Traxxas Summit topic!

Tja ... Zal wat veeleisender zijn als de gemiddelde gebruiker op het Traxxasforum , wat toch veelal show maar no go boys zijn ;)

Ik heb ze al uitvoerig bekeken hoor hahahaha... Heb me al suf gepiekert over een manier om juist dat stuk bij de pinnen te versterken. Heb weleens iets gehad met een koperen ring die op dat punt om de assen was gesneden...

Het nadeel is dat ze sterker ogen door de hoeveel plastic waar je naar kijkt , maar het stuk bij de pinnen is een stuk dunner als bij de oude Revo assen ;)

Minder plastic en dunnere pinnen maken dat de boel makkelijker uitscheurt ;)

Bij deze ook eigenaar geworden van een beestige TRX Summit:

2yn1lw2.jpg

2akkx74.jpg

mbh4ic.jpg

Als ik een wheelie bar wil monteren kan ik dan de achterbumper behouden?

Yup kan je gewoon behouden , de wheeliebar komt er onder te zitten....

Ding is alleen redelijk irritant als je offroad gaat ;)

Zolang je niet brushless rijdt heb je hem niet nodig ook en zit ie alleen maar in de weg.

Yup kan je gewoon behouden , de wheeliebar komt er onder te zitten....

Ding is alleen redelijk irritant als je offroad gaat ;)

Zolang je niet brushless rijdt heb je hem niet nodig ook en zit ie alleen maar in de weg.

ok goed dan, dacht dat ik op youtube brushed versie gezien had die met 2x2s 40c lipos wheelie konden doen.
Ben van plan deze lipos te bestellen, is dit een verbetering in prestaties.

Misschien als je eerst achteruit gaat en dan vooruit..... Maar vanuit stand met de standaard motor niet hoor....

Als je gewoon brushed rijd zal de prestatie winst minimaal zijn , zo zwaar is het systeem namelijk niet. Pas als je brushless zou gaan rijden zul je echt verschil gaan merken.

Voordeel van lipo's is dat ze tegenwoordig goedkoper zijn als een setje fatsoenlijke ni-mh accu's ;)

midden differentieel demontage vraag?

Hallo,

Ik heb een 2e hands summit gekocht voor een aantrekkelijk bedrag. Hierdoor hou ik er rekening mee dat er eea aan kan mankeren.
Nu heb ik de motor vervangen voor een DeWalt motor, omdat de Titan 775 helaas verbrand is. (op zich niet erg, heeeel toevallig had ik een dergelijke motor liggen.

Nu viel mij alleen op dat de auto wel wat "tandwiel-lawaai" maakt, dus dat wilde ik aandacht geven bij het vervangen van de motor.
Bij het plaatsen van de motor viel mij op dat er wel erg veel speling in de gehele aandrijflijn zit. Ik kan het grote tandwiel (waar de motor tegenaan zit zeg maar) bijna 3/4e ronddraaien voordat de uitgaande assen naar voor en achter beginnen te draaien. (let wel: 3/4 rond van vooruit naar achteruit, dus feitelijk is de helft hiervan speling.)
Is dit normaal?

Ik heb hem nu op zijn rug liggen, en heb de beschermplaat aan de onderzijde los gemaakt, om het middendifferentieel los te kunnen maken, en eens te kijken hoe dat er van binnen uitziet. Er zal ondertussen best een drupje vet hier en daar in moeten.
Nu alleen mijn vraag: hoe krijg ik de assen los van het differentieel?
Ik zie wat pennetjes in de kruiskoppelingen welke deze aan de as van het differentieel borgen. Moet ik deze er uit tikken? of werkt het op een andere manier? Ik heb namelijk geprobeerd deze los te tikken met een uitdrijvertje, maar er zit geen beweging in. En voordat ik dadelijk de boel sloop...
Ik hoor het graag, dan kan ik weer verder.

De pennen die je los moet draaien zijn eigenlijk inbusboutjes als je goed kijkt.... Een 2mm inbus en je kan ze eruit draaien.

De speling op de aandrijflijn is normaal , er zit een flinke overbrenging in en alle speling die van nature op de assen aanwezig is wordt zo via het tandwiel nog eens een keertje uitvergroot

Inderdaad, het zijn imbusjes... Lang leve de zaklamp...
Maar goed dat ik niet verder ben gegaan... :)

1 aandrijfas zit behoorlijk goed vast, die schuif ik amper in en uit...
Kan ik de gearbox ongestraft uit elkaar halen zonder dat de veren en tandwielen om mijn oren springen?

As even helemaal uit elkaar trekken en kleine stukjes verdraaien tot ie wel soepel schuift , de assen passen eigenlijk maar op 1 manier goed in elkaar en als je er maar 1 tandje naast zit gaat ie rottig doen ;)

Gearbox zitten geen veren in maar waarom zou je die uitelkaar gaan trekken :?: Je kan je er hooguit meer ellende mee op de hals halen....

Ik heb hem inmiddels open gehad, en ben er blij om...
Bijna alle lagertjes zitten vast, en zijn niet meer reparabel. (vast).
Alle draaibewegingen zijn nu dus op de assen zelf, welke gelukkig nog niet ingesleten zijn.
Alles heeft er de schijn van dat het verhaal van de verkoper klopt: lang geleden voor het laatst gebruikt.. (maar niet netjes weggezet, of een conservatie-beurtje gegeven)
Geeft niet, komt goed (denk ik).
Tandwielen zien er nog goed uit. Je ziet wel een licht inloopspoor, maar niks ingevreten of stuk oid. (ik verbaas me echter wel over de speling, maargoed...)
As heb je gelijk in; past maar op 2 manieren goed... Heeft dus verkeerd gezeten, kan niet missen.
Ook vind ik het high/low gear omschakelen wat zwaar gaan...
Wat stoppen jullie er normaal ik, qua vet enzo?
Ook vind ik dat er best wel wat speling op de aandrijfassen zitten... (de cv joints)
Ik wil nu nieuwe lagertjes e.d. bestellen.
Waar kan ik dat het beste doen?
Ik moet ook nog de bodemplaat (chassis) voor de E-0revo bestellen.

Hallo,
Ik heb even een vraagje. Onze summit schakelt slecht van hoge naar lage gearing en vice-versa. Het servo'tje gaat wel heen en weer, en het verende armpje ook, maar het asje wat in en uit schuift, wil niet mee. Geef je er dan een heeeeel klein trekje of duwtje aan, schakelt ie.
Ik heb het asje al ingesmeerd, de gearbox open gehad, etc.etc., maar kan niks geks vinden...
Nou heb ik ergens gelezen dat dat schakelasje een veertje met een bal heeft om de 2 posities te bepalen, en dat je dan dit iets losser moet afstellen...
Nou heb ik zitten kijken, maar kan dat nergens vinden, ook in de exploded view tekening niet....

Iemand wat tips om toch te kunnen schakelen?

Hallo,

Sinds 2maanden ben ik trotse bezitter van de summit. Na het een en ander kapot gereden te hebben(drive axle links, draagarm, slipper clutch, diff bescherming voor). Heb ik nog steeds plezier erin en je leert de automzo wel kennen.
Heb inmiddels de steering/push rods vervangen voor beter, de aandrijf assen(onderin) Is van staal en zit nu te wachten op de stalen wielassen van MIP.

Maar nu to the point, na lang soldeerwerk van 2x 2s 5200 30c turnigy roar aproaved, heb ik vorige week eve geraced, eenmaal in de sloot begon die best te roken.
Eenmaal thuis was de motor mega heet. Alles schoongemaakt en gisteren weer es geprobeerd, heb wel 20mtr zand/water gereden, hij deed motorisch niks meer, sturen, lampen, coolingfan, hoog laag, diffs werkte wel allemaal, esc lampje branden gewoon groen.

-Wat kan t zijn (eigenlijk meer de oorzaak) pin en spur zijn stock....mmm 2200kv kopen?
-revo banden zijn die goed voor scheuren op straat, zand(geen circuit) gras, water? wil een allround scheurband, maar weet niet welke goed is.

denk dat de motor verbrand is (als het brushed is). Je kan een MMM kopen alleen kan je dan niet meer in het water. Je kan je MMM wel zo aanpassen dat het toch waterproof wordt.

inderdaad motor...

Ik heb er een 14,4v DeWalt in geschroefd, beresterk, en onverwoestbaar (tot nu toe) en aanzienlijk goedkoper als brushless.

vergeet niet: brushless is mooi, maar dan krijg je de hele mik: motor, controller, zender, ontvanger etc. (27mc zener werkt niet met brushless, gaat storen...)
EN niet waterdicht, moet je ook weer maatregelen voor gaan nemen...

Oke, balen dan.
Het is de Titan 775 die ik er nu in zitten(die nu dus kapot is)
ik heb wel de 2,4Ghz Link zendersysteem, die kan toch op brushless? (MMM)
Wil de esc dan met corrosion X waterproof maken....

Die deWalt (van kershaw design toch?) wordt die ook sneller? Vind de snelheid (met 2s lipo) beetje langzaam aan t worden...

Back