Traxxas Summit topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 16 okt 2008.

  1. luuk rijd traxxas bandit

    luuk rijd traxxas bandit

    Lid geworden:
    6 jan 2012
    Berichten:
    139
    Locatie:
    berlicum ( vlakbij den bosch )
    Hoi iedereen,
    Heb voor een 3 tientjes ook een gele summit bij de kringloop winkel gekocht.
    dat was alweer een jaar geleden maar deze auto rijd nog perfect!
    Hij heeft al in 6 verschillende landen door de modder en sneeuw geploegd! ( op vakantie's )
    Ik rij nog steeds met de standaard nimh accu's omdat deze het nog prima doen eigenlijk.
    Heb nog nooit een onderdeel vervangen dus dat geeft maar weer aan wat voor een goed product het blijkt te zijn.
    Wel altijd goed drooggemaakt en volgespoten met wd40 en hier en daar wat vet :D

    Nu beginnen alleen de stuurservo's flink af te zwakken en nou was mijn vraag:
    Wat is de beste waterproof servo? ( onder de 70 euro )

    Binnenkort is het ook de bedoeling dat er proline trenchers op komen en 2 lipo cut off's!

    Groet Luuk
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Hitec en Savox maken beide goede ( waterproof ) servo's.

    Let wel op dat Trenchers ( zeker de X ! ) een behoorlijke aanslag op de aandrijving/diffs zullen zijn, dus iets met beleid rijden is dan belangrijk, als je dat nog niet doet.
     
  3. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hallo beste Summit rijders!!
    Ik heb me vandaag een Traxxas Summit opgehaald.
    Weliswaar een 2e handse, maar ziet er nog gelikt uit.
    ik ga haar vanavond testrijden en ben erg benieuwd.
    Nog nimmer een RC auto mogen beleven dus dat zal wat gaan worden.
    Ik bouw het langzaam op en uit en mijn doel is om er een FPV ( First Person Vieuw ) set op te bouwen zodat ik ermee kan gaan rijden en dan het beeld dmv een camera kan ontvangen.
    Ik vlieg al een tijdje met FPV drones en wil dit eens proberen op een RC auto.
    Wat een monster is dit zeg die Traxxas Summit.
    Waanzinnig veel koppel en zal vast veel obstakels kunnen nemen.
    Ik laat mijn bevindigen zekers weten.
    Vr Gr Erwin
     
  4. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Zit ik toch eigenlijk gelijk met een vraagje.
    Ben een heuse RC autoleek, dus vergeef mij de stomme vragen die ik kan stellen.
    Zit doorgaans in de vliegtuigen en drones en merk nu dat dat heel wat anders is dan RC autos.
    De vorige eigenaar heeft een plastike rollbar kooi om de Body gezet.
    Ik merk nu dat de 4 pilaartjes waarover de Body heenvalt net met de gaatjes boven het plastik van de rollbar kooi uitkomen.
    Ik heb er geen Body clips bij, maar merkte vanmiddag in een modelbouwwinkel dat tijdens het passen van Body clips dat amper ging en erg lastig was vanwege ruimtegebrek.
    Een tangetje erbij was echt een must want met de losse vingers de clips erafhalen was ondoenbaar.
    Ik heb daarom ook geen Body clips meegenomen.
    Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan oplossen?
    Ik zag bij een webshop deze clips: Body clips - Standard Size 12 - TRX1834
    Maar weet zo even niet of dat de juiste zijn.
    Indien iemand er nog 4 stuks heeft liggen of wellicht een betere methodiek kent/heeft om de Body vast te zetten, dan hoor ik dat graag.
    Vr Gr Erwin
     
  5. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
  6. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Geweldig en bedankt voor de tip!!
    Dat gaat op die manier wel werken.
    Daarnet even met de Summit op het grasveld rondgeragt.
    Heerlijke wagen en wat een power.
    Nu de Lipo packs aan de lading en mag er wel wat bijbestellen.
    Dit rijden is zeer vermakelijk en bij ons in de groep zijn er meer die met Traxxas autos rijden.
    Binnenkort maar eens samen de autos uitlaten.
    Vr Gr E
     
  7. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Iemand de gouden tip welke Lipo packs er het beste in te doen?
    Heb al wat voorbij zien komen, maar hoop dat iemand kan zeggen: DIE Lipo packs kan je het beste nemen.
    Hoor graag welke dat zijn en dan het liefst bestelbaar in het EU Warehouse van HobbyKing
    Vr Gr E
     
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik weet niet of ze er in het EU warehouse ook zijn, maar Hobbyking heeft accu's "speciaal" voor de Summit/E-Revo ( zelfde chassis )
    In principe zou ik gaan voor minimaal 150a continue, dus bijvoorbeeld een 5000mah 30C, en dan 2x 2S.
    Bij hobbyking staan de maten erbij.

    Standaard zit er om de Summit inderdaad een plastic kooi, die hoort er op, kijk maar eens op Google.
     
  9. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Helemaal duidelijk en erg bedankt
     
  10. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
  11. Rwi

    Rwi

    Lid geworden:
    7 aug 2013
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Apeldoorn
    Sinds kort in bezit van de een Traxxas E-revo en Summit.
    De Summit ging mij wat te traag dus die heeft een trackstar brushless 2350kv setup erin gekregen. Wat een top wagen wordt het daarvan. Kan nog prima Crawlen, maar ook flink gassen! Haalt nu dik over de 50km/uur. Toch al best veel ritjes/ sprongen en aardig wat over de kop geslagen, maar alles blijft heel (oke, laatst op het strand volgassen met orginele Summit wielen begaf een achteras het bij 3de lipo pack (koste me 8 euries)
    Zolang ik de diffs unlock bij de hoge versnelling blijft hij denk ik wel ff heel. Kan het echt aanraden aan elke Summit rijder!
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2015
  12. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Zodra je brushless gaat met je Summit kun je beter assen en slipper rebuild kits op voorraad gaan houden ;)
    De stalen pennetjes worden binnen de kortste keren door de kunstof assen gerukt en door de grote banden krijgt de slipper het zwaar te verduren met brushless.

    Het maakt de auto inderdaad wel een heel stuk leuker :D
    De mijne liep met een HobbyWing 150A/2350kv combo ergens rond de 70 en trok bij 3-kwart gas nog wheelie's.
     
  13. Rwi

    Rwi

    Lid geworden:
    7 aug 2013
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Apeldoorn
    Zit al een een betere high performance clutch op en inderdaad al 1 pin door de as gedrukt. Als het te gek wordt komen er stalen op. Mijne loopt nu op de revo banden met een 14/68 verhouding al 55. Met de grote wielen nog harder. Veel harder hoeft ook niet (nog niet;)) Mijn Revo loopt met mamba setup en 18/54 ook op 4S niet eens zoveel harder. Kan je nagaan als ik deze op die vertanding laat lopen:D
     
  14. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Zijn er al stalen assen voor de Summit dan ??
    De mijne staat al een poosje stil juist vanwege het ontbreken van stalen assen ;)

    De slipper heb ik zelf opgelost , heb zelf een grote aluminium slipperpad (volledige cirkel) ipv de 3 kleine pads gemaakt :D
     
  15. Rwi

    Rwi

    Lid geworden:
    7 aug 2013
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Apeldoorn
    ja hoor! Zoek op: MIP CVD Spline Kit Traxxas Summit en gij zult vinden:thumbsup:
     
  16. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    MIP's wil ik niet , die hebben de neiging te breken bij de overgang gladde as/splines ;)
    Of gewoon ergens in het midden hahaha...

    Traxxas moet zelf met een set komen zoals ze die voor de (E)Revo hebben , die zijn wel goed.
     
  17. Rwi

    Rwi

    Lid geworden:
    7 aug 2013
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Apeldoorn
    zo net maar besteld, wordt de kans een stuk groter dat ik lekker door kan rijden.
     
  18. Rwi

    Rwi

    Lid geworden:
    7 aug 2013
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Apeldoorn
    Tja...volgens dit filmpje doen de MIP het prima:
     
  19. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Tjah..... Echt objectief is die test niet ;)
    Het deeltje van die testbank wat bij de MIP as uiteindelijk brak was al vernachelt met de Traxxas as door zowel torsie als trekkrachten ;)
    Wil je die test eerlijk doen moet de pen waar de diff cup joint op gaat in ieder geval bij de stalen assen elke keer nieuw zijn....
     
  20. Rwi

    Rwi

    Lid geworden:
    7 aug 2013
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Apeldoorn
    Objectief zeker wel. Het lijkt er niet op dat hij een bepaalde as beter wil laten overkomen of voorkeur heeft. Goed uitgevoerd? Dat dan ook weer niet. Had allemaal wat preciezer gemogen en inderdaad testbank deeltje of elke keer vernieuwen of gewoon zo sterk maken dat de assen het zwakst zijn.
    Gisteren is mijn summit plastic as gebroken, wacht dus met smart op de MIP's Zag ook al een video hoe je het beste deel van de MIP's en het beste van de orginele as samen kan voegen voor het beste van 2 werelden.
    Kan nog alle kanten op. Op dit moment zijn de orginele assen in iedergeval te slap voor brushless geweld. Terug naar brushed is geen optie........is geen zak aan als je dit gewend bent:thumbsup:
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2015

Deel Deze Pagina