Traxxas Stampede 4x4 topic!

Houd er rekening mee dat er veel problemen zijn met de stale aandrijfassen van de Rustler, deze breken enorm snel. Hiervan is veel te vinden op het internet (oa. Traxxas.com). Het staal dat ze gebruiken is enorm zacht.

ok dat wist ik niet, ga van de week naar de plaatslijke modelbouw winkel en ik laat me daar maar eens informeren

Houd er rekening mee dat er veel problemen zijn met de stale aandrijfassen van de Rustler, deze breken enorm snel. Hiervan is veel te vinden op het internet (oa. Traxxas.com). Het staal dat ze gebruiken is enorm zacht.
Ja, dat integy moet je echt niet nemen, dat staal is echt heel zacht inderdaad.

zou het helpen als je in die plastiek stukken messing busjes steekt, de krachten worden dan volgens mij wat beter verdeeld ? Busje uitgesleten = gewoon nieuw erin

Ik denk dat dat niet voor lange tijd helpt want er staat zoveel kracht op dat alsnog de gaten waar nu de pennetjes inzitten uitslijten.
Er zullen toch wel ergens assen te krijgen zijn die deze krachten aankunnen?
Heb een savage ss gehad en nog nooit 1 aandrijfas gebroken, lijkt wel of ze tegenwoordig geen goede assen kunnen maken

Ben vandaag bij de lokale modelbouwwinkel geweest en gezocht naar juiste aandrijfassen o.a ook van traxxas nr6851R, de leverancier in ned. heeft ze al een half jaar in bestelling staan maar ze komen maar niet.
Ook op de site van traxxas zijn ze niet leverbaar en imitatie raden ze mij af i.v.m de sterkte van de assen.
Ze vertelden mij ook dat als je de assen vervangt voor sterkere er ergens anders weer slijtage optreed, dus al met al kun je volgens mij beter de standaard assen kopen en een paar extra voor de reserve.

Laatst bewerkt door een moderator:
leuk leuk das eecht een nice bakske xD

men papa gaat de maandag voor 1.5 week naar amerika en gaat er van daar een meebrengen ö vor 270 euro!!! xD

zelf heb ik stalen aandrijf-assen voor mijn e-revo, niet die van turnigy die zijn bagger en die breken snel. Maar dat er op andere plekken slijtage vormt is niet zo assen zijn assen....

Maakt Turnigy nu ook al stalen (of bedoel je alu?) aandrijf assen voor de E-Revo ja ? Of bedoel je wellicht Integy?

ik heb 'm gezien voor 399,99 bij FMP racing in oudenbosch (FMP racing) daar staat hij niet op maar hij kan hem wel bestellen. dan is tie binnen 2 dagen binnen. (hij kan ook nog een leuk prijsje maken met accu's er bij)

Ik denk niet in het slash 4x4 topic .

Maar goed dat zijn vraag daar dan ook niet staat. :p

Ik denk dat met NiMh met standaard overbrenging wheelies iets moeilijker zullen zijn omdat er meer gewicht op en in de wagen rust, maar met een goede ondergrond zullen die ook (zeker op 7 cel) NiMh zeker te doen zijn. Bij mijn 2WD stampede was dat al schering en inslag.

Maar goed dat zijn vraag daar dan ook niet staat. :p

Oeps
eusa_wall.gif

Ik rijd zelf op 2S lipo met 17T en trekt op een goede ondergrond wheelies

om de body te verlagen als je dat bedoelt moet je even kijken naar in dit topic.
de auto zelf kun je verlagen door de shocks in andere gaten van de A-arms te stoppen.

weet er misschien iemand hoe je de stampede 4x4 kunt verlagen

Je kan de auto verlagen door de stand van je schokbrekers te veranderen
http://traxxas.com/sites/default/files/6708_manual_101025_0.pdf
Op pagina 20 staat het beschreven

Er was toch iets zoals fuel tube mod?
Weet er het fijne niet van, maar als je zoiets googled kom je er denk ook wel

Dat is alleen om de veerweg te verkorten, dan doe je een stukje fuel slang om je schokbreker.
Maar dit is niet zalig makend

Back