Qua gloeiplug, als je motor lekker loopt, niks aan veranderen.
Pas als je de motor echt niet lekker afgesteld krijgt, kun je aan een andere plug gaan denken.
Qua viltclunk: Een goede viltclunk (niet die van OS, die is te klein en het vilt is te compact. Hij werkt wel, maar minder goed) vormt een soort van sponsje rond de aanzuigbuis, en de motor zal 100% zeker GEEN lucht krijgen, zelfs als je de clunk tot ongeveer 1 seconde lang uit de brandstof tilt. Zodra de clunk weer brandstof aanraakt, zuigt hij zich door de cappilaire werking weer helemaal vol (en de lucht in het vilt verdringt dus naar buiten, terug de tank in).
Zo lang duren de "droge momenten" nooit (er is altijd wel een of andere versnelling die brandstof en clunk weer bij elkaar in de buurt brengt) en dus krijgt je motor gewoon domweg 100% luchtbellenvrije brandstof. Altijd!
Het werkt al perfect, als de clunk gewoon in een laagje van 1 mm brandstof ligt, de viltprop zuigt de brandstof op als een spons, en de motor blijft luchtbellenvrije brandstof krijgen tot de tank ECHT droog is.
Je hoeft het niet te geloven, maar ik heb het meerdere keren getest (inclusief die clunk uit de brandstof tillen) en het werkt.
Maar je moet wel de juiste clunk hebben, en daar zit een klein probleem, die dingen zijn ongeveer 2 cm diameter, en je krijgt ze niet door iedere tankopening.
Daar kun je de OS clunk gebruiken, maar zoals gezegd werken die minder goed, en ze verstoppen relatief snel.
Groet, Bert