Traxxas Summit topic!

BWaaaa mijn slash is zover als ik hem kan maken bijna onverwoestbaar en ik heb mijn lipos in de auto zitten op een dikke pad van "i cant believe it's not velcro" (lijkt er erg op) zit meer dan genoeg bounce in:) Besides mijn brushless system trekt meer volt dan NIMH kan leveren:)

(buggy shocks, alu towers, rpm arms, whole shebang:P Nog maar iets van 5 stock parts over;P)

Summit kunnen overnemen van iemand. Dus gisteren met zoon lief eens gaan rijden... ...moet zeggen erg leuk en verslavend! Kortom samen met mijn zoon nu een Summit rijker dus hier een nieuwe Summit rijder erbij.

Zo, was echt vet!
Half uurtje op de skatebaan doorgebracht, dikke jumps (flips doe ik nog ff weer niet :rolleyes:), en geen schade :D..

M'n LiPo's waren nog niet leeg daarna, dus nog even over het museumplein geweest en 2 honden FLINK uitgelaten (zowel hond als eigenaar vonden het geweldig :rolling:).

Daarna weer naar huis gereden :)
In totaal een uur gereden (heen, halfpipes, museumplein en terug), en LiPo's zaten op 3.75, dus prima :)

Yay voor Mamba Monster 1600kv + 14T pinion :) De Big Joe's doen het ook prima op grind/gras/half pipes :P

klinkt als een leuke truc:p als ik later groot ben (lees als ik op mezelf woon op een plek waar het mag, en ik mezelf als "competent" beschouw) wil ik een hond:p moet nog een methode vinden om een tennis bal aan een rc vast te maken met een break away cable... liefst een herbruikbare...

Of hoe doen jij dat?

Ze rennen er gewoon achteraan :p

Double orange springs voor achter en de shock socks ook binnen :D

springs_shocks.jpg

Heb jij een 1600 kv CC in je summit zitten?? Daar wil ik wel een foto van zien!! Hoe gaat het met je assen???

Groet Ronald

Ik zal binnenkort eens een foto maken... M'n wielassen breken wel eens (lees, ik heb er tot nu toe 3 in 3 maanden versleten). Maar ik ben natuurlijk ook flink bezig op die skatebaan, en dat doet ook wel wat.. Center axles zijn eigenlijk prima, nooit last van gehad nog.

Ik ben nu teruggegaan van een 18T pinion een naar 14T omdat ik dat meer bij de Summit vind passen, 18T is meer voor de Revo..

Hij past eigenlijk niet, ik raad de 2200kV (standaard, snel), 1518 1T 1800kV (torque) of de 1512 1.5T 1800kV (meer torque). Ik moest een stuk wegvijlen van m'n veerpootbevestiging, en hij zit nog niet 100% lekker... De 1520 1600kV en 1717 1580kV zijn alleen voor echte knutselaars :P
Maar een KRACHT dat hij heeft :yes: :tank:

Ik heb ook gehoord dat hij met de dual motor mount op de bovenste positie wel redelijk goed past. Maarja, dan is je CoG een stuk hoger, en je kunt minder makkelijk de boel een beetje zand dicht krijgen..

Laatst bewerkt:
Met een 1512 trek je geen worst meer van de tafel denk ik hoor. die motor is wel erg klein voor een summit. zou persoonlijk niet kleiner gaan als een 1515. (of een 6.5T Novak HV motor op een MMP. )

Wat trouwens nog mooier werkt als shocksocks op een Revo/Summit, zijn de dustboots van de Yato. Kun je zo op de gtr shocks monteren, en houden de as perfect schoon.

Met een 1512 trek je geen worst meer van de tafel denk ik hoor. die motor is wel erg klein voor een summit. zou persoonlijk niet kleiner gaan als een 1515. (of een 6.5T Novak HV motor op een MMP. )

Wat trouwens nog mooier werkt als shocksocks op een Revo/Summit, zijn de dustboots van de Yato. Kun je zo op de gtr shocks monteren, en houden de as perfect schoon.

Nou, ik heb die 1512 erin gehad, en die trok echt nog wel een worst van een tafel ;) :P Gman heeft hem nu in z'n E-Revo zitten, en dat ding gaat nogsteeds goed hard :)

goedendag,

Kan oemand mij vertellen hoe ik langer kan rrijden met mijn Summit 2x 3000ma
waarschijnlijk met andere batterijen, maar welke en hoe sluit ik ze aan?

gr Rwin

batterijen met een hogere MAH waarde, en in parallel aan sluiten, maar ik weet niet zeker of je een summit redelijk van zijn plek krijgt met maar 7.x volt... (of natuurlijk gewoon een 2e set:P)

Ik kan met 2x 2S2P 5000mAh 30C ongeveer een drie kwartier rijden (30 minuten full-on bashen) met een Mamba Monster, let wel dat een brushless wat effectiever om gaat met energie vergeleken een brushed.

Dat bedoel ik, misschien rijdt ie wel 50 minuten op een setje als ie aan het bashen is (denk het niet) en wil langer rijden... Dus eerst weten hoe lang rij je met een set en dan pas kunnen we wat advies geven. Tja en hoe ja andere (zwaardere) accu's aansluit... ... net zo als je ze nu aansluit!;)

Back