Traxxas SLASH topic

beter een spektrum halen
Van mij hoefde het ook nooit... tot er steeds meer mensen bij het baantje kwamen.
Nu heb ik een setje van 100 euro (zender, ontvanger, twee servo's) gekocht. Geen gedoe meer met kristallen. Had ik eerder moeten doen.

Ik ga er niet beter van sturen, helaas ;)
Wel een tip voor rijden in een groep, die je veel ellende kan besparen: natuurlijk is je Slash mooi om te zien, maar probeer in het pad van de Slash te kijken en niet alleen recht naar je auto. Dan kan je de beste lijn nemen én je rijdt om je geflipte maten heen. Het is even wennen.

Deze boys zijn er al aan gewend (anders is het niet te doen):

b6nqKWqMBFA[/media] - Short Course Truck Main 9/25/09 Kit & Caboodle {LOSI STRIKE WINS}

Laatst bewerkt door een moderator:
vraag!
Hoe goed is de zenderset die bij de slash zit?
ik wil mijn onroad auto verkopen en daar zit een technisport acoms 40am zender bij en ik vraag me af of ik die moet houden voor de slash?

Met de standaard zender is niets mis...Behalve dat hij van de 27 mhz band gebruik maakt. Door de acoms 40 am zender te gebruiken loop je minder risico storing op te lopen tijdens het rijden.

Een Spektrum zender gebruiken is handig, maar niet zaligmakend. Ik ken genoeg rijders die deel nemen aan wedstrijden (MVB en Rallycup) en "gewoon" een 27mhz of 40 am zender gebruiken.

Een vraag, daar ik mee doe met de rallycup wil ik een extra motor hebben(er is er laatst een overleden) nu zag ik deze "corally BLACK Rebuildable, 19 Single (24° - Ball bearings - Laydown brushes)" kan iemand mij vertellen of dit een goed/beter alternatief is voor de stockmotor.

RCW bedankt! dit is duidelijk dat ik de acoms moet houden.
anderen ook bedankt voor de hulp en reacties.

Heb een tijdje terug een kap gespoten voor m'n Slash. wil het resultaat toch maar delen hier op het forum, gezien ik hem zelf wel gelaagd vind. :)

DSCN4566.jpg

DSCN4567.jpg

DSCN4571.jpg

Die lampen op het dak gaan trouwens echt werken. (aan/uit op de zender) heb er zelf al leds in gezet, en de kabels liggen ook al onder de kap.

DSCN4569.jpg

DSCN4570.jpg

leuke kleurstelling in combie met de stickers , alleen ben je niet bang dat bij een koprol je de schijnwerpers kwijt bent of afbreken?

Nope, heb dezelfde lichten op de Slayer zitten. (die electro conversie) en die zitten er ook nog netjes op. en de Slayer is ongeveer 2x zo zwaar als de Slash als ik moet gokken. :)
In het zand zal er zeker neit veel mee gebeuren. op de stenen zou het jammer zijn, want dan gaat de zwarte verf van de lampen er af. (maar ze blijven wel zitten.)

Zeer goed gelukt!!!

Maar snap niet hoe die lampjes kunnen blijven zitten, heb je daar pics van? Als ik zie hoe mijn wagens soms op hun dak terecht komen dan moet zo'n lampje in 35 stukken breken.

Ik steun die gele slash ZO ONGELOOFELIJK HARD!

is er een "truk" voor het wireren van een lampjes-vanuit-je-rx ding? mijne gaan altijd kapot na een tijdje of dan branden ze niet allemaal meer en ik gebruik tog mooie goede ledjes, heeft het met stevige draadjes te maken ofzo? dat ze te warm worden misschien?

Voor de mensen die een Slash willen aanschaffen. PK bied de Slash tegenwoordig aan voor 249,- euri. Dit incl 8,4v stickpak en lader...

Zou 8,4v de nieuwe standaard worden??

Ik steun die gele slash ZO ONGELOOFELIJK HARD!

is er een "truk" voor het wireren van een lampjes-vanuit-je-rx ding? mijne gaan altijd kapot na een tijdje of dan branden ze niet allemaal meer en ik gebruik tog mooie goede ledjes, heeft het met stevige draadjes te maken ofzo? dat ze te warm worden misschien?
Zet je er wel weerstanden tussen dan? LED's hebben een heel lange levensduur, en zouden niet zomaar kapot moeten gaan. Tenzij je ze rechtstreeks op een spanningsbron aansluit, dan wordt de stroom niet begrensd en blijft de stroom omhoog lopen -> hete leds -> kapotte leds.
Ervan uitgaande dat je ontvanger 6V afgeeft, en je een witte LED hebt met een doorlaatspanning van 2,2V, kom je uit op een weerstand van
6.0V - 2.2V = 3.8V
3.8V / 0.02A (20mA) = 190 Ohm

Aan de dikte van de bedrading zal het trouwens niet liggen, je praat over zulke lage vermogens dat het zelfts met zéér dunne bedrading nog werkt.

Een vraag, daar ik mee doe met de rallycup wil ik een extra motor hebben(er is er laatst een overleden) nu zag ik deze "corally BLACK Rebuildable, 19 Single (24° - Ball bearings - Laydown brushes)" kan iemand mij vertellen of dit een goed/beter alternatief is voor de stockmotor.

Niemand die ervaring heeft met het vervangen van zijn brushed motor voor een anere brushed variant ?

Hoppa! Mijn Slash, met zelfgespoten kap:mrgreen:

Ben trouwens benieuwd naar de kappen van de overige Slash fanaten..

Niemand die ervaring heeft met het vervangen van zijn brushed motor voor een anere brushed variant ?
@buurmanbaasje een 19T spec motor heb je van diverse merken en ik heb net een reedy challenger gekocht en ben heel benieuwd hoe hij rijd.Dat ga ik op gouda testen.
Ik denk dat de corally ook zeker een goede motor is .Het is alleen belangrijk dat niet te zwaar vertand met je tandwielverhouding.

een stock motor kan je voor een appel en een ei kopen dus dat zou ik dan doen. Ik denk dat je binnekort ooik wel wat meer brushless setjes kan kopen als de 4x4 uit is in NL.
Ik heb nog wel een bijna nieuwe stock motor liggen voor weinig. (tientje of een fles wodka)

Back