Traxxas SLASH topic

Nee dat is niet helemaal waar. De schokbreker staat standaard al snel op z'n maximale uitslag. Als je dan een spacer monteert druk je in feite de veer verder in waardoor zijn werking minder wordt, oftewel hij wordt stugger. De veer is ook nog eens progressief gewikkeld wat het effect versterkt. Het is een samenspel tussen veer en schokbreker hoe de auto reageert in de bocht en op een hobbel.
Het zou waar zijn wat je zegt als de auto zodanig zwaar was en de veer zodanig licht dat hij op z'n eigen veren hangt en er dan nog genoeg speling op de schokbreker zat.

Nope. zet de auto maar eens op de grond, dan zie je dat de vering al ingedrukt word door het gewicht van de auto.
als je hier nu een spacer tussen drukt, gaat de auto hoger staan in deze rust positie. (ik heb het hier over de stock slash trouwens.)

Ik heb vanochtend een exemplaar gehaald. Heb tegen mijn gevoel in, niet steeds hetzelfde kiezen, een kap gekozen en vind hem steeds mooier naarmate ik er langer naar kijk. Het nummer is meteen goed :).

Er is inmiddels een RPM gear cover onderweg.

Verder doe ik er niets aan behalve rijden, zal wel tot midden volgende week duren denk ik want de lader wordt deze week uit Hong Kong opgestuurd, de gear cover komt met RPM caster blocks (spares) als het goed is.

Leo

Nou leo, dan gaan we binnenkort maar een keer rijden, aangezien je ook uit tilburg komt. Een lader heb ik ook wel liggen.... enige probleem....Ik heb dezelfde kap....

Nope. zet de auto maar eens op de grond, dan zie je dat de vering al ingedrukt word door het gewicht van de auto.
als je hier nu een spacer tussen drukt, gaat de auto hoger staan in deze rust positie. (ik heb het hier over de stock slash trouwens.)

Helemaal eens...Dat is dan ook wat er met rijhoogte bedoeld wordt..toch? Feit is wel dat de (progresieve) veren stugger staan met het gebruik van spacers..

dat kan, maar dat zou inderdaad zijn omdat de veren al deels ingedrukt zijn omdat de schokbreker neit verder uit kan schuiven. :)

Feit is wel dat de (progresieve) veren stugger staan met het gebruik van spacers..

Die gaat dus ook stugger staan en mijn auto is het bewijs dat het ook zo werkt. Het is alleen niet ideaal omdat de rijhoogte idd hoger wordt. Vandaar de 50WT olie die erin komt en ik dus de spacers niet meer nodig heb en dus... komt ie lager en zijn we weer rond.;)

maar ik ben het met je eens dat als je helemaal geen spacers gebruikt de auto zakt onder z'n eigen gewicht. Ik heb 'm alleen nooit zo gereden omdat ik al snel ontdekte dat dat veel te soepel is voor waar en hoe ik rij. Misschien is het voor een standaard Slash wel ok maar voor een snelle brushless met 3S is het een soort suicide missie:D

Ik heb er ook snel andere olie in gedaan, 30wt ( niet heel veel dikker )
En achter wat stuggere veren en voor de achterveren geplaatst.

Tot nu toe werkt t voor mij, heb er pas 1x mee op t strand gereden, en dat beviel een stuk beter als standaard.

Fotos-0033.jpg

dat kan, maar dat zou inderdaad zijn omdat de veren al deels ingedrukt zijn omdat de schokbreker neit verder uit kan schuiven. :)

Hmmm..Als ik het goed heb..moeten de draagarmen ook een stukje uit kunnen veren toch? Dus ideale rijomstandigheid is draagarmen horizontaal in ruststand...Spacers daarop afstemmen..lijkt me:mrgreen:

Hmmm..Als ik het goed heb..moeten de draagarmen ook een stukje uit kunnen veren toch? Dus ideale rijomstandigheid is draagarmen horizontaal in ruststand...Spacers daarop afstemmen..lijkt me:mrgreen:

Klopt, horizontal werkt normaal gesproken erg mooi. Ik vind de standaard vering van de Slash erg mooi, lekker zacht, ziet er mooi realistisch uit.

Ik vind het een beetje vreemd dat mensen een slash zo hard willen maken, kun je dan niet beter een buggy kopen? :p

Ik vind het een beetje vreemd dat mensen een slash zo hard willen maken, kun je dan niet beter een buggy kopen? :p
Omdat een standaard Slash niet zo snel gaat. Het onderstel is daar duidelijk ook op afgesteld. Als je wat harder wil en gaat d.m.v. een motorische upgrade dan voldoet het al gauw niet meer. Evenals de standaard banden, schokdempers, differentieel en zender. Overigens rijdt niet iedereen op de zelfde manier. Ik zie hier veel mensen die "bashen" met hun Slash Dat vergt al een totaal andere afstelling dan racen. En dan heb je nog verschil tussen racen op een baantje met jumps of racen door het bos of op het strand. Op de Traxxas site staat er ook een stukje over afstellen.
TRX Knowledge Base - [Pit Pass] Traxxas Slash: Stock-Spec Racing Setup Guide

Laatst bewerkt:
op een zand baan is de zachte vering geweldig hoor. (een kameraad rijdt met een stock slach met een 3500kv VXL setje op 3s Lipo. de ander rijdt met een stock slash met een 3200kv setje. beide werken erg goed hoor. :)
Ik kan me voorstellen dat het op een grasmatten baan niet werkt, omdat je gewoon teveel grip hebt. de baan in almelo is qua oppervlak erg ruig (is dus behoorlijk ofroad rijden, geen gladde grasmatten overal.) en hier helpt de zachte vering erg om de banden aan de grond te houden.

er is precies wel intresse !
de reden van de verkoop.is gewoon dat ik weer iets nieuw heb gezien dat ik wil.maar de vrouw des huizes zal het niet toelaten dat ik een 6de wagen koop op 2maanden tijd.

Even over de gesloten gearcover:
je kan de gearcover bij www.liquidrc.com bestellen
Ik heb er op 29 okt 2 besteld daar, maar er ging iets fout met de bestelling, aangezien het iedere keer weer terug ging naar de pagina met de adres gegevens. Daar moesten ze iedere keer weer weten hoe het zit met de "State" waar ik woon. Wel ik woon in Gelderland en dat werd niet geaccepteerd. Dus nogmaals proberen.

Uiteindelijk 6X2 besteld (volgens mijn creditkaart). Vlug een emailtje terug met de vraag of ze de laatste 5 bestellingen af konden boeken.

Nog niets gehoord erover. Kon nog wel eens héél spannend worden en kan dus met 10 van de gearcovers in mijn maag zitten.

Gearcover/lichtjes

En voor diegenen die toch plakband willen gebruiken;
[URL="
- Traxxas Slash Gear Protection[/URL]

PS; :help:Wie heeft er wel eens lichtjes op de Slash gemaakt? Ik kan er (nog) niets over vinden!!

Gr. Probie

Laatst bewerkt door een moderator:
Back