Traxxas Stampede 4x4 topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door rubenbosman, 12 dec 2010.

  1. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik ben het wel met je eens als het gaat om de kracht van de VXL combo. Ik weet niet of je de 2 pole of 4 pole versie hebt. De 4 pole schijnt al een stuk beter te zijn.
    Ik gebruik zelf al een hele tijd een Castle Mamba Max Pro met een Castle 2650Kv motor. Meer dan genoeg power. Daar heb ik minder dan 250 voor betaald, maar dat zal vandaag de dag lastig zijn.

    Ik heb nog een Castle 2400Kv motor in de kast liggen. Als je daar bijvoorbeeld een WP SC8 aan koppelt heb je een fraaie combo voor niet al teveel geld.
     
  2. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
    Ik zou het ook niet weten, zal het eens uitzoeken.

    Dit is nog niet de tijd voor een nieuwe motor. Ik ga eerst de wagen zelf eens helemaal nalopen en aanpassen/vervangen waar nodig. Mijn eerste bestelling is net binnen gekomen.

    Mocht ik tzt een andere motor zoeken, dan neem ik wel contact met je op :)
     
  3. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    IMG_20170727_235036.jpg
    M'n dochter nam m even mee....
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2017
  4. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    IMG_20170727_235058.jpg

    Tijdens de Wintercup bij MVB Racing....
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2017
  5. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Ik had een simpel eBay motortje erin liggen, die heb ik nu vervangen voor een Tenshock sc401
    Er waren wel wat aanpassingen aan het chassis nodig....
    IMG_20170728_000112.jpg IMG_20170728_000140.jpg
     
  6. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
  7. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
    Welke regelaar gebruik je daar op?
     
  8. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Een hobbywing ezrun 80a, dat gaat net
    Ik rij dan alleen 2s en dat gaat als de brandweer, met een 13pins pinion. Groter dan dat wordt de Esc te warm....
     
    Pete®tje vindt dit leuk.
  9. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Gaan als de brandweer op 2S. Ik ben benieuwd hoe je dan omschrijft hoe die van mij gaat. Met een Castle 2650Kv erin op 3S :)
     
  10. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Zal wel een stukkie rapper gaan. Ik heb dan wel 4400kv. Ben wel benieuwd eigenlijk. Enig idee hoe ik z'n topsnelheid kan klokken?
     
  11. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik kan er een Eagletree datalogger in stoppen met een GPS module. Een (risicovol) alternatief is een smartphone.
     
  12. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Ervaring met smartphone is dat het niet heel accuraat is. Zal eens kijken voor een datalogger
     
  13. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    GPS van een smartphone kan inderdaad wel te traag zijn hoewel dat met nieuwere wel meevalt. Dataloggers zijn wel prijzige dingen. Ik weet niet of je in de buurt woont. Kunnen we misschien die van mij er in proberen.
     
  14. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
    Als mijn Velineon de geest gegeven heeft dan ga ik ook voor een snellere setup, nu vind ik dat nog zonde. Ach, dat zeg ik nu. Als ik een goede aanbieding zie dan is ie pleitos denk ik haha.

    Even een andere vraag. Ik denk dat mijn achterste diff naar de knoppen is. Er lijkt geen verbinding tussen de wielen te zitten. Ze draaien onafhankelijk van elkaar. Als de auto weg rijdt heb ik alleen spinnende voorwielen en achter gebeurt er niks tot weinig.

    Op korte termijn de handel maar eens open schroeven om te zien hoe het er daar binnen uit ziet. Ik weet uit ervaring dat de diffs vaak vergeten worden. Jammer, want dit zijn juist de leukste dingen om te fixen.

    Hebben jullie misschien nog een goede tip om gelijk iets te kunnen upgraden of zo?
     
  15. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Kan het zijn dat er een hex gestript is of dat er een pennetje van een aandrijfas is gebroken? Diffs van de Stampede zijn redelijk robuust.
     
  16. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
    Nope, allebei al nagekeken. De diff zit natuurlijk vrij dicht gebouwd dus dat was mijn laatste optie.

    Er komt ook een naar rammeltje uit dus ik vermoed het ergste... Vandaag of morgen ga ik het openmaken
     
    bobt vindt dit leuk.
  17. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
    Gisteravond alles opengemaakt. Hele schutbord achter TRX6829 aan flarden moeten snijden vanwege doorgesleten schroeven. Bleek ook dat een pen van de A-arm afgebroken was in het midden dus ik moest alles kapot maken.

    Diff lijkt eigenlijk wel in orde. Voor de volledigheid vervang ik de lagers etc wel en reinig ik alles goed, maar dit was niet het probleem.

    Als ik de onderdelen binnen heb laat ik daarna wel weten of het probleem opgelost is.
     
  18. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Hmmm. Ik vervang de schroeven af en toe als ze slecht worden.
    Plaats wat foto's, wel interessant...
     
  19. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
  20. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Valt nog mee, had t erger verwacht.
     

Deel Deze Pagina