Traxxas Summit topic!

Gebruik wel 2 dezelfde gewoon 1 of 2 setjes bij HK bestellen!!
wordt er nou wel of niet geleverd door HK? ik had gelezen op dit forum dat ze niet meer per airmail verzonden mochten worden oid.
of wordt de levertijd gewoon langer omdat ze met het bootje moeten?

Ze hebben, voor zover ik weet, een nieuwe shipper gevonden en die moet redelijk snel verzenden. Ik zou gewoon bestellen als je wat nodig hebt.

Off-topic, ik weet dat het in het verkeerde gedeelte is maar toch even een vraagje over bestellen bij HK:
wat moet ik invullen bij verzending??
1-er wordt gevraagd EMS of Air-parcel welke moet ik kiezen? airparcel is iets goedkoper.
2-voor de douane moet er een prijs worden opgegeven, wat is het verstandigste? het loopt van 30 tot 100%
3-verder kan ik nog kiezen wat het is. ik neem aan dat hobby parts wel goed is, maar daarna vraagt de site "gift" of "other" wat moet ik hier aanvinken?

bijvoorbaad dank voor de hulp..... en daarna weer ontopic

1. ik pak altijd de goedkoopste
2. ligt aan je totale waarde. Als je iets van $50 bestel laat ik de waarde meestal op $25 zetten, dan hoef je geen douane te betalen. Als je iets van $100 besteld zet ik het meestal op $30. Je kunt zoveel ''cheaten'' als je zelf wilt, maar ik zou het niet te bond maken.
3. gewoon hobby parts, ik laat dat altijd op standaard staan

hee mensen, ik heb zelf geen summit maar ik had een vraagje: hoe hard kan een summit?

ik weet dat het een rock crawler is maar er is tog zo'n stand die is om te ''racen''

Standaard en op 4s lipo zat de mijne rond de 36/37km/u volgens de Bushnell radargun.

Met een Ezrun 150A/2350kv setje ga je op 4s ineens richting de 60/65 met banden die 2 x zo hoog en smal zijn :rolling:

Vandaag ga ik m'n Summit ophalen. Natuurlijk ook dit topic al doorgespit...
Als ik het goed heb begrepen zijn er een aantal aandachtspuntjes:

-Beadlock ringen kunnen in de banden snijden (glad dremelen)
-Aandrijfassen?? (Zal best wel een upgrade voor wezen, maar welke bevalt het beste?
-Stuurinrichting goed afstellen naar middelpunt stuurservo's.

Gezien het Summit topic niet heel erg druk is, de vraag of er in de tussentijd nog nuttige tips/tricks "boven water" zijn gekomen?

Over water gesproken... Ben bekent met Traxxas, dus het waterproof gehalte neem ik met een korreltje zout;)

Met waterproof zit het volgens mij wel goed. Heb genoeg E-Maxx / E-Revo's en Summit kopje onder zien rijden met stock set-ups.

Deze week m'n Summit opgehaald. Een tweedehands exemplaar, overgenomen van een medeforumlid. (bedankt Jan) Met de Summit was nagenoeg niet gereden. Dus de auto is als nieuw.....

Na een aantal keren gereden te hebben, heb ik maar 1 conclusie...
Wat een retegave wagen.:p Over de zachte banden ben ik wat minder tevreden. Ik heb het idee dat deze de auto laten zwabberen.

Ik zit dus eens te kijken naar een ander setje velgen/banden. Maar dat is, qua diameter, niet zo simpel. 1:8 MT banden zijn te klein. Richting 1:5 banden uitwijken heeft zo z'n prijs. (afgezien het feit of de montagepunten dan gelijk zijn) Heeft iemand suggestie's???

Laatst bewerkt:
proline series 40 misschien? moet je wel een 23mm hex adapter scoren... of je maakt gewoon de ontluchtings gaten dicht met wat CA en dan heb je "faux lucht banden"

Het lijkt me dat de auto een "stuiterbal" wordt als ik de ontluchtingsgaten dicht maak;)

De proline's zien er goed uit. TNX voor de tip! (was eigenlijk zo logisch, dat ik er zelf nog niet naar gekeken had:lol:) In principe zijn dit wielen voor de E-Maxx. Als ik even verder kijk naar de E-Maxx (brushless versie) wielen, zie ik dat deze wel een 17mm hex aansluiting hebben. Deze banden zijn een tikkeltje kleiner. (E-maxx 6,3 tegenover Summit 7,1"). Deze lijken dus, mede door de lage wang, een goede kandidaat voor het snelle werk. Voor het Crawlen blijf ik natuurlijk de Canyons gebruiken.

Ik wil niet veel kleiner gaan dan de originele Canyons. Ik zou dan anders moeten gaan vertanden. En da's niet zo handig als ik regelmatig de wielen wissel..

Laatst bewerkt:
@ FireFrenzy, je kunt de 40 serie ook goed met 17mm hexen rijden. Ik rij zelf BowTies met Axial Oversize en 17mm hex.

Als je echt grote banden wilt kun je de Proline Moab's overwegen, die laten een MT schaal 1/10 lijken :D

Op het traxxas forum lopen een aantal draadjes met vragen/adviezen rond banden , mooie is dat er ook zat zijn die plaatjes hebben gepost van hoe het eruit ziet bij ze ;)

Misschien handig om daar ff te gaan neuzen :?:

De Canyons werken mij best , zelfs met brushless erin... Tis alleen wachten op delen om de aandrijving te versterken , stalen assen zouden een goed begin wezen en diffcups uit alu ook wel lekker .

Ik ben ook al eens aan het speuren geweest naar assen ed. Helaas zijn aftermarket spulletjes niet zo dik gezaaid, in geval van de Summit.
Het blijft voorlopig ws shoppen bij Traxxas zelf, of gemodificeerde Revo onderdelen gebruiken. Maar dat is ook weer zoiets:confused:

Als ik vragen mag, Savage? Wat voor brushless setup heb je in de Summit? En zijn er specifieke aandachtspunten?

Meeste parts zijn wel uitwisselbaar , het blijft een Revo platform ;)
Alleen de diff's (i.v.m. de locks) en assen (ene kant lang en andere kort) zijn echt afwijkend.

Ik rij met een EZrun 150A/2350kv combo op 4S , wat eigenlijk veelste veel power voor de auto is.... Loopt daarmee een kilometer of 60~65 en kan m vanuit half/3kwart gas nog op z'n achterwielen trekken. Niet vreemd met ruim 1800 watt piek natuurlijk :mrgreen:

Op voorwaarde dat de diffs en assen het houden ;) Die hebben hier alle 2 wat moeite om heel te blijven :rolling:

Ook de slipper wordt wat probleem gevoeliger zodra je er brushless in stopt , de grotere bandendiameter belast de slipper een stuk zwaarder als in de E-Revo's.

Ik heb dat opgelost door zelf een alu slipperpad/ring te maken ter vervanging van de 3 kleine pads van Traxxas zelf.

summit

De option parts zijn inderdaad dun gezaaid.., je ziet geen betere diffs of assen oid. Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat er betere assen zouden komen?

gr koen

Er zouden assen van MIP komen geloof ik .. Maar die waren ondertussen ook al een paar keer uitgesteld geloof ik ...

Op het gebied van de aandrijving zijn er wel wat betere delen gewenst zodra je brushless gaat met de Summit....

Zijn ze bij Traxxas schijnbaar zelf ook al vroeg achter gekomen , aangezien de Summit de enige auto is die alleen brushed leverbaar is bij Traxxas ;)

Hmmmm... Daar lijkt het wel op. Ik heb vanmiddag nog eens even zitten speuren op het Traxxas Forum. Helaas kom ik daar ook weinig nieuws tegen...

Maar brushed rijden vind ik ook geen straf. Afgezien van iets meer snelheid in de top willen;)

Brushed is idd ook geen straf , maar de snelheid valt dan toch een beetje tegen.

Met brushless is dat in 1 klap opgelost , maar dan begint meteen alle andere ellende ;)

Tis gewoon ff wachten op het aftermarket spul of oplossingen van Traxxas zelf.

Wat ik op het Traxxasforum wel voorbij heb zien komen zijn 5S lipo set-ups voor de brushed regelaar voor wat meer power en snelheid. Is misschien interressant als tussenstap...... ;)

Ik moet i.i.g. nog even wachten op een mooi brushless setje. Weer even sparen;)

Wat ik me afvraag. Ik rijd momenteel met 2 x 2s bionic lipo's. En heb geen lipo beveiling geinstalleerd. Nu is het zo dat de esc tergelijkertijd spanning trekt uit de lipo's tijdens het rijden. Naar verloop van tijd (15 min) zakt het vermogen ineens tot stapvoets. De leds gaan dan ook uit. (niet flauwer branden tevoren) Voor mij het sein om te stoppen!! Voltage van de eene lipo is dan 3,8V. Voltage van de lipo aan de bec zijde is meestal iets lager, zo'n 3,4v.

Dit zou betekenen dat het minimale voltage die de esc nodig heeft rond het afslagpunt van een gemiddelde lipo cut-off ligt.. Hebben anderen ook deze ervaring? Of ben ik met het "leven" van de lipo's aan het spelen?;)

Back