Traxxas Stampede 4x4 topic!

De FLM assen vragen een kleine aanpassing aan de voorkant. In ieder geval as je alu asdragers hebt (klein gleufje in de asdrager vijlen is alles). MIPs passen zonder aanpassing. Teknos dacht ik ook, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Dat denk ik niet, want dat maakt de productie kosten duurder, en dat zullen ze wel niet willen bij Traxxas.
Misschien dat de hop up assen van Traxxas wel zo zijn.
Maar ik weet het niet zeker hoor!

ik heb trenchers, en daar ben ik ontzettend blij mee in gras en zand. De banden van ruud zijn ook fijn, maar de trenchers hebben een breder profiel noppen om zo maar te zeggen.

Ah, Trenchers, die was ik inderdaad vergeten.
Schijnen ook goede banden te zijn ja, maar als de kans er is, ga dan voor Trenchers X.
Die hebben het profiel wat breder uit elkaar, zodat ze minder snel " vol " zitten.
Maar de normale Trenchers zijn ook goed.

Groeten,

Ruud

Ik ben nu mijn MIP assen aan het monteren, maar ik vroeg me af met wat voor vet of olie moet ik de tandwielen invetten? Hoor het graag.

Mvg,
Gert

De spur en Pinion ( het tandwiel op de motor en de grote daarnaast ) die moet je niet smeren.
Vet/olie trekt namelijk troep/zand aan, en dat verkort de levensduur van je tandwielen aanzienlijk.
De binnenkant van je diff moet je vullen met diff olie, en de buitenste tandwielen die aan je diff zit ( de Ringgear, en de pinion ) die vet ik altijd in met vet wat ook word gebruikt in 1:1 auto's.
Opzich maakt het niet zoveel uit, als er maar vet op zit, en geen olie.
Olie loopt er namelijk zo weer af, vet wat moeilijker.

Hopelijk kan u er wat mee!

Ruud

Ik heb m'n auto helemaal uit elkaar gehaald voor groot onderhoud.
M'n slipperklutch lagers waren in slechte staat, die heb ik nu vervangen. Alles weer in elkaar gezet en nu merkte ik dat de slipper/spur zeker 3 mm speling had als de auto weer in elkaar zit, ik zie gewoon de grote lager op de motor mount er voor meer dan de helft uitschuiven. Nou heb ik een ringetje gezet na het kleine lagertje in de spur en voor die plastic lager houder, zodat er wat meer lengte in de hele slipper komt en dus minder speling.

Heeft iedereen zoveel speling, het was me niet eerder opgevallen.

Verder heb ik het gevoel dat ik door de hele driveshaft heen wat kleine verbogen gedeeltes heb, op de aluminium driveshaft, op de slipper en op de aansluiting met de achterste dif. Allemaal een klein beetje maar als ik gas geef zie en hoor ik delen die net wat aanlopen. Iemand nog tips, alle individuele onderdelen laten niet zo 123 gebreken zien... maar ergens gaat er wat mis.

Thanks,
-Johan

Ik heb nu op de achterkant Proline Trenchers gemonteerd, Klopt het dat deze wielen dichter tegen de auto aanvallen dan de originele traxxas wielen?

Dat kan inderdaad, als je niet de goede velgen hebt gebruikt.
Volgens mij heeft Proline speciale setjes voor achterop de Rustler ivm de offset.

Back