 18t erop gezet, echter 20 meter verder begon het te kraken in de gearcover.
Thuis de gearcover eraf gehaald en toen zag ik dat op de helft van de spur geen tandjes meer zaten :(
De robitronic pinion paste perfekt in de spur, dus ik snap niet wat er is mis gegaan.
Gelukkig had ik ook nog een spur van 76t gekocht, echter in combinatie met de 25t word de motor te heet, en omdat de 76t spur wat kleiner is raakt die 18t pinion de spur niet.
Dus net maar 2 spur's besteld.
Traxxas Slash HARD ANODIZED 90T ALUM
Traxxas SLash HARD STEEL 86T ALUM

edit: valt me nu in dat er in de doos van de slash zich nog een 23t bevind.
Zou het motortje met een 2 tandjes minder pinion niet heet worden ?
(heb net alles opgeruimd dus misschien dat iemand het zo weet te zeggen)

Laatst bewerkt:
altijd handig wat sterkere spur's, al helemaal omdat ik lipo ga rijden.
Ik denk alleen dat ik de spur's eerder ga ontvangen dan mijn lipo's en lader.

Ik wacht ook nog op een paar belangrijke onderdelen.
Waaronder shocktower achter.
Komt goed hopelijk is de importeur weer rijkelijk voorzien van spares :D:D

Back