Traxxas SLASH topic

allemaal bedankt. ik heb diverse pinionen besteld en deze zijn onderweg naar mij toe. ik ga het e.e.a. uitproberen met verschillende vertandingen.

de ezrun doet het erg goed in de slash, de redenen waarom deze oververhit is geraakt; waren in italie bij 37 gr. in een kleine zandbak
4 * 4 meter aan het rijden. mijn zoontje van 4 vond dit fantastisch andere kinderen hadden al grootte springschanzen gemaakt. dit ter info.

ik heb dat nog nooit zelf mee mogen maken.
een groter pinion plaatsen en een motor die koeler blijft.
wie weet kan het wel ,maar ik heb het nog niet gezien .

alleen met een motor zonder belasting heb ik een snel oplopende temp kunnen zien.

lichter vertanden is voor mij groter spur of een kleiner pinion.

mijn 2 centen .
wiebe.

Daar zeg je het zelf toch al :p Een motor zonder belasting is als het ware een motor die héél laag vertand is. (Als je een beetje je fantasie gebruikt)

Daar zeg je het zelf toch al :p Een motor zonder belasting is als het ware een motor die héél laag vertand is. (Als je een beetje je fantasie gebruikt)

zo laag kom je normaal niet eens met een wagen.
bij mijn slash zit er een 13 a 14 t pinion in met de 6000tpv 5,5 ez run.
alleen het spur kan nog een beetje groter maar dat boeit ook niet meer veel .
het word nooit een crauwler.
groeten wiebe.

Om eens t topic te onderbreken met een ander onderwerp van de slash.:D

Iemand dit al eens gedaan?
De originele velgen een kleurtje gegeven.
Vind t persoonlijk wel geslaagd
P1060580.jpg

P1060579.jpg

Is wel een eerder gedaan...Ik geloof dat "slashie" dit al eens gedaan heeft...Desalniettemin netjes gedaan.:p

Zo mijn Amsoil Slash is binnen en de Velineon upgrade zit erin. RPM gearcover zit erop.Nu nog even wachten op de Lipo's. Ik heb 'm al even met een standaard 7.2V NiMh stickpack geprobeerd en hij is nu al behoorlijk snel zeg!:rolleyes:

Nu wil ik de Chassis cover kopen en de RVS schroefjes set om de auto wat beter tegen strandzand te beschermen:
JConcepts Traxxas Slash Chassis Over Tray [JCI2052]
RCScrewz Traxxas Slash Stainless Steel Screw Kit [RCZTRA033]

Nu wil ik van die zand bandjes maar ik weet niet of ze gaan passen en welke wieltjes ik erbij moet kopen (en tevens welke voor bandjes)
Pro-Line Sand Paw 2.2" Truck Tires (2) [PRO1052-00] Kan iemand iets vinden in deze shop?

Tevens zoek ik wat bredere bandjes voor op offroad terrein. Is er iemand die een goeie ziet uit dezelfde winkel?
Misschien deze? (maar welk wiel moet er dan bij)
Pro-Line Dirt Hawg II 2.2" Truck Tires (2) [PRO1070-00]

Gaan die zwaardere wielen geen problemen geven met de asjes ofzo?

Laatst bewerkt:
De tray is gemaakt van hetzelfde materiaal als de kap. Op het plaatje is het geverft maar je krijgt 'm als doorzichtig (net als veel kappen)
Zal dus niet veel bijdragen aan de stijfheid maar daar is ie ook niet voor bedoeld. Ik wil 'm zelf proberen aan te passen zodat het spatwaterdicht wordt.

Heb inmiddels gevonden dat achterwielen van de Stampede goed gaan passen. Zover ik weet passen daar alle standaard maten bandjes op. nog ideeen?

Laatst bewerkt:
[URL="
YouTube - Cleaning a Transmission On A Traxxas Rustler VXL - HD[/URL] gebruikt hij hier nu het zelfde vet in het diff als aan de buitenkant van het diff ?

Hij gebruikt silicone vet voor het differentieel en lithium vet voor de tandwielkast. Hij zegt dat Litium in biede kan maar hij raadt af om silicone vet in de tandwielkast te begruiken. Heeft iemand beiden al open gehad? En is het al fabriek-af gevuld of niet?

Nog even een vraagje: zijn er al mensen die er achter zijn wat de verschillende viscositeiten van differentieel olie met de rijeigenschappen van de Slash doen? In het Youtube filmpje doet die jongen er vrij dik olieachtig vet in. Ik lees echter hier en daar dat de dikte wel degelijk uitmaakt.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik vind alleen de velgen totaal niet op zo'n short course truck passen om eerlijk te zijn. (veels te grote velgen)
maar de kap ziet er wel leuk uit.

Murky...Helemaal super!!! Enorm gave kap. Durf je ermee te rijden??

gisteren al gereden.
maakt me niet uit. zon auto is er om mee te rijden, of je nu een nieuw gespoten kap hebt of niet.

als de kap kapot is kopen we weer een nieuwe.

maar ik ben er wel blij mee. ik vind em goed gelukt. lekker kleurig en opvallend.

was eerst bang dat de grote buggy wielen zouden gaan "rubben"in de kap, maar daar heb ik helemaal geen last van. de wielkappen zijn iets breder en dieper dan de standaard slashkap.

ik vind het wel goed passen bij de buggy wielen. witte velgen met deze kap.

*Op last van robert verwijderd*

hallo !
sinds kort rijdt ik ook met een slash en dat bevalt me enorm goed, de snelheid met de standard brushed motor en 6 cellen nimh is zeer acceptabel, sterker nog, als je off-road gaat heb je power zat en is hij nog te bedwingen. wordt dat veel meer, dan ben je alleen met de achterwilen aan het spinnen en rondjes aan het draaien denk ik, ziet er wel leuk uit maar wordt snel saai.
Ik rijd hem nu met spektrum dx-3 , carson no-limit regelaar en futaba stuurservo, verder alu dempers en 6cellen nimh (GP corally 3700 matched).

Worden hier de komende winter ook wedstrijden mee gereden ? Het lijkt me namelijk wel erg leuk om op een circuit te rijden.

Hier nog een filmpje van m'n slash op de camping in frankrijk : Traxxas Slash on Vimeo

Bas

11504a9aa10bbb1e6.jpg

Nou het lijkt wel of jouw Slash bijna net zo hard gaat als mijne. Ik heb nu de VXL brushless set er inzitten en rijdt voorlopig met een 6 cell 3000NiMh pack. Zal wel aan de batterij liggen dan? (Lipo's komen er aan) Ik zie wel dat de mijne sneller op gang is.

Back