Traxxas Summit topic!

mbt. 2x2s, op het traxxas forum lees ik dat een hoop mensen het doen, maar anders zijn deze zo ingeruild voor 2x 7s nimh mocht de boel te warm worden oid
Voor iedereen is een andere snelheid traag, auto hoeft echt geen raket op wielen te zijn voor mij, gewoon een leuke snelheid om lekker rond te kunnen rijden is voldoende, daar wil ik de auto ook voor, niet om alle kanten op te springen en te vliegen
Met wat snelheid en een aanloopje overal doorheen komen geloof ik graag, maar das niet leuk :P
Het moet allemaal wel een uitdaging blijven, en zeker wb. de grotere rotsen/stenen etc. die zijn er zeker wel op plaatsen waar ik rijd, voornamelijk kleinere plaatsen waar een revo of savage toch al gauw te snel zal zijn, rij ook wel eens op een baan maar dat is meer bijzaak.
Er ligt zelfs een verlaten speeltuin vlakbij met een hoop verhogingen, hobbels etc. waar je heel leuk kan rijden ermee
Zoals het er nu naar uitziet gaat mijn voorkeur nog steeds naar de Summit

@ Westcoast, is dat een beetje te doen dan, een mamba setje in de Summit?
Crawlen lukt er dan niet echt meer mee lijkt me

Maargoed, we gaan voorlopig nog even verder lezen, filmpjes kijken en foto's kijken :)

It's all about the finger ;-)
Gaat best hoor, een mamba hoeft niet perse vol gas te rijden.
De vertanding is ook compleet anders als de revo, revo ging op dezelfde accu's vele malen sneller namelijk.

mijn summit is helemaal stock en rijd met 4cel (2x2) en voldoet prima!
En word met stock vertanding niet te warm (teminste bij mij niet zelfs niet in het heele losse zand)

It's all about the finger ;-)
Gaat best hoor, een mamba hoeft niet perse vol gas te rijden.
De vertanding is ook compleet anders als de revo, revo ging op dezelfde accu's vele malen sneller namelijk.

Dat begrijp ik
had het beter neer moeten zetten, maar ik bedoelde meer, het is een mamba monster neem ik aan, die is sensorloos?
Heb je dan geen last van cogging als je in de lagere gear probeert te crawlen?

Hoi

Ik heb alle auto's die hier besproken worden. Ik moet zeggen dat ik de Summit nog steeds 1 van de leukere auto's vind!!

De manier waarop de auto rijd is gewoon mooi om te zien grote wielen mooie vering en de looks vind ik ook gaaf! Op het strand is het ook een geweldige wagen bij HVH kan je de auto aan het strand parkeren en van daaruit kan je dan rijden op het strand of in de duinen helemaal geweldig!!!

Maar goed de Summit heb ik eerst een tijd stock gereden rijd prima op 2x2s 5000 lekker lang en niets wordt warm. Door het water kan prima maar denk er wel ff aan dat je lipo's dat wel aan moeten kunnen! Water dicht maken zakje,liquidtape of iets. Een lipo buzer kan prima in een ballon maar je kan ook prima rijden zonder hoor. Als de snelheid uit de wagen is meteen stoppen en je lipo's ff meten ik dat nog altijd ruim boven de 3,5 v.

Inmiddels heb ik wel een MMM in mijn Summit zitten en dat heeft voor en nadelen. Voordeel hij gaat lekker hard!! Nadeel alles gaat veel sneller kapot met name de aandrijflijn maar dat is denk ik logisch.

Wat ik trouwens ook heel erg leuk vind zijn de kindjes in de straat die de auto helemaal geweldig vinden! Ze gaan allemaal op een rij op straat liggen en dan mag ik over ze heen rijden/crawlen 1 feest voor hun en voor mij. Dat zou ik met mijn Savage of Savage XL toch niet graag doen met die scherpe delen aan de auto maar is ook een gave bak hoor.

Hoop dat je hier iets aan hebt!!

Groet Ronald

Laatst bewerkt door een moderator:
Allen tot nu toe bedankt voor de reacties :)

HvH/Strand is ook een van de plekken waar ik af en toe wel eens ging/wil gaan rijden
Echt door het water zal geen dagelijkse bezigheid zijn maar meer een af en toe.
Het gaat voornamelijk om waterdicht mbt. regen (waar we hier in nl gelukkig nooit last van hebben...) en modder
Fijn om te lezen dat hij prima werkt op 2x 2s 5000, deze heb ik hier namelijk nog liggen :)
Scheelt het heel veel in dat de aandrijflijn sneller kapot gaat met meer vermogen?
Hij zal overigens dan toch wel de komende tijd standaard blijven maargoed dan weten we dat vast :)
Buzzer zal er toch wel inkomen, dan met een zakje oid eromheen wanneer nodig, liever 2x een paar euro uitgeven dan 1x me lipos net iets te ver leeg trekken en nieuwe lipos moeten kopen

Buzzer is natuurlijk allemaal beter en je hebt er maar 1 nodig de esc werkt namelijk op 1 van de 2 lipo's dus die is altijd iets eerder leeg! Kan je testen door de esc aan te laten staan en de lipo's 1 voor 1 los te trekken bij de 1 gaat ie meteen uit bij de ander niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo,

als ik de pinion gear vervang voor een 22T gaat de auto dan sneller en is dit goed voor de auto ? of is het beter een kleinere er op te zetten ?

Laatst bewerkt:
ik weet niet wat standaard is maar met een grote pion of een kleinere spur gaat de auto sneller, het nadeel is dat de motor er warmer van wordt.

Theoretisch zou de auto sneller moeten gaan met een grotere pinion....

Je gaat echter ineens zoveel groter dat je de motor en mogelijk ook regelaar alleen maar omzeep helpt !!

Met de standaard motor zou je 1 of maximaal 2 tandjes zwaarder kunnen , maar om de boel heel te houden zou ik het gewoon lekker bij de standaard pinion houden ;)

Wil je persé sneller zul je naar brushless moeten gaan kijken , maar dat brengt naast de aanschafkosten een hoop onderhoudskosten met zich mee... Het is niet voor niks de enige auto die Traxxas NIET standaard in VXL uitvoering levert ;)

Kan evt. een summit 2e hands kopen maar de verkoper geeft aan dat het differentieel vervangen dient te worden. Indien dit stuk is is het dan meestal alleen het differentieel welke vervangen dient te worden of ook nog andere onderdelen?

En gaat dit vaker stuk of is dit door lomp/bashen gebeurd en komt het eigenlijk nooit voor?

Bij voorbaat dank voor de info.

René

Tis waarschijnlijk vooral de diff cup die aan vervanging toe is....
Die willen nog weleens scheuren zeker als je brushless rijdt.

Het is iets wat bij de summit vrij makkelijk kan gebeuren , de grote banden zorgen nou eenmaal voor een hoop stress op de aandrijflijn.

Heb je toevallig er een nummer van zodat ik kan opzoeken wat de kosten zijn om deze te repareren?

Of kan ik dan beter gelijk een mod doen en zo ja welke?

Bedankt voor de snelle reactie.

Kosten vallen wel mee... Als het de diffcup is zoals ik denk ben je hier in nl nog geen tientje kwijt voor een nieuw diffcupje. De tandwieltjes overleven het over het algemeen wel als er niet te lang mee door is gereden.

Mods zijn er niet , deze diffcups zijn voor zover ik weet niet in alu te krijgen. Dat zou namelijk de enige oplossing wezen. De dunne plastic wanden van de standaard diffcups zijn eigenlijk net aan qua belasting die ze kunnen hebben.

Wat ik niet begrijp is idd waarom hij niet brushless geleverd werd.
In feite is het een e-revo met grote( lees zware ) wielen ( op die 2 speed gearing na )
Als die grote wielen je beletten om brushless te gaan, lekker een setje truggy wielen opgooien die lichter zijn.

Heel simpel..... Wat ik heeeeeel lang geleden geroepen heb , Traxxas weet zelf ook dat de diffs en assen die belasting niet aankunnen ....

Das bij de mijne ondertussen wel overduidelijk bewezen , hahahaha

Er wijkt wel meer af van de Revo hoor... De diffcups zijn ivm met het locken heel anders , gebruiken wel dezelfde tandwielen maar hebben een andere vorm.

Gewicht van de Canyon's valt ook nog wel mee , tis vooral het formaat van de band icm de hoge grip die de zachte banden geven. Het rubber is b.v. veeeeel dunner als dat van de gemiddelde band.

Dingen hebben een andere vorm, maar verder zijn bv de assen sterker als de revo.
En met die wielen bedoel ik ook de banden en wielen als geheel. Die dingen zijn loeizwaar tov setje rulux wielen met bandjes.
Reed m toen met een mamba 2200kv en goliath banden, ik heb niks stuk gekregen ( had m ook niet heel lang ;-) )
De auto leent zich gewoon niet met brushless als crawlen, waar ze m toch ook mede voor in de markt hadden gezet ( voor de commerciele crawlers dan )
En daarom hebben ze een enkele monster van een brushed motor ingedaan die echt goed sterk is, alleen niet snel ;-)

De assen zijn niet sterker als van de revo hoor !!!! Heb er genoeg liggen die uitgescheurd zijn om dat te bewijzen hahahahaha. De EZRun 150A/2350kv combo vreet ze op alsof het niks is ;) Al is het wel wat minder geworden met m'n home-made alu slipper........

Tjah Rulux zal lichter zijn maar ook een heel stuk kleiner en met het crawlen is het juist bandoppervlak wat je nodig hebt ;)

En jij zal het weten blijkbaar, heel het traxxas forum gaat voor de budget assen van de summit als vervanging en jij vind ze als enige niet sterker?
Het is toch logisch dat ze ook sterker zijn? kijk naar de uiteinde's zou ik zeggen, meer materiaal om de pinnen heen.
Blijkbaar hebben we beidde andere ervaringen.
Vraag me echt af wat jij ermee doet als je zoveel assen breekt. Het is niet 1 van je truggy's he? ;-)

Back