Traxxas Stampede 4x4 topic!

@JHN, check je pinion ook even, misschien heb je scheve tandjes...

Grappig hoe je zo over de obvious dingen heen kan kijken. Nieuwe pinion en spur en toch ook de spur gear as even lichtjes in de bankschroef, loopt weer als een zonnetje. Maar ik zie nu idd dat de standaard pinions niet echt geweldig zijn, met zulke scheve tandjes zou de orthodontist wel raad weten :)

Ik zit ook te denken om de de slipper in de toekomst revo spec te maken, kind headz motormount en een aluminium lager houder op de slipper. Grappig hoe je die dingen proefsgewijs moet leren. Leuke hobby dit ;)

Gister flink gereden met mijn nieuwe mip assen, maar nu lijkt het wel of hij doorslipt in het begin. Ik denk dat het de Spurgear is. Is het verstandig om een stalen spurgear te monteren? Of raden jullie mij dit af?

Even je slipper checken, en eventueel wat strakker draaien met het moertje.

Gister flink gereden met mijn nieuwe mip assen, maar nu lijkt het wel of hij doorslipt in het begin. Ik denk dat het de Spurgear is. Is het verstandig om een stalen spurgear te monteren? Of raden jullie mij dit af?

Traxxas Stampede 4x4 problemen.

Mijn stampede begon te stotteren en uiteindelijk kwam er rook uit mijn esc vlx3s.
Nu heb ik er een nieuwe esc ingezet maar het probleem van haperen blijft.
De motor voelt ook snel erg warm aan.
Als de auto vrij staat van de grond dan reageert de auto wel goed lijkt het.
Maar als hij op de wielen staat is het drama, ben bang dat de nieuwe esc ook weer defect gaat.
Iemand een idee?

Traxxas Stampede 4x4 problemen.

Mijn stampede begon te stotteren en uiteindelijk kwam er rook uit mijn esc vlx3s.
Nu heb ik er een nieuwe esc ingezet maar het probleem van haperen blijft.
De motor voelt ook snel erg warm aan.
Als de auto vrij staat van de grond dan reageert de auto wel goed lijkt het.
Maar als hij op de wielen staat is het drama, ben bang dat de nieuwe esc ook weer defect gaat.
Iemand een idee?

Ik zou de motor eens checken. Misschien dat een lager niet lekker meer is. En sowieso checken of alles soepel genoeg loopt.

Ik heb de motor eruit gehad en hem laten draaien.
Geeft een hoog frequent geluid en lijkt wel netjes te draaien.
Heb de auto 2e hands gekocht 2 weken geleden en heb er niet zoveel verstand van.

maak hem open en kijk of er iets is wat niet goed zit of kleurt. kijk ook je aandrijving even na, je weet maar nooit. anders even een andere motor of andere auto en de motor omzetten. zo kun je dingen uitsluiten maar dat moet je maar net voor de hand hebben natuurlijk.

ja, maar je esc gaat toch niet kappot van accus? Behalve boven het maximaal voltage. Maar rijd je auto soepel. Niet ge knars of iets anders. Ik heb niet heel veel ervaring maar als je zegt dat je esc kapot ging kan het zo zijn geweest dat je motor te veel vroeg (in amperes). Dat zou komen doordat hij geblokeerd is. Ik heb zelf ook ooit een esc weg zien roken maar nooit geweten wat de rede was. De volgende heeft nooit problemen gehad. Maar kan je je rotor bewegen als je de behuizing stil houd? Dit zowel op en neer als draaien. Vergeet niet dat de motor echt sterk is. Ik kan met mijn handen een 380 velineon niet tegenhouden als ik de pinion vast hou. Dus het kan zijn dat je motor wel loopt maar er alsnog iets niet goed zit.

En rij je op dit moment buiten en zo ja waar? (zout)
En wat is je vertanding? Motor kan ook overbelast zijn daardoor of grotere banden

Ik heb de motor eruit gehad en hem laten draaien.
Geeft een hoog frequent geluid en lijkt wel netjes te draaien.
Heb de auto 2e hands gekocht 2 weken geleden en heb er niet zoveel verstand van.
Dat is op afstand moeilijk te bepalen.
2e hands kopen zonder kennis van zaken.:confused:
Ik zou iemand met kennis van zaken opzoeken of naar een winkel die ze verkoopt bellen/mailen en advies inwinnen.
Maar dan moet je met meer informatie komen.
Geef aan in welke regio je woont misschien zit er wel iemand in de buurt die je kan/wil helpen.

Geef eens wat meer info, wat voor accu's heb je, wat voor vertanding, wat voor banden. Staat de ESC goed ingesteld op lipo's. Staat je gear mesh(afstand tussen de tandwielen op de motor) goed? Aangezien je aangeeft weinig verstand ervan te hebben en je de motor er al uit gehad hebt. En haal je motor er eens uit en rol je auto eens een stuk je naar voren en achteren, dat zou redelijk soepel moeten gaan. Enkel alle vertandingen leveren dan een kleine wrijving op.

Heb ik geen ervaring mee, alleen ze lijken mij wat duur?
Volgens mij zijn MIP's, Tekno's of FLM assen goedkoper.
Maar als ze op de XO1 worden gebruikt, zullen ze wel het een en ander kunnen hebben denk ik ja :)

inderdaad erg duur, dat heb ik ook betaald voor MIP's rondom...
en die doen het nog steeds prima.
Toevallig pas weer eens even uit elkaar gehaald en schoongemaakt etc, zijn na ruim een jaar nog steeds spelingsvrij

Back