Traxxas SLASH topic

eindelijk mijn lipo lader en lipo's binne gekregen.
Wat een power!!!
Ik heb 2 zippy's 7.4v 4000mah.
Dit in combo met 90 spur met 19 pinion = wheelie!
Zelfs als ik al met gas half open rijd en dan vol open trek gaat ie vooraan omhoog.
Binnenkort krijg ik nog een 11.1v, dit zal wel helemaal een feest worden.

misschien alvast wat spare parts bestellen :)

hey,

heb hier monstertruck wieltjes liggen voor een 1:10 met 12mm velgmeenemer, ze staan erg vet onder de slash,

ze hebben een doorsnee van +-13cm en wegen 2x zo zwaar als een stock wiel, zou het kwaad kunnen hiermee te rijden? of zou ik de motor te zwaar belasten??

heb nu nog 18/86 vertanding dit gaat 18/90 worden

rijdt trouwens met 5700kv brushless

gisteren even wezen rijden met een nieuwe tandwiel verhouding nml:19/83
meer als power zat en minder warmte ontwikkeling in de motor en na circa 37 min net een halve lipo leeggereden(8ooomAh):mrgreen:

wegens een noodoplossing rij ik met "chain-oil ",wat gebruikt wordt voor de MTB, in de achterste schoks en bevalt prima:cool:

ik gebruik nu 23/90, ik had eerst 19/90 maar dan moest ik om de 15 min wachten omdat de motor te heet werd sinds ik over ben gestapt op lipo.
Heb de 23/90 setup nog niet getest, maar ik hoop dat ik nu van dat probleempje af ben.

Ik rij nu zowel met lipo als nihm packs, bij de nihm packs had ik totaal geen last van een te hete motor met de 19/90 setup

ik gebruik nu 23/90, ik had eerst 19/90 maar dan moest ik om de 15 min wachten omdat de motor te heet werd sinds ik over ben gestapt op lipo.
Heb de 23/90 setup nog niet getest, maar ik hoop dat ik nu van dat probleempje af ben.

ik denk dat de warmte ontwikkeling meer toe neemt met de 23/90 juist bij de 19/90 zou ie koeler moeten zijn, ik reed eerst met 23/83 nu met 19/83 en kan nu langer doorrijden en de temperatuur blijft redelijk constant, dat had ik eerst niet , ben benieuwd naar je ervaring

ben niet zo voor een hogere top, je kan de auto al haast niet meer controleren bij 23/83 laat staan met 23/90 , bovendien komt de auto beter tot zijn recht met 23/83 of 19/83 qwa weggedrag en realiteit.:D

ik dacht dat ik 19/90 erop had, maar blijkt nu dat het zelfs 18/90 was!
Dus dan zou de motor toch niet zo heet moeten worden toch ?

Heb nu eens de 25 pinion geplaats ipv de 23.
Vanmiddag maar de gereedschapskist meenemen, mocht hij te snel veel te heet worden dan de 18t er maar weer op.
Heb momenteel alleen een 90 spur en een 76. En bij die 76t is de motor binnen 3 min gloeiend heet.
De 86 is gestript :(

Laatst bewerkt:
ik zit nog steeds te wachten op mijn :

16T pinion
17T pinion
2x 90T spur

het kon tot 3 weken duren, ben nu 2 weken onderweg :cry:

edit: gisteravond wel shock-socks besteld van badhorsie. eens kijken of de shocks dan schoner blijven, al dat vieze stof wat er aan blijft kleven dat geeft alleen maar extra slijtage
shockcoversrustler.gif

Laatst bewerkt:
aahh.... had ik mn RPM gearcover maar vast, gister wezen rijden en ineens raar geluid eruit....steentje oid tussen de tandwielen gekomen de 19T pinion is een scheermes geworden en de 86T spur wat happen eruit maar nog wel mee te rijden... heb de 23T pinion er maar opgezet.

mijn pakketje ligt nu al 12 dagen bij de douane :(

net 2 packs leeg gereden.18/90, 20/90 en 23/90 geprobeerd,maar motor blijft te heet worden.esc maar s opnieuw instellen.....weet t anderss ook niet
Posted via Mobile Device

Hey mister hot motor,

laatst had ik na een ritje mijn Slash gewoon neergezet. Bij het volgende ritje bleek mijn rechterwiel niet meer te kunnen draaien. Muurvast.
Door de hele hel gegaan van het diff house ontmantelen... bleek er een kogellager helemaal vast te zitten.

Misschien dat er bij jou ook iets aanloopt in de overbrenging?

dat zou kunnen ja, maar hij lijkt gewoon soepel te lopen. geen rare geluiden ofzo.
De gearbox maar eens demonteren en eens kijken of echt alles OK is.

Bedankt voor de reactie.

word vervolgd.....

met 19/83 zou die warmer worden als 19/90 omdat je een kleiner spur heb is meer weerstand voor de motor, ga maar eens een 16T pinion erop zetten wordt ie wss wel minder warm.

en idd ff kijken of je Diff wel soepel is mijne wordt met 19/86 nog niet eens handwarm.

tis hoe groter de tandwiel verhouding des te hogere top snelheid , en bij 19/83 heb je een lagere top als bij 20/90 , met 19/83 heb je meer trekkracht onderin dan met 20/90,met 20/90 moet de moter meer vermogen leveren in off-road dan met 18/83 dus minder opgenomen vermogen dus minder warmte....

;)

Laatst bewerkt:
Zo , net even de slash uitgelaten op het circuit van MVB.
De baan lag er echt prachtig bij. er was o.a. nieuw tapijt gelegd bij de jumps. en diverse baanreparaties, ik had nu echt veel meer grip. een dag en een nacht verschil met voorheen. met het oude tapijt ging ik vol gas op de jump af en nu moet ik gewoon een beetje inhouden anders land ik te ver.. mega veel grip nu

Ik blijf me verbazen over de robuustheid van de slash, die van mij is nu een paar maandjes oud. en nog steeds niks kapot gereden, helemaal niets :worship:.
enige wat tot nu gebeurd is dat soms de rechterkant van de achterbumper los schiet en mijn linker hingepin los trilt, thats all. hingpin vastdraaien en de bumper weer een zetje geven en verder rijden
en ik maak toch best wat rare ongecontroleerde crashes en vreselijke nosedives met de slash door mijn gebrek aan skills.
Op een circuit moet je echt leren rijden.

Ook het Ezrun BL setje is geweldig. motorje word niet warm, regelaar word niet warm, kan tegen water, echt super en mijn runs zijn best lang. ik ben vanavond van ruim 1,5uur bezig geweest en de lipo is nog niet leeg

+1 voor MVB
+1 voor de slash
+1 voor Ezrun

Back