Traxxas SLASH topic

nog een kleine toelichting :rolleyes::

LULZ is een verbastering van de engelse afkorting LOL wat betekend ''Lough(ing) Out Loud'' in het letterlijk nederlands : ''Hardop Hard Lachen'' alleen in die vorm is het niet te gebruiken :p

:)

Is de Traxxas Velineon VXL-3s waterproof brushless regelaar een goede sensorloze regelaar of zijn er veel negatieve ervaringen mee?

het gaat my eigenlijk om de "waterproof" factor. Als de regelaar snel kapot gaat heb ik er niet veel aan maar als die ok is en hij kan goed tegen water dan zou dat voor mij voldoende zijn.

Heb je ervaring met de ezrun en water? De ezrun zou splashproof zijn maar blijkbaar is dat gelimiteerd. Ik wil eigenlijk een regelaar die tegen behoorlijk wat water kan ivm het bouwen van een "regen" auto.

De VXL is net zo waterdicht als een Castle. Niet dus. Bij mij zaten er gewoon kieren in het kastje. Mijn Castle regelaars pretenderen niet waterdicht te zijn maar de electronica is omgeven met een siliconen jasje.
Als je 'm echter waterdicht wil moet je het zelf "waterproofen" daar zijn wel filmpjes van te vinden op youtube.

mijn VXL regellaar kan er dus wel tegen van het weekend heb ik hem nog door de plas met water gestuurd op vlijmen.

en ik rij er al bijna 2 jaar mee rond met die regellaar en heb nog niet eens de moeite genomen om te kijken van binnen hoe hij er bij staat.

het is alleen niet goed voor je lagers maarja die zitten niet in de regellaar.

en de mmp die hoeft maar water te zien en slaat die zijn eigen al af of begint te stotteren:mad:

nou die is bij mij ook niet waterdicht,en heeft me ook al eens in de steek gelaten toen die nat werd.

met me slash 2wd rij ik altijd de plassen weg of probeer ik een wat drogere lijn te rijden,me slash 4wd is me natweer wagen dus daar rij ik eventueel een wedstrijd mee als het weer niet meezit.
en dat alleen omdat de vxl waterproof is en me daarin nog niet in de steek heeft gelaten.

mijn ezrun regelaar heb ik ook al door diverse plassen en sneeuw gestuurd en hij blijft maar gaan!!!

wat ik gelezen heb heb je 3 verschillende vxl regelaars.
- een oud type die niet waterdicht is
- eentje die splash proof is
- de nieuwste die waterproof is waarbij "waterproof" ook op de regelaar staat.

Zijn jullie ervaringen gebaseerd op de "waterproof" VXL of de andere 2 waar geen waterproof op de regelaar staat?

bij mij ook. was dus NIET waterproof. heb nog ergens en foto van de gecorrodeerde printplaat binnen in. Staat ook ergens in het topic overigens.

ja klopt ik herken die foto nog wel,maar omdat jij er 1 had wil nog niet zeggen dat ze allemaal niet tegen water kunnen.
er zullen er altijd wel een paar tussen zitten die niet werken zoals ze moeten.

Hij bleef het overigens wel gewoon doen. Dat hij nu niet meedoet is omdat de voltage cutoff niet mer goed werkt maar daar hebben schijnbaar alle VXL's last van na een tijdje.

Back