Traxxas Summit topic!

ja de MMM kan op 2,4ghz. Als je je MMM nieuw koopt en je gaat de ESC water-proof maken let er dan wel op dat je garantie vervalt. Als je veel in modder gaat rijden moet je je motor ook waterproof maken.

GEEEEEEN ... MMM erin hangen .....

Dat gaat je meer zorgen als plezier opleveren..

Was 1 van de eerste met een Summit en 1 van de eerste zoniet de eerste met een brushless Summit en de lol weegt voor de meeste echt niet op tegen de kosten die je krijgt ;)

De assen en diffcups + tandwielen gaan je om de oren vliegen , het is niet voor niks de enige auto die Traxxas ZELF niet in brushless uitvoering levert....

De aandrijving is gewoon niet berekend op de grote belasting bij brushless waar de grote banden voor zorgen.

Wil je de auto heel houden koop gewoon een nieuwe borstelmotor , laat hem ff netjes inlopen en ga daar mee rijden.

De Summit is simpelweg niet gemaakt om net zo snel te gaan als de E-revo , het is een crawler met een beetje meer.......

De Dewalt geeft meer kracht.
Niet perse snelheid, maar dat kan je met tandwielverhoudingen doen.
Grote voordeel van de DeWalt vind ik dat hij degelijker is gebouwd, en er gewoon losse koolborstels voor te koop zijn.
Ik vind persoonlijk dat er met lipo's niets meer te wensen overblijft, en de truck hard zat gaat.
Mijn verhouding was 14T-68T, en ik ga nu, uit nieuwsgierigheid, 14T-54T proberen.

Ik zou in iets kleinere stapjes werken ..... Van een 68 tands spur naar een 54 is nogal een grote stap ineens , die weleens te veel zou kunnen zijn voor de Dewalt motor.

Als je wilt experimenteren zou ik eerder naar een 62 of 64 tands gaan met wat pinions , dan kun je de stapjes wat kleiner en beter te behappen maken.

Ja, heb je gelijk in, maar de 54T had ik liggen van de E-Revo, die wordt er reserve bijgeleverd.
Bovendien: als ik het verschil in verhouding bereken, zou het op hetzelfde neerkomen wanneer ik de 14T pinion zou vervangen voot een 18T, en dat lees ik vaker...

We gaan gewoon even kijken wat ie doet.

Als je ander bandjes zou nemen( zeg die van de revo oid) zou het eigenlijk geen probleem moeten zijn voor de summit om er MMM in te doen. Zijn eigenlijk dezelfde auto's met dezelfde diff's. Alleen zijn de assen sterker als die van de revo.

Nope zijn niet dezelfde diffs....... Het zijn ook niet "eigenlijk" dezelfde auto's....

Dingen als draagarmen en hubs/carriers zijn hetzelfde , de diffs , het chassis en de bulkheads zijn specifiek voor de Summit en verschillen weldegelijk van de Revo.

De Summit is gewoon niet geschikt voor brushless en daarom ook niet brushless leverbaar vanuit Traxxas , ze weten zelf ook gewoon dondersgoed dat de auto zich daar niet voor leent.

Nope zijn niet dezelfde diffs....... Het zijn ook niet "eigenlijk" dezelfde auto's....

Dingen als draagarmen en hubs/carriers zijn hetzelfde , de diffs , het chassis en de bulkheads zijn specifiek voor de Summit en verschillen weldegelijk van de Revo.

De Summit is gewoon niet geschikt voor brushless en daarom ook niet brushless leverbaar vanuit Traxxas , ze weten zelf ook gewoon dondersgoed dat de auto zich daar niet voor leent.

weer bijna...
In het prille bezit van beiden, heb ik de part list's bij elkaar genomen, en gemarkeerd wat overeenkomt en wat niet...
Er verschilt best wel eea, maar in de hoofdlijnen zijn ze gelijk.
Chassis is iig hetzelfde. De draagarmen op de standaard summit zijn een optie op de revo (verlengd). Gearbox is hetzelfde, maar de revo heeft de 2e versnelling er niet standaard in zitten. (is een optiepakketje) hubs van de brushless revo zijn gelijk aan de summit, maar de brushed zijn weer anders. (14mm ipv 17mm)
Persoonlijk denk ik dat brushless overkill is, en het doel van de auto voorbijstreeft. Ik zie meer nut in een vette brushed motor, of eventueel een brushless motor van gelijkwaardige sterkte, maar zeker geen mamba monster...

Wat ik mij afvroeg:
Zijn er rubberen hoesjes verkrijgbaar om over de cv joints te doen?
Dan kan je ze volduwen met vet, en zijn ze beschermd tegen vervuiling...
Is bij 1:1 autos ook standaard.

Wat ik mij afvroeg:
Zijn er rubberen hoesjes verkrijgbaar om over de cv joints te doen?
Dan kan je ze volduwen met vet, en zijn ze beschermd tegen vervuiling...
Is bij 1:1 autos ook standaard.

Het heeft ook een rede waarom dat niet is bij 1/8 ( 1/10 ) auto's.
Stofdicht is het niet helemaal, en als er dan zand bijkomt werkt het alleen maar als schuurmiddel. Het zou wel werken als het 100% stofdicht zou zijn.

Bij de hpi baja reed ik zelfs ook zonder die hoezen, dat scheen juist beter te werken volgens div fora. Dan blijft het zand niet in die hoezen zitten.

klopt, ik rij met de CVD's voor de revo. Daar zitten ook hoezen om, ik smeer altijd een beetje vet op het bewegende onderdelen en schuif dan het hoesje erover. Maar er komt altijd toch wat zand bij, dus het heeft vaak onderhoud nodig als ik vet gebruik.

ja, maar ik had juist in gedachten om de hoesjes te verlijmen, zoals dat bij de schuifdelen ook het geval is. Dan kan er toch geen vuil bijkomen?

dank jullie wel voor de reactie,

Zo eigenwijs dat ik ben ga ik toch de MMM proberen of de IMAX - SkyRC TORO 1:8 Brushless Combo 2160Kv (toemen,waren er best positief over).

alleen kan ik er niet achter komen het traxxas nummer van de revo banden, weet iemand die, of een ander traxxasnummer van een type die goed is als allround band

Goed zo, gewoon doen.
Als je een beetje je gedraagt met de vinger kun je er best aardig mee rijden. ( throttle curve aanpassen misschien )
Dingen slijten wel harder, dus je kan nog eerder een asjes oid breken.
Truggybandjes nemen scheelt al een hoop in gewicht wat de summit dan mee moet zeulen. Let op, niet meer waterdicht,en waterdicht maken is een kwestie van tijd tot deze alsnog corrodeert en dat zou zonde zijn van een+/- 300 euro kostende upgrade ;-)

54T is inderdaad wat veel van het goede. Motor wordt toch wel erg warm.
Ben weer terug naar 68T.

Back