je moet op de achterwielen gewoon niet teveel zijwaartse grip hebben met de Slash.glijden met die achterkant!
![]()
Treu!! Daar is een SC voor gemaakt.
SRCT Pilot: Dif mod begrijp ik....Niet te stug he

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
je moet op de achterwielen gewoon niet teveel zijwaartse grip hebben met de Slash.glijden met die achterkant!
![]()
met 4x4 zal die sneller zijn in de bochten maar niet op de rechte stukken
Differential Ratio: 1
Transmission Ratio: 2.727272727272727
Other Ratio: 1
Spur Tooth Count: 54
Pinion Tooth Count: 21
Total Voltage: 18.5
Motor KV: 2200
Tire Diameter (inches): 4.2
Tire Ballooning (inches): 0.2
Motor Current Draw: 125
Motor Coil Resistance: 0.006
Spur/Pinion Ratio: 2.57 : 1
Total Ratio: 7.01299 : 1
Tire Circumference (inches): 14.45 inches (367.06 mm)
Rollout: 2.06:1
Total Motor Speed: 39050 RPM
Vehicle Speed: 76.2 mph (122.41 km/h)
Ik heb de gedachte dat door het zwaartepunt te verlagen je de kont eerder kunt omgooien waardoor beide wielen vermogen kunnen blijven geven......
.....dan heb je een race truck met de sterkte van een Slash basher! Moet toch een winnaarscombo zijn!.
Gewicht onder een rc auto binden om het weggedrag te "verbeteren"... daar ga je een race zeker mee winnen!
Koop dan kortere dempers met progressieve veren... of alleen kortere veren maar dan moet je wel de afstand dat ze kunnen uitveren verkleinen.
Je electronica krijgt het wel zwaarder te verduren, je aandrijving krijgt het zwaarder te verduren. Zodra je ergens tegen aan gaat dan is de impact veel groter dus kans op schade veel groter.
Zwaarder betekend ook dat je meer gewicht de bocht om moet helpen, waardoor je auto eerder weg glijd... het is niet voor niets dat race auto's zo licht mogelijk gemaakt worden. Zou wat zijn als ze een ton in een f1 auto stoppen zodat die wat lager ligt...
Overigens maak je als je je auto zwaarder maakt nog niet van je veren progressieve veren, progressieve veren worden "harder" naarmate je ze verder indrukt. Daardoor kun je toch je auto vrij laag laten liggen terwijl je geen slappe vering hebt.
De veren van de Slash zijn progressief. Dat worden ze idd niet ineens.
je hebt het over wegglijden in de bocht. Dat klopt. vandaar de bredere banden. Tevens is wegglijden altijd nog beter dan omrollen. Het was dan ook ter voorkoming van... omrollen. Met het lichte gewicht en het verlagen van het chassis blijft de auto ook net zo hard opstijgen. Dus ja, een auto kan te licht zijn. De Slash is daar een mooi voorbeeld van. Een fomule1 auto is eigenlijk ook te licht maar dat wordt gecompenseert door vleugels, iets wat een Slash niet heeft.
Nog een om over na te denken: Waarom zijn in de Dakar rally de racetrucks eigenlijk sneller (hogere top en kruissnelheid) dan de motoren en auto's?![]()
Omdat ze groter zijn tov de obstakels waardoor ze er beter overheen kunnen "stromen"?
Dus je begint 'm door te krijgen?Zou overigens nog een best leuk project zijn, hoe hardt kan een slash gaan![]()