Traxxas Stampede 4x4 topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door rubenbosman, 12 dec 2010.

  1. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
    Ja, het lijkt een extra ring maar het is gewoon die blauwe alu variant van dat onderdeel. Die bedoel je volgens mij toch?

    Alles was origineel Traxxas. Echt vreemd dat het aan loopt, maar goed. Ik heb die winkel ook benaderd trouwens. Ik wil wel eens weten hoe dit kan. Hele diff herbouwd voor iets wat gewoon aan liep.
     
  2. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Ik zal mijne eens posten als ik m open heb. Kijken of je verschil ziet.
     
  3. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
    Reactie van de winkel. Ze hadden geadviseerd een bepaalde koppeling te gebruiken, maar daar kon ik eigenlijk alleen de slipperpads van gebruiken. Niet duidelijk gecommuniceerd, want ik heb dus de verkeerde slipperclutch ingebouwd. Die ga ik zsm weer terugbouwen, maar dan moet ik eerst weer wat onderdelen bestellen en ook maar weer een nieuwe diff behuizing kopen. ZIt me toch niet lekker als het beschadigd is. Lekker irritant dit..
     
  4. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Niet best nee. Welke winkel was dit?
     
  5. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
    Trxxs-winkel. Net ook de bevestiging gekregen dat ze er niets aan gaan doen. Hij vindt dat ik het zelf had moeten merken. Ik ben nieuw bij dit merk dus ik vaar op advies van de winkel.

    Dit heeft mij dus een koppeling, bijbehorende platen, diff huis, diff olie, nieuwe lagers, as van koppeling, een paar uur tijd en een berg frustratie gekost.

    Gelukkig wel excuses voor de miscommunicatie. Dat dan weer wel..... Maar daar heb ik zo weinig aan. Erg klantvriendelijk vind ik het allemaal niet, dus volgende keer bestel ik wel ergens anders.
     
  6. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Mijn ervaring bij trxxs winkel is wel goed eigenlijk, maar ik moet zeggen dat ik wel redelijk ervaren ben in RC en voor advies niet bij winkels terecht kom. Meeste advies haal ik op de club of YouTube....
     
  7. Kaiserchief

    Kaiserchief

    Lid geworden:
    19 feb 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Brabant
    Tja, als je de boel afslijpt, dan is het voor zo'n winkel wel heel erg lastig om nog financiƫle verantwoordelijkheid te nemen. Als je meteen gemeld had dat 't niet paste, dan konden ze de onderdelen terug nemen.
     
  8. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
    @Scrap Ik had op een volgens mij Amerikaans forum gelezen dat het wel mogelijk was, dus ging ik er van uit dat het zou moeten lukken. Daarnaast vind ik ook dat een winkel de kennis moet hebben om een goed advies te geven.

    @Kaiserchief RC is voor mij ook een beetje knutselen. Dus als ik er een randje af moet slijpen om iets wel werkend te krijgen dan probeer ik dat. Stuur jij het dan altijd gelijk terug als je een keer iets hebt wat niet direct gaat zoals je verwacht had? Ik verwacht ook helemaal niet dat hij alles vergoed hoor, maar enig begrip had ik wel op prijs gesteld. Ik heb zelf ook een webshop en als zoiets bij mij zou gebeuren dan had ik het anders opgelost.
     
  9. Kaiserchief

    Kaiserchief

    Lid geworden:
    19 feb 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Brabant
    Ok, maar ik vind niet dat je mag klagen over klantvriendelijkheid als ze je niet willen tegemoetkomen als je je niet houdt aan de garantievoorwaarden.

    Ik ben precies als jij, ik heb echt nog nooit iets teruggestuurd dat niet paste, maar om dan te zeggen dat de winkel niet klantvriendelijk is als ze uit eigen wil hun nek niet uitsteken, dat vind ik een stapje te ver. Een retail winkel runnen in Nederland, zeker met dit soort produkten, is geen vetpot.

    Maar misschien willen ze je in de toekomst in een ander geval wel weer tegemoetkomen als je klant blijft.
     
  10. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
    Het ging mij ook om de manier waarop ik reactie krijg. Ik begrijp zelf ook wel dat ik gebruikte artikelen niet terug kan sturen en dat verwacht ik ook helemaal niet.

    Maar laten we hier maar over ophouden voor het een winkelreview wordt :) Of een verdere discussie over klantvriendelijkheid.

    Ik haal die slipper uit elkaar en bouw het terug naar de standaard koppeling. Hopelijk rijdt de auto dan weer helemaal naar behoren en kan ik er weer van gaan genieten.

    Uiteraard hou ik jullie op de hoogte.

    Zijn er nog meer mensen met de stampede bezig? Ik zou graag eens wat actieverhalen lezen, of wat tips/tricks om de auto. Is er bijvoorbeeld een manier om de opening aan de voorkant bij de center driveshaft beter dicht te maken?
     
  11. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Kijk eens op mijn YouTube kanaal. Staan wel een paar filmpjes van de Stampede tussen.
     
  12. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
    Video is niet beschikbaar..
     
  13. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Zag t... Ff kijken of t anders kan...
     
  14. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
     
  15. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
     
  16. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Zomaar een paar filmpjes
     
  17. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
    Bedankt voor het delen!

    De koppeling heb ik omgewisseld, maar het probleem blijft bestaan. Al is het wel minder geworden. Van de week maar weer verder onderzoeken...
     
  18. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Vreemd. Kan je een filmpje maken van wat er mis gaat?
     
  19. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
    Ik heb nu lange dagen op kantoor en vanavond en morgenavond drukke avonden voor mijn bedrijf. Ik zal mijn best doen donderdag het een en ander door te sturen. Hopelijk kunnen jullie helpen.

    Ik heb gister de pinion vs spur iets losser gezet en dat scheelde ook weer iets. Als ik de motor los haal dan rolt ie wel soepel. Het heeft daar dus ook mee te maken.
     
  20. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Was het toevallig de Revo slipper welke je gemonteerd hebt?
    Deze zou namelijk gewoon moeten passen, had ik ook in mijn Stampede 4x4 ingebouwd omdat deze volgens iedereen beter zou zijn.
     

Deel Deze Pagina