Traxxas SLASH topic

zat net ff op youtube te kijken, dat waterproofen is easy, ik heb nog zo'n spuitbus vloeibaar plastic liggen, ik vraag me alleen af wat dat spul doet als de regelaar warm/heet word....

~Geen enekele motor is waterdicht zover ik weet. ook de Velineon 3500 niet.

@Frenzy, een gyro, te gek! Ben benieuwd hoe dat gaat werken maar het spreekt iig wel tot m'n verbeelding:banana:

zat net ff op youtube te kijken, dat waterproofen is easy, ik heb nog zo'n spuitbus vloeibaar plastic liggen, ik vraag me alleen af wat dat spul doet als de regelaar warm/heet word....
elke willekeurige regelaar of ander electronisch component word warmer naarmate het beter word geisoleerd.

DJ worst case heb ik ZIEK AWESOME powerslides zonder problemen, beste geval houd dat ding mijn neus de goede kant op...

En ja je moet inderdaad een beetje beter op je temps gaan letten maar je wil je regelaar toch zoizo niet te warm laten worden... Fan is meestal geen slecht idee...

Ik rij hier ook met veel plezier een 2wd slash, met titan motor, inmiddels wil ik toch de overstap naar brushless wagen, qua motor wil ik gaan voor de velineon, hoor er veel goeds over, en ook belangrijk, het ding is waterdicht. (athans, dat hoor ik overal)
maar wat voor (tevens waterdichte) ESC past hier het beste bij ?
De standaard velioneon ESC schijnt wat minder te zijn, maar ga ik dit als amateur rijder merken of kan ik die er net zo goed bij nemen ?

Ik gebruik de slash vooral voor bashen en zo nu en dan eens een ofroad/onroad diy baantje. :)

Tips, aanraders ?
(in het geval van een andere ESC, bij voorkeur eentje zonder fan of externe condensatoren oid, ivm de bergen zand en bagger die ik nog wel eens uit moet scheppen. ;) )

Bij Toemen in Den Bosch kan je je standaard XL5 en Titan 550 (werkend) upgraden naar een velineon en VXL ESC voor maar 100 euro. Je leverd dan je oude motor/ESC in.
Vind het wel een nette upgrade voor dat geld! Maar misschien dat er een beter alternatief is.

XL-5 waterproof regelaar brengt veel geld op in de scaler en trial hoek van de hobby.

daar rijden ze brushed en het liefst alles maximaal waterproof..

de XL-5 word langzaam aan wat moeilijker te verkrijgen

Gman, dat is idd wel een mooie deal, maar in mijn geval niet van toepassing. ;)

wie er van zijn titan 550 af wil mag ze bij mij inleveren hoor :D

Ik ga wel naar brushless, maar 2 vrienden van me rijden ook slash maar die gaan (nog) niet upgraden dus om de wedstrijdjes eerlijk te houden zet ik dan de titan weer ff terug. :)
brushless word meer voor het "doelloos rondraggen" :P

Ik neig toch sterk naar een ezrun setje (net zoals vele anderen) die waterproofen en raggen maar :D

zo staat ie er nu bij, alleen de spatlappen zijn inmiddels van 1mm zwart rubber, verder zelfde plek/afmetingen. :)

slash1.png

Laatst bewerkt:
ik heb gelukkig zelf nog een exemplaar liggen xl-5

maar je zou eens kunnen proberen op wat crawler/scaler fora .

ik denk dat je met gemak nog 25 a 35 euro voor een gebruikt exemplaar kunt vangen..

Houdt marktplaats in de gaten.
Er zijn regelmatig mensen die een stock slash kopen en er dan velineon ingooien (deed ik immers ook).
Brushed setjes worden dan verkocht voor 25 tot 50 euro.
Ik heb voordat ik em verkocht mn slash weer stock gemaakt en kocht dus ook een brushed setje voor 25 euro.
Ik zag een kleine week geleden ook nog een brushed titan setje voor 25 euro te koop op marktplaats.

kan de standaard motor (icm de ESC ofc...) eigenlijk 2s lipo's aan ? (onafhankelijk van vertanding/temperatuur , gewoon of het uberhaupt KAN)

Ja hoor. 7,4V is geen probleem voor 1 van beiden.

De regelaar kan (uit mijn hoofd) 9,6V aan, de motor 8,4V

Ik heb het al een aantal keer voorbij zien komen, maar toch voor de duidelijkheid, kan een brushless ESC brushed motoren aansturen ? En geldt dit voor elke brushless ESC ?
Zoniet, kunnen de Ezrun ESC's dit wel ? :)

Back