Trex 600 ESP besteld

Ik heb wel een schuintandwiel 15T voor de 650 motor meebesteld omdat ik met een schuin tandwiel vliegt.
Volgens mij komt dat toch een beetje overheen met elkaar.

Met schuintandwiel 11T op een 60xL of een 15T op een 650L,
qua toeren op de kop bedoel ik dan.

Klopt indd, de 15 kun je vergelijken met de oude 11 en 14 met 12. Hoewel je met de 650L wel meer vermogen zou moeten hebben.

Oke, net de kabels weggewerkt, maar de kabel van de elevator servo zit in de weg, de servo die ietsjes verder links zit kan niet goed bewegen en raakt het kabeltje (een linkje van de servo). Dus nu heb ik het kabeltje met wat duck tape vast tegen het frame geplakt en nu past het net, maar is dit wel verstandig? laat de ducktape niet los tijdens het vliegen? heeft iemand tips?

Ik heb het kabeltje met een tiewrapje vastgezet....ook om dezelfde reden die jij aangeeft.
Nou moet ik wel zeggen dat je volledig negatief op je stick moet zitten en volledig aileron moet geven om het servokabeltje/rubbertje van je elevatorservo te raken....en dan nog lijkt het meer dat de ballink er een beetje langs glijdt ipv dat deze echt wordt tegengehouden.
Maargoed een tiewrap op die plaats om de draad wat weg te geleiden gaat wel goed :)

Ik zit nu op m'n werk...ik zal er vanavond even een fotootje van maken en plaatsen.

Oke, net de kabels weggewerkt, maar de kabel van de elevator servo zit in de weg, de servo die ietsjes verder links zit kan niet goed bewegen en raakt het kabeltje (een linkje van de servo). Dus nu heb ik het kabeltje met wat duck tape vast tegen het frame geplakt en nu past het net, maar is dit wel verstandig? laat de ducktape niet los tijdens het vliegen? heeft iemand tips?

Als het goed is zijn de meeste servo's en de kabeltjes te zien op de foto's in mn fotoboek. Mijn servo's komen nergens tegen kabeltjes aan etc. Verder de kabeltjes niet te strak trekken bij je servo's. Frame heb je geschuurd?

Hier de beloofde foto's
elevat1.jpg

elevat2.jpg

elevat3.jpg

Uiteraard je draad niet te strak zetten.
Op de laatste foto lijkt dat het geval, maar er zit zat speling op de draad, het rubber buigt alleen erg snel mee ;)

Hoi André,

je kabeltjes zitten mooit vast, maar misschien een tip. Neem wat fuel tube ofwel de plastiek kabelbeschermers die ze in pc's gebruiken om je kabels in te steken. Want als ik goed zie op je foto schuren je kabels tegen het frame van je heli. De fueltube kan je eventueel op op je frame kleven daar waar je kabels naar de binnenzijde van je frame komen.

Grtz,
Dirk

Hoi André,

je kabeltjes zitten mooit vast, maar misschien een tip. Neem wat fuel tube ofwel de plastiek kabelbeschermers die ze in pc's gebruiken om je kabels in te steken. Want als ik goed zie op je foto schuren je kabels tegen het frame van je heli. De fueltube kan je eventueel op op je frame kleven daar waar je kabels naar de binnenzijde van je frame komen.

Grtz,
Dirk

Heel goed, deze huidige setup is een zekere sudden death agv doorschuren van kabels. Je kan ook je kabels "braiden" wat mijn voorkeur heeft.

het frame is in elke opening waar de kabels door kunnen geschuurd. zo gladjes dat ik absoluut geen draden zal doorsnijden :)
Daar heb ik serieus heel goed rekening mee gehouden. evenzogoed kan een stukje fueltube nooit gen kwaad. tis een kleine moeite. ik zal dat er wel op maken. bedankt :)

het frame is in elke opening waar de kabels door kunnen geschuurd. zo gladjes dat ik absoluut geen draden zal doorsnijden :)
Daar heb ik serieus heel goed rekening mee gehouden. evenzogoed kan een stukje fueltube nooit gen kwaad. tis een kleine moeite. ik zal dat er wel op maken. bedankt :)

Neem nu maar van mij aan dat je daar niet tegen kan schuren, ik zou de draden die langs de randen vh frame komen gewoon inpakken, de rest hoeft niet.

Volgens mij heb je je armpje wat naar de swash gaat verkeerdom zitten.

Armpje zit goed om, enige wat nu anders is, zijn de servoarmen. Zitten nu de ronde op speciaal voor 14mm.

Ziet misschien nu een beetje raar uit, maar dat was ook nog niet de definitieve afstelling of course ;)

Back