Traxxas SLASH topic

Nou ik heb een idee gevonden voor een nieuwe kap!

Ik heb ruim 90 e-mails naar Amerikaanse, Canadese en andere bedrijven gestuurd. Denk dan aan auto tuners, motor cross, desert racing, onderdelen en olie merken etc. en krijg een shit load aan gratis stickers opgestuurd!!!

Daarna de kap spuiten stickers erop en klaar!

De eerste stickers zijn al binnen ^^ Moest eerst even google wat WTB nou precies is want ik weet niet naar wie ik e-mails stuurde omdat het een hele lijst met e-mail adressen waren ^^

IMG_7047.jpg

IMG_7049.jpg

even een update van mijn slash.

vanavond de bigbores eronder geschroefd, nieuwe hubcarriers aan de achterkant, 17mm meenemers en 1/8 buggy wieltjes.
de aluminium stuurinrichting en de nieuwe kap volgen snel.

img0095j.jpg

Mooi man ben je te vreden over de bigbores? Gaat het bouwen en vullen een beetje?

ik moet de bigbores nog testen op de baan.
maar de auto veert in iedergeval weer prima.
de standaard shocks waren bij mij niet zo best meer. stangetjes krom, en aan de voorkant schoten steeds de kapjes eraf.
de bigbores zijn al door traxxas zelf in elkaar gezet, dus je hoeft ze alleen te vullen.

de bigbores zijn echt stukken sterker als de standaard, ik rijdt er zelf al langer als een maand mee en nu tenminste geen kapjes die losschieten oid.

het zijn allebei witte veren, dus zullen wel dezelfde hardheid zijn.
zit ook geen verschil in de veerweg, althans ik merk het niet.

zou wel fijn zijn als je wat hardere veren achter heb zitten volgens mij?

het zijn allebei witte veren, dus zullen wel dezelfde hardheid zijn.
zit ook geen verschil in de veerweg, althans ik merk het niet.

zou wel fijn zijn als je wat hardere veren achter heb zitten volgens mij?

ik heb achter ook hardere veren dan aan de voorkant en ik rijd met 50wt olie rondom.
vond het met de standaard shock prima rijden. met de bigbores moet ik het nog meemaken.

soiso zijn mijn softere veren die ik nu aan de voorkant heb nog harder dan de veren die bij de bigbores zitten

zo.. net terug.
tja wat moet ik zeggen.. prima. uitstekend.
ik blijft gewoon 50wt houden en harde veren achter en medium veren voorkant.

de 1/8 buggy banden geven ook veel meer grip. ik heb zelfs mijn ezun setje in de temperatuurbeveiliging gekregen ( denk ik )
ik reed met 18/90 vertanding en na een half uurtje rondjes rijden op de baan. stopte de slash ermee, het fannetje bleef gewoon draaien. maar de motor was loei heet. zo heet had ik het nog niet gevoeld.
nu is een half uur flink doorraggen best lang voor een motortje en de buitentemperatuur van ongev 27 a 28 graden hielp daar ook wel aan mee.

alles bij elkaar 1,5 accupack leeg gereden in een periode van 2,5 uur.
met wat korte tussenpauzes.. ( ff een sigaretje roken zeg maar )
motortje had misschien 5 a 10 minuten de tijd om af te koelen.

edit: vraagje. wat als ik mijn pinion laat zitten en de 90T spur vervang voor een 86T spur. zat dan de motor iets koeler blijven

Laatst bewerkt:
he, jammer. dat houd in dat ik een lagere topsnelheid heb. dat wil ik juist niet

wat is dan undergeared?

wat is de grootste spur die past bij de slash?

Laatst bewerkt:
Back