Traxxas SLASH topic

Ik wil geen kortere dempers want ik wil nog lekker kunne springen.
Maar ik wil nog alu shocks kopen misschien die van integy zijn die een beetje goed voor de slash? En raak ik dan niet te snel de bodemplaat met het springen als ik die andere veren er op zet? En ik wil die proline set wel maar die is veel te duur vind ik. En als ik men slash dan nog weer wil opbouwen naar de rustler kan dat dan gewoon terwijl die proline set er op zit?

Och sorry, niet goed gekeken. Maar ik ga op ebay een keer die proline set bestellen voor de slash. Maar als ik de slash dan weer naar de rustler wil opbouwen kan ik die set er dan gewoon op laten? En ik had ook blauw alu integy shocks gezien zijn die goed? of te duur of kan ik beter die yr shocks kopen?
Die linkjes die ik heb gepost zijn geen kortere shocks..... Voor is normaal 90mm en achter 100mm. Ik had voor 80mm en achter 90mm...

Laatst bewerkt:
Ik lees idd ook hier en daar dat het materiaal dat Integy gebruikt niet al te best is. YR is natuurlijk ook geen topkwaliteit maar dat is dan ook erg goedkoop. Overigens heb ik er geen problemen mee gehad nog maar ik bash er dan ook niet mee.
Maarrrrr. Als je echt goeie shocks wil moet je de bigbore set nemen van Traxxas zelf. En die heb ik e.v. nog voor je :mrgreen: 45 euro incl opsturen.

Laatst bewerkt:
DJLeonardo,zijn die MambaMonster motoren niet te sterk voor je slash?want heb al eens gevraagd welke motor het beste is voor de slash,en iemand raadde het af..Dusja?

Het gaat bij mij om de Slash 4x4. Die vraagt wat meer vermogen. Maar idd is het wat overkill :mrgreen: Het vraagt controle van het "vingertje"
Bij de 4x4 zit de motor centraal gemonteerd. Bij een Slash 2WD zou hij achterop komen, da's minder handig. En idd vind ik een Mamba Monster 2200Kv geen goed idee op een 2WD. De motor is dan ook 2x zo groot/zwaar (1.5 x zo lang en 1.5x zo dik) dat gezegd hebbende kan ik nog niet zeggen hoe het rijdt want het spul is koud een dag binnen en zit er dus nog niet eens op.

Laatst bewerkt:
Die moet idd wel overkill zijn want die zou ik ook op mijn 1/8 formula offroad kunnen gebruiken.

De straatstenen zijn niet meer veilig bij jou in de buurt :mrgreen:.

Daarom ben ik van plan om een Ezrun 5.5t te kopen..heb al zien rijden op YouTube maar weet nog juist niet hoe snel hij is en als hij wheelie's trekt of niet...:confused:

de 5.5T is snel, soms zelfs te snel. Wheelies is ook geen probleem. Afgelopen zondag bij de rallycup op het rechte stuk met middelmatige grip regelmatig een wheelie getrokken (wat niet prettig is bij een wedstrijd). Op dat moment had ik eigenlijk mijn 8.5 moeten gebruiken.
Om te bashen en puur voor de fun is een 5.5 echt heel erg leuk.

de 5.5T is snel, soms zelfs te snel. Wheelies is ook geen probleem. Afgelopen zondag bij de rallycup op het rechte stuk met middelmatige grip regelmatig een wheelie getrokken (wat niet prettig is bij een wedstrijd). Op dat moment had ik eigenlijk mijn 8.5 moeten gebruiken.
Om te bashen en puur voor de fun is een 5.5 echt heel erg leuk.

maar dat was wel een leuk gezicht..
het gevecht om grip en iets te veel power wat dan resulteert in wheelies

Daarom ben ik van plan om een Ezrun 5.5t te kopen..heb al zien rijden op YouTube maar weet nog juist niet hoe snel hij is en als hij wheelie's trekt of niet...:confused:

Moah een wheelie trekt ie al vrij snel, als het je daarom gaat... De meeste proberen de wheelie juist te voorkomen dacht ik (ik wel) of erger nog: opstijgen.:p

hmm nee ik hoef niet van die dure big bore's haha:P En die hebben niet zo ring die je kunt draaien ipv die rot spacers:P
Wat is er mis met dat matriaal van integy dan haha?
Maar help die set van proline echt tegen het kantelen? die protac suspension kit.

En jij vind bigbores duur? (ik ook hoor) Maar wat kost die Proline set dan dacht jij? En nee, die Proline helpt nauwelijks tegen kantelen. De spoorbreedte wordt er niet groter mee. Hij komt niet of nauwelijks lager te liggen. Zij vinden dat de setup beter rijdt, dat zou kunnen, niet getest. Maar qua omrollen gaat het je niet echt helpen schat ik zo in.

Die proline set vind ik ook mooi staan maarja.En daar heb ik het geld wel voor over niet voor die dure dempers;). De draag armen zijn breder als de stock draagarme toch breder dus word de auto toch breder dus meer stabiliteit toch?
En jij vind bigbores duur? (ik ook hoor) Maar wat kost die Proline set dan dacht jij? En nee, die Proline helpt nauwelijks tegen kantelen. De spoorbreedte wordt er niet groter mee. Hij komt niet of nauwelijks lager te liggen. Zij vinden dat de setup beter rijdt, dat zou kunnen, niet getest. Maar qua omrollen gaat het je niet echt helpen schat ik zo in.

Die proline set vind ik ook mooi staan maarja.En daar heb ik het geld wel voor over niet voor die dure dempers;). De draag armen zijn breder als de stock draagarme toch breder dus word de auto toch breder dus meer stabiliteit toch?
Nee dus. Bekijk het filmpje van Proline anders nog een keer goed. Ik weet niet hoe goed je engels is maar wat ze dus zeggen is dat de draagarmen wel breder zijn maar de offset van de wielen is weer hoger om te compenseren. Oftewel de spoorbreedte blijft gelijk. Je hebt voornamelijk meer afstelmogelijkheden en ander materiaal. De shocks zijn anders. Alle maten zijn net anders. Ik denk dat je het meer moet zoeken in hoe de auto reageert op hobbels etc. De veerweg is iets anders etc. Als je iets tegen omrollen wil doen moet je:
-de spoorbreedte groter maken (velgen met lagere offset zoals Stampede voorvelgen)
-Center Of Gravity (COG) oftewel zwaartepunt verlagen. Dat leer je met natuurkunde ;). Oftewel kortere schokbrekers of een compleet ander chassis (wat ook al eerder genoemd is)

Laatst bewerkt:
Sorry mijn engels is niet heel goed ofzo.
Maar als ik die velen niet gebruik maar bijv, Allias velgen+band gebruik(die heb ik nog liggen). dan word de spoorbreedte toch wel breder?
En ik heb geen natuurkunde;). Maar als je het zwaartepunt verlaagt met kortere dempers dan heb je dus ook een kortere veerweg. Kan ik dan nog wel lekker springen met mn auto?
Nee dus. Bekijk het filmpje van Proline anders nog een keer goed. Ik weet niet hoe goed je engels is maar wat ze dus zeggen is dat de draagarmen wel breder zijn maar de offset van de wielen is weer hoger om te compenseren. Oftewel de spoorbreedte blijft gelijk. Je hebt voornamelijk meer afstelmogelijkheden en ander materiaal. De shocks zijn anders. Alle maten zijn net anders. Ik denk dat je het meer moet zoeken in hoe de auto reageert op hobbels etc. De veerweg is iets anders etc. Als je iets tegen omrollen wil doen moet je:
-de spoorbreedte groter maken (velgen met lagere offset zoals Stampede voorvelgen)
-Center Of Gravity (COG) oftewel zwaartepunt verlagen. Dat leer je met natuurkunde ;). Oftewel kortere schokbrekers of een compleet ander chassis (wat ook al eerder genoemd is)

Back