Traxxas SLASH topic

Vandaag sinds lange tijd weer eens lekker gebashed. Flink stof in de ronde gespoten.
Helaas begaf halverweg mijn accu mijn achterband het. Waarschijnlijk een scherp kiezeltje geraakt.
3552402400_1a02d45fed.jpg

Ik heb de band met velg, maar even naar voren geplaatst (al mag dat eigenlijk niet). Dan kan ik dit weekend toch nog lekker rijden. Iemand ervaring met beadlocks icm 3s LiPo en een Traxxas VXL motor? Zit dat echt wel goed vast.

Waarom mag je de voorband eigenlijk niet naar achter leggen , zijn toch hetzelfde :confused:

Ik heb ergens gelezen dat de beadlock wielen met banden niet vast genoeg zitten voor lipo met brushless.

Secondelijm erop dan :cool:

Hoi bcs,

Er zit verschil tussen de voor en achterwielen. In de velg zie je ook front en rear staan.
Je ziet ook wel verschillen. Maar ik zie zo snel niet wat het bezwaar is. Misschien is de spoorbreedte wat anders ofzo. Heb toch maar weer gewoon twee nieuwe standaard velgen met gelijmde banden besteld. Ik vind de beadlocks toch wel erg duur, en als het dan niet 100% ok is, is het erg zonde van het geld.

Wel,tot zover ik weet nog niemand gezien met een heatsink op de motor:mrgreen:
Gewoon de juiste vertanding gebruiken en je motor blijft koel.
Mvg,

Lennert Es

Ik heb zojuist de 90t hard anodized alum. spur ontvangen.
meteen op de slash gezet in combinatie met de 19t.
Wat een trekkracht! :) En na 1 pack een nauwelijks warme motor.
Zelfs de accu komt er minder warm uit dan voorheen.

Ik ben van plan om binnenkort de slash brushless te maken. Het standaard traxxas Velineon 3500 setje lijkt me wel goed genoeg of zijn er beteren voor die prijs? En dan ook graag een webshop in nederland.
Hiermee kan ik eerst ook gewoon op 7.4v stickpacks rijden toch tot ik lipo's heb gekocht?
Is het ook aan te raden om ander diff olie erin te stoppen? Zodra ik een bocht maak tilt 1 wiel in de lucht en dus geen aandrijving.

Bedankt alvast :)

okee,

ik heb nu een 23T pinion erop zitten zal er straks een een 20T op zetten,
gebruik het standaard Spur nog omdat ik hem net heb en nog geen spares oid heb :D

kga denk ook wat allum spul bestellen bij Towerhobbies.

waar kopen jullie je spares/tuning?

@moonlight:

ik zoek veel via e-bay, hier vind je namelijk ook heel veel onderdelen.
Vind ik het daar niet, dan ga ik de webshops af.
Er is een topic met webshops, dus kijk daar eens

Hoi Hoi,

Vandaag weer een achterband gesloopt. Hmmm.
Gewoon midden op de band een gat. Niet gescheurd vanuit de velg.
Mijn ebay order van gisteren heb ik maar even afgezegd. De Traxxas Slash bandjes zijn te zwak voor mijn setup icm met het terrein (hard aangereden zand).

Ik ga denk ik Proline Switch bandjes bestellen.

Laatst bewerkt:
Rijtijd.

Wat is de rijtijd van de slash met 4200mah battery ongeveer ?
Ik zou het niet leuk vinden als mijn slash binnen 10 min op is.. :D

Heb ondertussen een Velineon setje besteld en is hier maandag. Iemand nog tips kwa diffolie? Is dikker aan te raden?

@ Moonlight

Ik bedoel een Nimh :D
Vandaag hobma event , ik ga er vanmiddag kijken :P

Mijn Velineon komt dus (hoogstwaarschijnlijk) komend weekend. Wat zet ik daar voor motortandwiel op?

En ik zoek nog een knappe hardcase lipo. Maar dan een lipo met meer meer dan 7,2V. Iemand nog tips?

ligt eraan wat je wilt.
snelheid ? dan de 23t pinion en 86t spur.(of een nog 1 maatje kleiner, ik meen 83t)

als je gewoon de standaard pionion en spur laat zitten dan heb je ook al een flinke snelheid en lekker veel trekkracht.
Hier zou ik gewoon mee beginnen, veranderen kan altijd nog.

Ik heb 7.4v zippy flightmax lipo's besteld bij hobbycity.com (28dollar per stuk)
Ik wilde eerst 11.1v pakken, maar een vriend van me heeft deze ook in de rustler en dat gaat eigenlijk net iets te hard, al helemaal voor de slash (vind ik)

Mijn Velineon komt dus (hoogstwaarschijnlijk) komend weekend. Wat zet ik daar voor motortandwiel op?

En ik zoek nog een knappe hardcase lipo. Maar dan een lipo met meer meer dan 7,2V. Iemand nog tips?

Lipo cellen zijn 3.7v per stuk, in tegenstelling tot 1.2v cellen waar nihms etc uit bestaan.
Dus dan reken je op deze manier;

1s - 3.7v
2s - 7.4v
3s - 11.1v
4s - 14.8v
Etc.

Er tussen in zitten kan niet. Misschien als je met weerstandjes bezig gaat of als je de regelaar kan programmeren wel.
Dan zou je in principe van een 11.1v een 8.4v lipo kunnen maken maar dat wordt wel ingewikkeld. En of je een regelaar zo scherp kan afstellen weet ik ook niet.

Back