tt01 reageert niet?

Hoi
Vandaag eindelijk de tt01 van MP binnen gehad.
Gecontroleerd of alles erbij was en het klopte.
Wagen,stickzender,accu's en lader en 2 kappen.
1kap nog mooi,andere behoorlijke gebruiks sporen maar dat wist ik.
Accu geladen en proberen dus.
Helaas auto reageerde erg haperig,wel niet wel niet.
Ik zover als mijn kennis gaat(niet ver dus) alles nagelopen en het zag er wel goed uit.
Alleen nu reageert hij helemaal niet meer,motor en sturen niet!
Er zit een robbe rookie regelaar in en de zender en ontvanger zijn van hytec.
Volgens mij moet het een probleempje tussen zender en ontvager zijn,omdat hij ook niwt stuurt?

Ik hoor graag van jullie.
Mvg Ewald
 
Nou net even de stekkertjes van de ontvanger nog eens goed nagekeken,opnieuw er in en hij deed het!,ongeveer een minuut en is nu weer helemaal dood?

Mvg Ewald
 
Lijkt toch wel heel veel op lege accu's of een slecht contact. Lege accu's is het meest voor de hand liggend.

Welke accu's zitten er in de auto en de zender, hoe heb je deze geladen en hoe lang???
 
Ik heb een carson epert lader 3 erbij.
Ben nu een accu aan het laden.
Ik kan op 1,2 of 4 amp laden.
Laad nu maar even voor de zekerheid op 1 amp.
Als de accu niet goed vol is kan dat dan de reden zijn?

Mvg Ewald
 
In de zender zitten 8 nieuwe penlights.
De accu's zijn 1x3000 en 1x 3300 mah en 7,2 volt.
Geen lipo's.
Ga me maar weer even inlezen in het laden van nicad accu's.

Ewald
 
Die accu's kan je beter op de 2A of 4A stand laden. En als de lader afslaat voel dan ook of de accu warm is, is die dat niet zal die te vroeg afgeslagen zijn en moet je het laden nog een keer opstarten.
 
Omdat ik niet zo ongeduldig ben Duuhhh,ben ik nu aan het laden met 4 amp.
Dan moet volgens mij de laad tijd geen uur duren?
Nog bedankt voor je reacties.

Ewald
 
Oke,lader sloeg net af.
Accu voelde goed warm aan,direct aangesloten maar de auto reageert helemaal niet op de zender,geen gas en geen stuur??

Ewald
 
Nu beide accu's volgeladen,maar auto blijft dood.
Ik heb verder geen idee om de ontvanger te controleren,als dat al kan.
Ik probeer morgen overdag even langs rc paradise uithoorn te gaan.
Mischien dat ze me daar willen helpen.

Ewald
 
Zit er ook een lampje op de regelaar? Zo ja brand deze wel? Druk anders de draden stekkers van de accu en de regelaar eens goed in mekaar of beweeg dezen. Kijk ook even of de pennetjes van zowel de accu als regelaar goed contact maken.

Alle stroom gaat via de regelaar als daar geen goed contact is of als de regelaar het half begeven heeft kan hij zoiets doen. Ik zou het dan in eerste instantie ook niet bij de zender en ontvanger zoeken. Ik heb het probleem ook al een paar keer gehad, bij mij was het of de regelaar stuk of geen goed contact van de accu stekkers.

Kijk ook even of de motor geschikt is voor de regelaar, als deze te zwaar is kan de regelaar ook oververhit raken en uitschakelen.
 
Hoi,
ik zal morgen ochtend alle draden van de regelaar even nalopen.
volgens mij brandde het lampje wel.
De regelaar is een robbe rookie 8390

Ewald
 
Die heeft idd een lampje, kijk ook even of hij brand als hij niet meer reageert.
Volgens mij kan die tot 13 turns motortjes. Dat is best veel, maar controleer het al even. ( alles boven de 13 is dan goed( dus 14 15 16 enz om het even makkelijk te zeggen)
 
Stekkers vervangen.

Hallo,
Ik weet niet of het hier op de juiste plaats is geplaatst,maar ik probeer het gewoon.
Nadat mijn gebruikte tt01 binnen was gekomen,kwam ik er achter dat hij het niet deed.
Alles goed nagelopen en er achter gekomen dat de stekkers gebruikt in deze wagen er niet goed uit zagen en de plugjes met draad en al heel makkelijk uit de behuizing komen.
Ik ken deze stekkers niet,ff proberen uit te leggen hoe ze er uit zien.
Het zijn rode stekkers en het zijn 2 gekoppelde ronde buisjes met een ronde mannetje vrouwtje aansluiting.Ik hoop dat dat een beetje duidelijk is.
Aan mijn carson expert lader 3 zit een tamiya stekker waar ik al helemaal geen vertrouwen in heb!
Nu wil ik dus alle stekkers gaan vervangen.
Ik moet alles nog aanschaffen,zelfs de soldeerbout.
Mijn vraag is nu,welke stekkers kan ik het beste gebruiken,en waar moet ik opletten bij het aanschaffen van een soldeer bout?
Ik ben echt een leek op dit gebied!

Mvg Ewald
 
Jammer dat je niet verder bent gegaan in je vorige topic, staat alles mooi bij elkaar, maar ok. (edit, zo te zien heeft een mod beide topics samengevoegd, dus bovenstaande opmerking is niet meer van toepassing)

Je hebt deze stekkers nu?

images


Op zich prima, maar misschien wat lastiger te solderen als je minder ervaring hebt. Erg makkelijk en waarbij je gelijk kan zien of je goed hebt gesoldeerd, is de Deans stekker.

F00152-10-10pairs-lot-font-b-Deans-b-font-Ultra-Plug-Connector-Male-Female-T-plug.jpg



Je kan ook EC3 nemen, dat is ongeveer dezelfde als die rode, maar zou iets makkelijker te solderen zijn.

Voor stekkers heb je geen bijzondere soldeerbout nodig, gebruik wel electro soldeer draad, en ga niet met diverse vloeistoffen werken, hier niet nodig, en kan zelfs problemen geven bij bepaalde producten. En vooral veel oefenen, zet wat je wil solderen goed vast in een klem, laat het te solderen deel voldoende heet worden, en controleer of de soldeer mooi uitvloeit. En houdt de draad stil tijdens het stollen, als je iets beweegt zul je zien dat de soldeer aan het oppervlak erg dof wordt, en heb je een meestal een slechte verbinding. Een goede soldering moet wat glimmen. Zoek anders ook op Youtube, staan diverse instructiefilmpjes.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Kom er net achter dat rc paradise in uithoorn dicht is op zaterdag,ggrrrr.
Is er mischen iemand die bij mij in de buurt woont(heemskerk),en samen met mij vandaag mijn wagen even wil nakijke?

Mvg Ewaldd
 
Kijk heel goed uit bij het solderen van de connector op de accu. Kortsluiting is snel gemaakt en er zit heel wat energie in een accu die dan in één keer vrij komt.

Draden één voor één van de oude connector loshalen. Als één draad los is deze eerst isoleren. Niet met een tang beide draden tegelijk doorknippen. Dan zijn de bekken van de tang verdwenen.

Bij het solderen van de nieuw connector (het vrouwtje) aan de accudraden eerst één draad solderen en de las isoleren. Dan pas de tweede draad solderen!

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top