Traxxas Stampede 4x4 topic!

Heb ik toch een vermoeden dat hij toch nog op LVC staat, want ineens stoppen doet hij niet vanzelf. Nimh accu's verliezen inderdaad langzaam vermogen en de auto zal dan idd langzamer gaan rijden, maar zou niet ineens moeten stoppen.
Hoelang rij je eigenlijk tot dat gebeurt?

Hoe lang ik exact rij durf ik niet te zeggen. 10 minuten misschien.
De auto stopt ook niet ineens tijdens het rijden, maar wanneer ik de auto gewoon afrem en helemaal tot stilstand laat komen. Wanneer ik dan vanuit complete stilstand weer wil vertrekken doet hij wel eens moeilijk.

Dit dus ook bij de standaard accu. Waarbij ik 100% zeker weet dat de lipo cutt-off is uitgeschakeld. (rood lampje op de ESC)

Of zou er een storing in de ESC of motor zitten?

Stel dat ik op het moment dat de problemen beginnen een nieuwe accu er in doe, is het weer normaal. Totdat die accu dan weer leger raakt.

Als ik dadelijk die 2 Lipo's erin heb parallel. Dan zal de auto langer rijden, maar misschien komen diezelfde problemen weer, maar dan iets later. Het duurt dan tenslotte langer voordat de accu's leeg zijn.

of de lipo beveiliging erin springt bij de lipo vraag ik me af. De esc geeft geen led aanduiding dat ie in de cutt off zit. Het lampje brandt gewoon groen. Wanneer ik gas geef hoor je de motor dat ie wel wil, maar niet kan. Heb dit geval ook bij de standaard accu en daar staat 100% zeker de lipo stand uit. Is de standaard traxxas van 8.4 volt 3000mah nimh eigenlijk wel voldoende, of net aan genoeg?

Heb laatst ook iemand geholpen met een dergelijk probleem. Wat daar uiteindelijk hielp was de zender opnieuw calibreren. Je kunt het proberen, wie weet....

Laatst bewerkt:
Nieuw gekocht? Als calibreren niet helpt gewoon terug naar de winkel ermee. Vxl heeft ook wel vaker een esc probleem als ik dat zo lees .

ik zou zeggen ga naar de winkel en ga daar eens vragen of je een andere accu in je auto mag doen en als het dan nog niet opgelost is is iets aan je ESC kapot.

ik krijg morgen een 2e lipo om daar parallel mee te gaan rijden. Zit dan totaal op 11,1 v 4200mah lipo hier zou het probleem niet meer bij mogen komen. Feit blijft wel dat de standaard accu er ook last van heeft. Wordt denk ik toch een nieuwe esc. Laatste vraag. Is de standaard accu niet iets te ligt? Of moet deze feilloos werken?

dat lijkt mij ook, ik zal de esc eens resetten, opnieuw kalibreren en kijken of de standaardaccu dan nog problemen geeft. Zo ja, zal een nieuwe esc de beste volgende stap zijn denk ik.

Ik heb iets gelijkaardigs gehad, was soms al na 1 minuut of minder, een stamp(ede) op zijn achterste en hij reed weer. Regelaar is toen vervangen onder garantie. Die werkte thuis ook niet ( volgens de winkelier bij hem wel ) Uiteindelijk de derde regelaar erin en sindsdien doet hij het goed. Buiten die snelle slijtage van de aandrijfgewrichten niet meegerekend, deze zijn te zwak voor deze wagen. Ik vind bovendien dat die snel omkantelt in de bochten. Al bij al zou ik die wagen niet meer kopen, lijkt me meer een overpowerde speelgoedauto.

grtjs

Koen

Hey,
Ik heb een poosje geleden een bericht geplaatst met het probleem dat mijn Stampede soms niet voor of achteruit wil. Sturen werkt wel. Het calibreren is niet de oplossing, want dat heb ik al tientallen keren gedaan.

Op het moment dat ik begin te rijden is er eerst niks aan de hand. Na een 5 minuten gereden te hebben breng ik de auto geheel tot stilstand. Als ik dan weer wil optrekken, dan komt er een soort krakend geluidje uit de motor. Weer zeker dat het de motor is, want wanneer ik mijn vinger erop hou voel je hem bewegen.

Na een paar keer gasgeven 5 a 10 keer kan ie zo ineens weer vooruit spuiten en rijden totdat ik hem zelf weer tot stilstand breng. Het probleem dient zich dan weer aan.

Iemand enig idee. Ik rij met een Lipo 11,1 V 2100mah 3s batterij

snelle slijtage van de aandrijfgewrichten niet meegerekend, deze zijn te zwak voor deze wagen.

Rij je altijd met volgas weg vanuit stilstand? Pleeg je onderhoud. Ik doe namelijk bijna een jaar met dezelfde set assen.

Ik vind bovendien dat die snel omkantelt in de bochten.

Het is een monstertruck en geen DTM auto. Monstertrucks hebben nu eenmaal een hoog zwaartepunt.

Al bij al zou ik die wagen niet meer kopen, lijkt me meer een overpowerde speelgoedauto.

Hmm koop eens een nikko monstertruck en leg daar jouw motorset in. Ik denk dat die het toch iets minder lang vol houdt:)

Ik heb nu duidelijk verbetering nu ik er een extra Lipo bij in heb.
Zit nu totaal op 11,1 Volt 4200 mah 3S 25C.
Als de batterijen beginnen leeg te raken kan het eens een enkele keer voorkomen. Even 1 seconde wachten, gas geven en dan is ie zo weer weg. Duidelijk beter T.O.V. 1 Lipo batterij.

Originele accu geldt eigenlijk hetzelfde. Als de batterij echt bijna leeg is heeft ie de kracht niet meer op vooruit te gaan. Til ik dan de auto op draaien de wielen wel. Overduidelijk dat de kracht in de batterij minder wordt.

Die standaard accu hoort natuurlijk goed te zijn. Denk alleen wel dat Traxxas er niks te veel bij heeft gedaan. Minimale van het minimale om het goed te laten rijden.

Probleem lijkt in mijn ogen opgelost. Wat ik me nu wel eens afvraag is wat de temperatuur van de motor is tijdens het rijden. Voel regelmatig aan de motor en na verloop van tijd wordt ie toch wel erg warm. De standaard pinion zit erin.

Is er ook een goede motorkoeling te koop voor de Stampede. Heb hem van Traxxas in ieder geval niet gevonden.

Heb een motorkoeling gevonden. De Mamba Monster Blower can castle creations.
Iemand ervaring met dit merk? Ze hebben ook een koeling voor ESC blokjes, maar is volgens mij alleen voor ESC's die zij zelf maken. De motorkoeling is voor 36mm motoren.
Past dus volgens mij wel op de Velineon 3500 in de Stampede.

op hobbyking hebben ze een hele goedkope met 50mm fan. werkt prima en kost 5 dollar. Beetje bewerken met de dremel zodat hij past en dan heb je een monsterlijk groot koelblok.

Heb een motorkoeling gevonden. De Mamba Monster Blower can castle creations.
Iemand ervaring met dit merk? Ze hebben ook een koeling voor ESC blokjes, maar is volgens mij alleen voor ESC's die zij zelf maken. De motorkoeling is voor 36mm motoren.
Past dus volgens mij wel op de Velineon 3500 in de Stampede.

Nee, past niet. Is voor de Mamba Monster setjes, zoals de 2200 en de 2600kv.

bij toemen.nl verkopen ze een twin cooler van het merk integy. Mijn bedoeling was om een koeler voor de motor en voor de esc te halen. Moet ik deze allebei op hetzelfde stekkertje aansluiten? Splitter ertussen?

Ey,
Weet iemand waar ik een JST verlengkabel kan kopen?
Het gaat om een verlengkabel om een extra koeler voor de motor aan te sluiten op de ontvanger. Daar zijn nog 3 kanalen vrij.

Heb een stekker aan de koeler zitten, maar die is te kort om bij de ontvanger te komen.

Iemand een idee?

Back