Traxxas SLASH topic

hey hallo,

ik ben sinds gisteren ook in het bezit van een slash jerry whelchel edition :D
nou ben ik opzoek naar een clear body van de slash
iemand enig idee of deze in nederland te verkrijgen zijn:confused:
zoja waar?

ik rij hem nu nog stock met de 12t motor en de mee geleverde 7 cellen nicd
deze worden snel vervangen door een brushless motor en lipo 3s

mvg pieter

3S lipo in een slash ? Your crazy ?

Ik heb een 5.5 turns op 2S in een slash 2wd en dat kreng is al niet te houden kwa snelheid (stock spur & pinion)

Hangt ervan af welke 9T als het een EZrun is is het een 380 size motor met een 540 can je kan dan beter kiezen voor een 8,5 turns dit is een 540 size motor.

Anyway 3S op 9T of 2S op 5.5T beiden gaan HARD

Zou de auto er minder van rijden met een 9t?
Iedereen roept wel dat t meer een motor voor onroad is, maar heb zelf nog weinig gevallen gehoord dat t verkeerd afloopt met de 9t.
Misschien is 8,5 beter, feit is wel dat t goed te controleren is op 3s.

Op een baan is het misschien veel, maar dat heb je alsnog zelf in de hand ( trigger happy )
Hard gaat het zeker, en voor relatief weinig geld.

Zou de auto er minder van rijden met een 9t?
Iedereen roept wel dat t meer een motor voor onroad is, maar heb zelf nog weinig gevallen gehoord dat t verkeerd afloopt met de 9t.
Misschien is 8,5 beter, feit is wel dat t goed te controleren is op 3s.

Op een baan is het misschien veel, maar dat heb je alsnog zelf in de hand ( trigger happy )
Hard gaat het zeker, en voor relatief weinig geld.
Nou ik heb ook een 9t gehad, en bij mij heeft ie het maar 1 accu volgehouden.
Toen begon ie te bibberen en reed niet meer, en hij stonk verschrikkelijk.
Het ding was erg warmgelopen kon er geen vinger meer ophouden.
En dat was dus met 2s.
Gelukkig kostte ie maar 23 euro.
Ik zeg beter een 540 can, die lopen niet zo gauw warm.

Laatst bewerkt:
Er zijn mensen met een mamba monsterset die t ook maar 1 dag uithouden, betekend niet dat ie t niet goed spul is.
Ik noem dat pech hebben.
Reed zelf op het strand met paddles en rijd 3 accu's leeg. 2s en 3s
Geen probleem gehad.

Maar het kan nooit kwaad het juiste materiaal te kiezen nu je nog iets te kiezen hebt.
Bij mij zat de set er al in toen ik m kocht.

Update van mijn slash probleem..

Ik heb de Velineon esc opnieuw gekalibreerd en het volgende gebeurd:
(Voor de degene die bekend zijn met de velineon :P ) Eerst moet vooruit worden gekalibreerd. dat gaat goed. Dan achteruit: Als het goed is gaat als ie klaar is het lampje groen branden. Bij mij flikkerd ie een beetje halfbakken groen :( Ik heb er trouwens een volle goede lipo aanhangen.

Zal dan toch de regelaar stuk zijn ineens? Heeft iemand een idee of dit nog te maken is?

Thanks!:)

Probleem:
Ik heb een slash met het velineon vxl systeem.

Als ik een volle lipo ( Turnigy 5000 2s 20-30c ) in de auto zet en hem aan doe gaat het nog goed. Als ik wil rijden stottert ie als ik probeer langzaam te rijden. Op zich niet zo'n probleem maar volgens mij was dit nooit.
Sturen werkt prima alleen achteruit gaat niet. ( Hij staat in de goede mode) Het lijkt wel alsof hij het probeert maar zet niet door. De trimmer staat ook goed verder.

Wat er dan heel snel gebeurt ( 30 meter rijden) is dat de esc in de mode gaat alsof je lipo leeg is..
Wat ik dacht. De lipo is stuk. Maar als ik hem weer aan de lader leg. Is hij gewoon nog vol.

Ik heb 2 dezelfde lipo's waarvan 1 denk ik niet zo goed meer is. Maar hij doet bij allebei hetzelfde.. Misschien de esc kapot?

Even een gedachtengang: Als je de regelaar in de Race modus zet (dus zonder achteruit) Werkt de regelaar dan wel naar behoren??

Zou kunnen zijn dat er ergens een weerstandje/potmeter/chipding uitligt die in de modus met een achteruit wel gebruikt wordt en in de race modus niet. (ben geen electro kenner hoor, puur een gedachtengang;))

Ik heb het toch gedaan en het Traxxas Slice Chassis gekocht van Chuck de ontwerper ervan.

Voordeel een laag CoG en beter te controleren in de lucht

Build03.jpg

Build07.jpg

Build11.jpg

Build12.jpg

Hoop het chassis binnen 2 weken te ontvangen :) Dan kan de bouw beginnen en daarna testen!

Update van mijn slash probleem..

Ik heb de Velineon esc opnieuw gekalibreerd en het volgende gebeurd:
(Voor de degene die bekend zijn met de velineon :P ) Eerst moet vooruit worden gekalibreerd. dat gaat goed. Dan achteruit: Als het goed is gaat als ie klaar is het lampje groen branden.

1 vooruit
2 neutraal
3 achteruit

even handleiding goed lezen.

1 vooruit
2 neutraal
3 achteruit

even handleiding goed lezen.

Die van mij was anders toch echt eerst vooruit en dan achteruit hoor. Neutraal hoefde niet.

Knopje inhouden tot hij rood wordt, dan loslaten.
Als het lampje 1 keer knippert, vol gas.
Als het lampje 2 keer knippert, vol achteruit.
Daarna gaat het groene lampje branden en ben je klaar.

Ja staat in neutraal. Het rare blijft steeds dat het lijkt alsof hij wel wil achteruit rijden. Je kan het een beetje zien in het filmpje.

Ik zou dan wel het A chassis nemen met de motor in het chassis het B chassis waarbij de motor op de normale manier zit is meer voor regelaars met een sensor waarvan de draai richting niet omgekeerd kan worden. De motor moet dus de andere kant op draaien sommige Novak regelaars met sensor kunnen dit niet.

Hij heeft er nog 1 voor 65$ vind ik zeker te doen met verzendkosten kom je uit op 70€ alles zit erbij om het chassis om te bouwen...

Back