Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
hmmmm en ik rij al met 90Tje heb 83T 86T en 90T
20/86=4,3op1 en zwaarder voor de motor dan 18/90=5op1 .bij mij word die ook vrij snel heet.
Ik laat het niet zo ver komen dat hij de temp.beveiliging inschakelt, ik voel regelmatig aan de motor tijdens het rijden. Als ik mijn vinger er geen 3 sec op kan houden stop ik even.
Momenteel rij ik met 20/86, voorheen 18/90 en toen werd de motor ook al vrij snel warm.
Hot motor, cool controller, cool batteries = undergeared
hier heb ik dus last van. nu een iets groter motortandwiel geplaats en dat scheelt toch wel.
ook heb ik nu een aluminium clip-on heatsink. scheelt ook weer
Waar heb je die info vandaan als ik vragen mag?
normaal gesproken is een hete motor en een koude controller het gevolg van een te lichte vertanding. teminste, dit was bij mij tot nu toe altijd van toepassing. (behalve als de vertanding er heel erg veel naast staat.)
# Als de motor niet erg heet wordt, maar de regelaar wel, dan is het motortoerental te hoog. In dat geval moet je dus een GROTER motortandwiel monteren. Dit dus in tegenstelling van wat je zou verwachten als je een regelaar voor motoren met borstels gewend bent
# Wordt de motor heet, maar de regelaar niet, dan wordt de motor te zwaar belast, en moet je een kleiner tandwiel monteren.
# Worden zowel de motor als de regelaar te heet, dan is het hele systeem te zwaar belast, ook dan kun je proberen wat er gebeurt als je een kleiner motortandwiel monteert. Als zowel de motor als de regelaar dan minder warm worden, is het goed.
# Zowel de motor als de regelaar mogen beslist niet warmer worden dan 100 graden celcius, maar minder is aan te bevelen.
80 graden is wel aanvaardbaar.
Dan zit ik al heel de tijd fout...
Ik dacht dat als je motor alleen heet was dat die dan te zwaar vertand was. Dan moest hij teveel moeite doen en trekt zo heel veel stroom dat omgezet word in warmte. Dat is mijn theorie.
grtzzz
80 aanvaadbaar!!!!!!
Nou ze kunnen me wat!
even een update omtrend het bestellen van de volgende kappen van Jconcepts,
deze zijn leverbaar , levertijd circa 4 weken en kosten €29,95 p/stuk,
als ik er 7 tegelijkertijd afneem , wordt de stuk prijs :€25,-
als er mensen zijn die deze kap willen hebben, kan je even een PB sturen naar mij , bij 7 deelnemers zal ik de kappen bestellen,....
het gaat om de volgende kap :
http://img524.imageshack.us/img524/3139/dare.jpg
Zooooow.....Een hoop bij te lezen!! Een tijdje niet op het forum geweest. Eigen schuld, dikke bult!! In ieder geval binnenkort weer naar de MVB....
Gisteren weer eens aan het rijden geweest. Toen ik mijn lipo's (Robitronic 2S/7,4V) wilde laden, gaf de lader bij een van de lipo's de melding "low voltage" Logisch...leek me..vandaar het laden..Zou je denken. De lader weigert echter de lipo te laden. Dit zou kunnen betekenen dat de lipo zover ontladen is (dus onder de 2,3 V.) dat de lader veiligheidshalve uitschakeld. Of is er iets anders aan de hand?? De lipo's zijn 3 maanden niet gebruikt...
Heeft iemand ervaring met dit fenomeen?
Groeten, Rinaldo
PS. Goed te zien dat er aardig wat Slashers bij gekomen zijn...