Trex 700N pro

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door jairfaizal, 7 feb 2015.

  1. corsairk

    corsairk

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    558
    Locatie:
    Kinrooi - Belgiƫ
    Om de geurhinder van benzine tegen te gaan stop ik een opgerold propje keukenrol in de uitlaat en wordt de carburator uiteraard helemaal gesloten, de werkt vrij goed........ ik krijg toch geen klachten van geurhinder van de rest van de familie.

    Heli's staan bij mij wel niet in de living maar in de garage. (mag ze niet in de living plaatsen van mijn madam :D.)
     
  2. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ik heb ook een opgerold keukenpapier / papieren zakdoek in de uitlaat,
    dat vangt de laatste druppel brandstof en olie op,
    en idd .. jij ruikt echt niks

    Groet
    Uwe
     
  3. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    Ik heb nog nix in de uitlaat gestopt hoor me vriendin er niet over klagen heli staat op de boekenkast. Maar ias wel goede tip mocht ze gaan klagen.
     
  4. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    dat stukje keukenpapier of wat nou ook,
    het voorkomt ook de plekken op je tafel,
    olie is soms heel lastig (gelukkig meest niet) ..

    gr. Uwe
     
  5. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    Is waar kan ook het rubbere eindstukje ff omdraaien dat opening omhoog staat. Vriendin vind het wel lekker reuken maar vind het lawaai van het vliegen nix mmmm volgens mij is dat juist wel lekker.
     
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Gloeiplugbrandstof stinkt ook (bijna) niet. De opmerkingen over stank (en in mijn geval pijn op de borst) gingen over benzine...

    Zou wel een plug gebruiken, niet dat eindstukje iedere keer omdraaien... tenzij je om de haverklap een nieuwe wilt kopen natuurlijk :D

    Daar word je niet vrolijk van als dat in de huiskamer staat.

    Groet, Bert
     
  7. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    Er is er al 1tje in bestelling. Ja benzine ruik sterker zou ik ook niet zo in de huiskamer zetten. Kerosine daarin tegen vind ik wel weer lekker geuren.
     
  8. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    Ik zit ff met instellingen van mijn pitch alles staat 90 graden swash is level nu is mijn pitch +12 en -22 nu zal je zeggen maak je swashlinksje langer dan op gelost. Maar als ik dat doe dan moet ik mijn Elevator servo zo zetten dat hij niet meer 90 staat omdat er een elevator anti rotation bracket aanzet.
     
  9. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Ff simpel denken.
    3 servo's. Je hoort in totaal 24 graden pitch te hebben, je hebt nu 34.
    Oftewel, je moet even naar het swash afr (of hoe het in jouw zender ook heet..) en daar de waarde voor de elevator mixer terugdraaien. In datzelfde menu zie je ook een aileron en elevator waarde, die 2 moeten aan elkaar gelijk zijn.
    pitch mag afwijken.

    Heb je in totaal je 24 graden pich, moet je de linkjes zodanig gaan verstellen dat je met 90 graden 0 pitch hebt..
    En altijd meten in idle up, sommige zenders hebben standaard een beetje afwijkende waardes staan in normal vliegmodus.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2015
  10. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    bij de weg..

    Normaal, als je de servo's goed hebt gecentreerd voor je begint met de setup, staan je servohevels exact 90 graden bij het midden van de servo.

    Dit kun je ff controleren in je servo monitor in de zender. even 1 kanaal opzoeken dat werkelijk op 0 staat, en alle servo's daar even in prikken.
    de servo centreerd zich dan, en dan kun je de hevel erop zetten.

    Bij mij is het tot nu toe altijd zo geweest dat midstick dan 0 graden is.
    zo niet, staan je linkjes nog niet goed. Net zo lang draaien tot hij recht, en op een goede hoogte staat. en opletten of je bv de bovenste 2 niet bijna helemaal uitdraait, terwijl de andere drie compleet ingedraait zijn.
    je wilt daar een beetje een middenweg in hebben

    Iets afwijkends op positieve of negatieve pitch is zonder uitzondering altijd ergens in de pitch curves, endpoints of een raar iets in de zender geweest.
    Daarom stel ik tegenwoordig af in idle up, die vliegmodus heeft normaal geen rare dingen ingesteld.
     
  11. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    Ik zal d'r zo even naar kijken maar eerst taart daarna puzzel ik ff verder
     
  12. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
  13. vdheides

    vdheides

    Lid geworden:
    17 okt 2011
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Drachten
    Geweldig, een heli met een echte motor!
     
  14. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Hoe gaat het met de T Rex 700 ???

    Vliegt die nog, of zijn de plannen verandert ?

    Groet
    Uwe
     
  15. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    Nee de trex vliegt nog vorig week iets beter afgesteld qua electronica iets wat scherper, motor heb ik nog laten staan zo als op het filmpje.

    Maar leuk dat je het vraagt Uwe.
     

Deel Deze Pagina