Traxxas Stampede 4x4 topic!

Ik heb de knoop doorgehakt en een TRAXXAS Stampede 4x4 VXL + 2s 7.4V Lipo 6000Mah besteld, als het goed gaat komt hij vrijdag binnen, ik ben wel reuze benieuwd hoe zijn prestaties zullen zijn:D

Ik heb hem hier gekocht www.traxxas-online.nl ze hebben momenteel een aktie waardoor je bij een Traxxes auto een snellader + verlichtingsset kado krijgt

Jan

Tja het is wel balen dat hij in de verkeerde kleur geleverd is( Zwart/zilver ) terwijl ik rood besteld heb en ook op de bon staat, ze hebben mijn een rode kap belooft op te sturen, maar steeds een excuus waarom ik deze nog niet binnen heb, eerst een verhuizing, en dan is hij weer niet op voorraad, nu zou hij afgelopen vrijdag 12 april bij hun binnen komen:( we wachten maar weer af, als je wat nieuws koopt zijn ze snel, maar als het op service aankomt heb ik de ene na de andere slechte ervaring met modelbouwwinkels:rolleyes:

Jan

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Er zijn helaas niet teveel shops met een goeie service en betrouwbare levertijden.
Ik heb nog een blanke JConcepts Raptor body liggen. Is dat wat? ;-) (geintje want die hou natuurlijk ik zelf).

Ik heb vorige week een 2de handse Stampede 4x4 vxl gekocht. Nu heb ik deze volledig uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Wat voor olie dikte raden jullie aan om in de diffs te doen? Ik ga de auto vooral gebruiken om te bashen op redelijk los zand en soms een bmx baan. Ik heb op een aantal buitenlandse forums de waarden 50k voor en 75k achter gevonden, maar dat lijkt me redelijk dik.

Heren stampede kenners, ik heb een vraagje heb een gebruikte stampede gekocht in onderdelen heb deze nu in elkaar zitten maar als ik weg wil rijden dan hoor ik een soort gerammel en rijd hij niet weg. de slipper clutch is goed het gebeurd ook wanneer ik deze helemaal vastzet/blokkeer.Alleen bij het langzaam optrekken hij rijd dan dus ook niet geef ik echt gas dan is het gerammel over en rijd hij gewoon, het lijkt op een slippende koppeling maar dat is het dus niet.
Kan het iets met het diferentiel zijn het is overigens een 2wd stampede, moet ik de gearbox uit elkaar halen? Het lijkt mij dat ik ook in kruipstand moet kunnen wegrijden?
Overigens het is alleen met de wielen op de grond houd ik hem in de lucht dan wil hij wel??
Ben benieuwd of dit jullie bekend voorkomt.

Heren stampede kenners, ik heb een vraagje heb een gebruikte stampede gekocht in onderdelen heb deze nu in elkaar zitten maar als ik weg wil rijden dan hoor ik een soort gerammel en rijd hij niet weg. de slipper clutch is goed het gebeurd ook wanneer ik deze helemaal vastzet/blokkeer.Alleen bij het langzaam optrekken hij rijd dan dus ook niet geef ik echt gas dan is het gerammel over en rijd hij gewoon, het lijkt op een slippende koppeling maar dat is het dus niet.
Kan het iets met het diferentiel zijn het is overigens een 2wd stampede, moet ik de gearbox uit elkaar halen? Het lijkt mij dat ik ook in kruipstand moet kunnen wegrijden?
Overigens het is alleen met de wielen op de grond houd ik hem in de lucht dan wil hij wel??
Ben benieuwd of dit jullie bekend voorkomt.

Wat jij beschrijft is bekend onder de naam "cogging". Dat is het fenomeen waar een unsensored brushless combo last van kan hebben. Het wordt veroorzaakt door het fenomeen dat de motor tussen twee standen heen en weer waggelt en net niet voldoende kracht heeft of energie van de ESC krijgt om zich over de drempel heen te trekken.

Je kunt het vergelijken met fietsen als je een trapper helemaal omhoog hebt staan en de andere helemaal beneden. Als je dan kracht zet, kun je ook achteruit schieten in plaats van vooruit.

Een lichtere vertanding of een sterkere ESC en/of batterij kan het probleem verhelpen. Het is overigens een vrij normaal fenomeen.

Yep, de sensorloze motoren hebben zoals de naam al zegt geen sensor. Hierdoor kan de ESC niet weten in welke stand het anker staat en welke spoelen hij dus moet aansturen. Wanneer de motor op gang is, en het anker ronddraait kan de ESC aan de hand van de back emf die de spoelen van de motor genereren meten in welke positie het anker staat Dan beweegt de motor ook gewoon erg soepel, vergelijkbaar met een sensored motor eigenlijk.

ben het met het bovenstaande ook eens, dit lijkt inderdaad op cogging.

even enthausiaster gas geven, dan gaat hij gewoon als een kogel.

succes!

traxxas stampede 2wd rammelt bij optrekken

Heren bedankt voor jullie reacties weer wat nieuws geleerd, ik ga het zo nog eens even uitproberen met een nieuwe batterij.
Echter meen ik gezien te hebben dat tijdens dat rammellen het grote tandwiel van de koppeling zeg maar gewoon netjes ronddraaid dus lijkt het in mijn ogen dat de motor dus ook gewoon netjes draais zonder haperingen van het denken.
Maar goed ik ga nog wat testen en kom terug met een antwoord.

zo.

de mijne heeft weer een nieuwe zelfgespoten body.

by the way, dat blauwe is geen sticker :cool:

full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
motor geen ervaring mee, regelaar wel.
Die zit nu in mijn Stampede samen met een 2700kv hobbywing motor op 2s, rijdt prima.
Wel kan ik je aanraden om gelijk de programmeerkaart erbij te nemen.
Setje blijft lekker koel met toch een flinke vertanding (17/52).
Wel wat opstart probleempjes gehad met de regelaar, maar die zijn ondertussen al verholpen.

ik neem aan dat die motor ook een 550 size is?

en die past gewoon?

moet paar dingen uit het chassis wegdremelen.
Zie onderstaande foto's
Gaat dan vooral om de linker 3 rood omcirkelde zaken.

De meest rechtse is niet noodzakelijk om de motor passend te krijgen, deze heb ik echter wel weggehaald.
Ik heb namelijk een STRC electronics plate met 1 schroef bovenop de servo vastgezet en aan de onderzijde een stuk foam geplakt zodat hij precies recht zit en ik hierop de ESC kan bevestigen.

Wat dit als einderesultaat geeft (kabels nog niet weggewerkt.)

Back