Traxxas Summit topic!

De stalen cvd's passen sowieso niet anders had ik ze wel ff van de Revo 2.5 getrokken , bij de Summit zijn de assen aan 1 kant lang en de andere kant kort.... Dit komt door de T-lock diff's , die komen aan 1 kant verder naar buiten.

De standaard assen van de Summit zijn wel wat sterker als die van de Revo , er zit alleen wat weinig plastic rond de pin van de kruiskoppeling langs de rand van de as waardoor deze eruit scheurt. Zoals op deze foto te zien is :
31052009045.jpg

Ben inmiddels al bezig om daar een oplossing voor te vinden , heb al een idee moet alleen nog ff opzoek naar een manier om het uit te werken. En daar ben ik ook alweer mee bezig...

zo te zien heb je genoeg ruimte om die kunststoffen as zitten in de summit. kun je neit gewoon glasvezel (met epoxy hars of zo.) om een nieuwe as draaien, om dat deel te verstevigen?

de koppelingen aan de buitenkant zou ik ook eens naar kijken. deze zijn geloof ik hetzelfde als die van de revo, en deze willen ook wel kapot gaan. (had m'n kameraag gisteren nog op de demo dag.)

De wielassen waar de meenemers op zitten bedoel je :?:

Daar was ik ook al een foto van tegen gekomen idd , dat is echter niet zo makkelijk op te lossen omdat het gaatje wat je nodig hebt voor de meenemers altijd een "zwakke" plek zal blijven... Maar zodra dat hier aan de orde komt met de Summit gaan we daar ook nog wel ff over brainstormen ;)

nee. de kruiskoppeling aan de kant van de wielen. deze heeft (temisnte bij de Revo) een dunne en een dikke metalen pen in de kunstof as delen zitten. bij het dikke asje is het plastic dunner, en hier gaan de assen bij de Revo elke keer kapot.

Oke .... Dan zijn ze schijnbaar anders als bij de brandstof Revo... Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad , heb nu tijdelijk het bovenste deel (diffzijde) van 1 van m'n oude Revo assen als vervanging voor de Summit.

nevermind, net gezien dat de assen van de summit aand e andere kant net zo'n koppeling hebben als aan de diff kant. als deze koppeling uitsteekt uit de fusee, zou ik hier hetzelfde doen als aan de diff kant.

de assen van de E-Revo en van de nitro versie zijn exact hetzelfde. alleen die houden het koppel van de motor niet echt goed vol. (ja, ik rijd dan weliswaar op 6s, maar wel met beleid. )

De Summit assen hebben dezelfde koppeling aan allebei de kanten idd , wil eerst kijken hoe het gaat met de versteviging aan de diffzijde aangezien daar het meeste aan kracht op komt te staan... De assen zelf flexen eerst voor de kracht daadwerkelijk bij de koppeling aan de wielzijde komt.

Voor de E-revo kun je de stalen CVD's wel nemen , i.c.m. de speciale cups voor de langere wielbasis. Bij de gewone cups kom je in de problemen omdat ze eruit vallen als je los komt van de grond.

Vandaag ff met de radargun aan de slag gegaan , met de brushed set-up lag de snelheid rond de 35~36 km/u zoals ik al eerder meldde.

Vandaag dus met de brushless set-up :mrgreen: Op 4s met een 15/68 verhouding , koude regelaar en een motor van nog geen 45 graden is het ding al goed voor 58 km/u :cool:

De temperaturen van regelaar/motor geven al aan dat er nog speelruimte is wat de vertanding betreft , de idiote power die erin zit trouwens ook :rolling:

Wheelies zijn echt toooottttaaaaallllllll geen probleem....

Ben zeer tevreden over de EZrun 150A set , perfecte controle en zelfs bij hele lage snelheden (er naast wandelen) in de 2de versnelling geen problemen met cogging :worship:

Zag dat ze bij hobbyking op het moment nog geen 150,- dollar kosten , mijn advies DOEN :!: ;) Zeker in combi met de 2in1 programbox die meteen dienst doet als usb-hub zodat je de software kunt updaten via de pc en de instellingen aan kunt passen.

Voor het geld echt een TOP setje , wel zorgen dat je de nieuwe zwarte versie te pakken krijgt en niet de VEEL te dure blauwe die PKracing aanbied b.v. ...

nieuwe wagen kopen

hallo

kan iemand mij helpen met mijn keuze ik ga een nieuwe RC auto kopen maar weet niet goed welke

ik dacht aan de

-> Traxxas E-revo
-> Traxxas E-revo 1/16 VXL
-> Traxxas summit
-> Hpi savage FLUX

ik zoek eigenlijk een wagen met veel kracht maar weinig snelheid dus de HPI valt eigenlijk een kleinbeetje weg want deze is wel goed enz maar ik heb al een Rustler VXL die +120KM/u gaat en daar is compleet niet mee off-road te rijden maar geef absolut je mening over de wagens dan wordt hoop ik mijn keuze een stuk makkenlijker

PS: budget niet hoger dan 1000€ met alles bij dan behalve lader deze heb ik dus lipo's op accu's liefst wel en als je daar ook iets over weet mag je dat altijd laten weten welke accu's je het beste gebruikt

alvast bedankt :wink:

GRT Joeri

Back