Traxxas SLASH topic

:(

heb gister beste crash gemaakt met de slash, resultaat voorste shocktower, skidplate zijn stuk!...gelukkig zijn de RPM's al onderweg :D maar evengoed wel ff balen natuurlijk!

Tippie voor ieder met een VXL setje....

controleer regelmatig de lagers van de motor , deze kunnen op den duur zwaar gaan lopen of defect raken, dit dmv fijnstof.

geen probleem als de lagers slecht zijn of defekt, het zijn dezelfde lagers die oa in de fusee's zitten ..dus 5x11x4 bb , art nr : 5116 traxxas

net terug van een middag bashen op de heide.
Van een vriend van me de 86t spur op de slash gemonteerd in combo met 20t pinion.
Motor word nog steeds te heet, maar duurt wel langer voordat hij heet is.
Dus volgende keer maar eens de 18t pinion erop zetten en dan verwacht ik toch geen hete motor meer.

Door top is wel enorm gestegen door van 90t spur naar 86t te gaan, al helemaal met 11.1v.

Was weer een leuke middag.

HAi Defty,

eeeuuh Geleen en heide ?
Waar is dat ?
Ik woon zelf in Geulle, vandaar mijn vraag.

PS. Bij MBS racing (modelbouwzaak in Geulle) is nu een kleine offroad baan

zo wat een draadje! Kunne we mss het draadje splitsen ofzo?? vind nix meer terug :rolleyes:

Wat is nou een goeie tandwielverhouding? Ik geraak er niet meer wijs uit.
Ik heb dus de slash met een EZrun 5,5 turns 80A ESC en stock gearing.

Nee niet Geleen, maar wel in Brunssum :)

Ik had het al gelezen van dat baantje bij MBS, moet ik inderdaad eens gaan kijken.
Is het baantje erg klein ? Of kun je er ook wat vaart in maken ?

Brunssum.....SkyDevils toevallig.....

Hoe klein is klein ? :rolleyes:
Ik heb er zelf ook nog niet gereden, maar het rechte stuk is ongeveer een meter of 30, lijkt mij dat je er redelijk vaart op kunt maken....
En anders even de vertanding aanpassen.

Ik ben zelf aan een slash aan het denken -weet nog niet zeker voor de 1:10 of de 1:16- maar zag aan je onderschrift dat jij al een BL conversie hebt, wil deze wel in het echie bezig zien :cool:

Ik ben zelf aan een slash aan het denken -weet nog niet zeker voor de 1:10 of de 1:16- maar zag aan je onderschrift dat jij al een BL conversie hebt, wil deze wel in het echie bezig zien :cool:

conversie,.. groot woord voor 2 shroefjes losdraaien, en een andere motor er weer in schroeven. :D ^.^

mja,.. de echte baja trophy trucks hebben toch ook 800pk of zo? :p moet dus wel mooi op schaal blijven vind ik, haha.

Laatst bewerkt:
dat bedoel ik :P maar met kleiner spur wordt de motor iig warmer dan met groter spur :)

even een quote van PK racing :

# Als de motor niet erg heet wordt, maar de regelaar wel, dan is het motortoerental te hoog. In dat geval moet je dus een GROTER motortandwiel monteren. Dit dus in tegenstelling van wat je zou verwachten als je een regelaar voor motoren met borstels gewend bent
# Wordt de motor heet, maar de regelaar niet, dan wordt de motor te zwaar belast, en moet je een kleiner tandwiel monteren.
# Worden zowel de motor als de regelaar te heet, dan is het hele systeem te zwaar belast, ook dan kun je proberen wat er gebeurt als je een kleiner motortandwiel monteert. Als zowel de motor als de regelaar dan minder warm worden, is het goed.
# Zowel de motor als de regelaar mogen beslist niet warmer worden dan 100 graden celcius, maar minder is aan te bevelen.
80 graden is wel aanvaardbaar.

We praten over borstelloze motoren(brushless);)

Dus in het geval van MoonLight , zou ik dus met 19/84 korter moeten rijden dan met 23/86? ivm de warmte in de motor?

Praktijk testje :, raar maar met de 19/84 rij ik bijna 47 min de lipo gaat met 5328Mah(8000Mah) gevuld worden en de temperatuur blijft rond de 77-86 graden Celcius steken, met 23/86 rij ik 26 min. gaat er ruim 6000Mah in de lipo en is de motor al bij de 84 graden Celcius.
Het gaat dus om de VXL setup(brushless ESC en motor) en 8000Mah 3S/25C Lipo

in het geval van Defty klopt het ook:

Van een vriend van me de 86t spur op de slash gemonteerd in combo met 20t pinion.
Motor word nog steeds te heet, maar duurt wel langer voordat hij heet is.

@moonLight : hoe heb je dat gemeten? eigen ervaring ?

Laatst bewerkt:
hey,

ik heb het zo in de praktijk ervaren :

had eerst de setup 23/86, resultaat met 8,4V 4000Mah motor te heet. kon niet meer vasthouden en dit al na 5min

ik ging steeds lager met de pinion en ik rijdt nu met 18/86 en de motor is nu zon 60 graden.
en dit met 5 accu's achter elkaar.

dus heb niks met het spur gedaan maar wel met pinion.
Bij mijn andere wagen als ik het spur groter maak wordt de motor ook minder heet.

dit heb ik in de praktijk ervaren

het pinion kleiner maken of het spur groter maken heeft beide hetzelfde resultaat, namelijk de vertanding word lichter. :) alleen is de stap met een pinion verandering groter dan met een spur verandering. je zou kunnen zeggen dat je met het pinion de grove instelling maakt, en dat met het spur de fijnafstelling. ^^

M'n vaders Slash heeft een 12T carson setje (~3100kv), deze rijdt met een vertanding van 20/86. nog nooit problemen mee gehad. ook op 3s lipo niet. (hoewel, de motor op zich wel iets koeler mag lopen.)

Back