Turnigy 9X 9Ch Transmitter

Even een vraagje...
Ik overweeg deze ook te kopen...

Ben een beetje uit de zenders.. De alatse keer heb ik gewoon een mx16hott gekocht en met zelfbouw en knutsel hield het op met Assan.... Dus nu even een andere optie...

Maar wat moet er nu EXACT bij ???
Ik koop de degene zonder module....
Ik zou graag op frysky over willen van wege de telemetrie mogelijkheden,en wil hem later flashen...

Kortom, ik wil kleine ontvangers gebruiken van minimaal 7 kanaals...(als optie later telemetrie) Een ontvanger van 8 kanaals.. Wil de zender flashen (dat kan met de frysky usb kabel set ? van 8 dolar nog wat ?)

Ook zie ik een diy module voor veel goedkoper? En welke versie van de 2 van frysky moet ik hebben ? Of zijn ze ecmpatible? (de ontvangers ? ) Net als dat dsmX en dsm 2 verhaal. (weet het het gaat even om het principe)

Wie wil me even concreet op weg helpen ???
Alvast bedankt!

Edit, ik zie dat er een graupner JR module in past, dus dat schiet alweer een beetje op ;)
Hebben we de DJT en de DF systemen nog over.. DJT is telemetrie, en de df vroeger dus niet.. Echter nu zie ik bij beiden telemetrie, en de ene is een stuk duurder dan de ander...En eventueel de zelfbouw (hack module) hebben we ook nog..
Hack module is een een beejt eonzin omdat de zender wleke ik wil dus een optie heeft tot een module voor achterin...

Edit2:
Na wat pluizen begrijp ik dat de df systemen, compatible zijn met het futaba fasst systeem... Dus dan kan ik hun ontvangers en kloon ontangers gebruiken. Vroeger hadden hun klaarblijkenlijk geen telemetrie. Net als ieder ander "toen".
Gezien de prijs wil ik op hun eigen systeem blijven, het accst.

Laatst bewerkt:
waarom niet de ontvangers van FrSky zelf gebruiken ?? duur zijn ze niet.
ik heb enkele van deze:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16675__FrSKY_D6FR_ACCST_6_Channel_RX.html

en voor indoor deze:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/...5M_2_4Ghz_5CH_Micro_Receiver_w_Telemetry.html

voor die indoor ontvanger moet je wel je servo stekkers verwisselen voor deze:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=19565

ik ben juist overgestapt naar dit systeem, omdat dit goedkoop was, en enorm betrouwbaar. ik had juist veel problemen met de kloon ontvangers.
aangezien ik in elk toestel een eigen ontvanger wilde, was origineel Spektrum geen optie. en zelfs met de originele Spektrum ontvangers had ik storingen. nu geen enkele meer. zegt wat over dit systeem .....

ik zelf heb in mijn eerste zender de DJT modul achter ingeprikt.

FrSky DF 2.4Ghz Combo Pack for JR w/ Module & RX

deze heeft idd telemetrie.
in mijn nieuwe zender zet ik de inbouw module.

FrSky DHT 8ch DIY Telemetry Compatible Transmitter Module

ook met telemetrie.

toevallig is dit weekend een van de twee ontvanger antennes van mijn D8R-2 ontvanger afgebroken door eigen schuld. ik ben toch ermee gaan vliegen. na zeker 150 meter stuurde de ontvanger 1 piepje terug naar mijn zender om aan te geven dat de ontvangst begon te verminderen. en dat was maar 1 piepje van de 3. ik kon dus gewoon probleemloos doorvliegen.
gewoon 1 van de vele voordelen van telemetrie.

als je voor de inbouw module gaat, zou ik voor die 4 dollar extra het complete set nemen. dan kun je de originele module gebruiken als Dummy / opvulling achter je zender. anders zit er een groot gat. dat heb ik nu ...... :(

Thnx voor de opmerking... ;)

Maar wist ik, zocht klein ontvangertje voor de quad welke mijn ragquad is.. En ik heb op de afmetingen gelet, deze pastte PRACHTIG!! Dat het geen telemetrie heeft, jammer dan... Gebruik ik toch niet op dat dingetje...

EDIT:
Zender is al binnen! En dat voro 7euro nog wat!! Gls speed post! Niet normaal...
Mooie lege doos, met enkel de zender.. Zal er zo evne stroom op zetten en wachten op de zendmodule..
Iemand een idee hoe ik de onderdelen kan krijgen om hem zelf centrerend te maken ?

Laatst bewerkt:
Even een vraagje...
Ik overweeg deze ook te kopen...

Ben een beetje uit de zenders.. De alatse keer heb ik gewoon een mx16hott gekocht en met zelfbouw en knutsel hield het op met Assan.... Dus nu even een andere optie...

Maar wat moet er nu EXACT bij ???
Ik koop de degene zonder module....
Ik zou graag op frysky over willen van wege de telemetrie mogelijkheden,en wil hem later flashen...

Kortom, ik wil kleine ontvangers gebruiken van minimaal 7 kanaals...(als optie later telemetrie) Een ontvanger van 8 kanaals.. Wil de zender flashen (dat kan met de frysky usb kabel set ? van 8 dolar nog wat ?)

Ook zie ik een diy module voor veel goedkoper? En welke versie van de 2 van frysky moet ik hebben ? Of zijn ze ecmpatible? (de ontvangers ? ) Net als dat dsmX en dsm 2 verhaal. (weet het het gaat even om het principe)

Wie wil me even concreet op weg helpen ???
Alvast bedankt!

Edit, ik zie dat er een graupner JR module in past, dus dat schiet alweer een beetje op ;)
Hebben we de DJT en de DF systemen nog over.. DJT is telemetrie, en de df vroeger dus niet.. Echter nu zie ik bij beiden telemetrie, en de ene is een stuk duurder dan de ander...En eventueel de zelfbouw (hack module) hebben we ook nog..
Hack module is een een beejt eonzin omdat de zender wleke ik wil dus een optie heeft tot een module voor achterin...

Edit2:
Na wat pluizen begrijp ik dat de df systemen, compatible zijn met het futaba fasst systeem... Dus dan kan ik hun ontvangers en kloon ontangers gebruiken. Vroeger hadden hun klaarblijkenlijk geen telemetrie. Net als ieder ander "toen".
Gezien de prijs wil ik op hun eigen systeem blijven, het accst.

kee

dan is het verschil dus tussen de DF set en de DIJ set alleen de comptabiliteit van de originele futaba ontvangers ?

ik wil dus van de standaard module naar Frsky overstappen maar in de combo set 's van de module .s zit dus een aardig prijs verschil , circa $20 (DF> DJI)

Daarbij overweeg ik de Frsky ontvanger met BUS aansturing , maar twijfel of dit wel merkbaar wordt , het wordt voor een Quad gebruikt , dus geen servo's .

wie weet raad

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Ik zie alleen de versie zonder module? Dus eigenlijk een plastic behuizing met wat knoppen, potmeters en een display, geen zender.

is toch juist het mooie aan deze zender. de hele instel software staat er al op. en je kiest dan zelf je favoriete zend systeem. en je zit niet vast aan 1 systeem. ik zelf heb nu een FrSky en DSM2 module. ik kan dus met beide systemen vliegen met 1 handzender. effe module wisselen (5 sec) en klaar. maar als jullie nu verstandig zijn, gaan jullie niet meer voor de 9x zender, maar voor de 9Xr. die heeft nu 16 vrije toestel plaatsen.

Waar het om gaat (en ik hoop niet dat we hier weer een hele discussie over gaan krijgen), is dat er een reden voor is dat je de "lege doos" wel in DE kunt kopen, maar de modules niet. Tevens wilde ik even benadrukken dat dit dus geen complete zender is, aangezien deze nog wel eens wordt aangeraden aan beginners (en de kans dus groot is dat we zometeen draadjes krijgen met de vraag waarom de zender het niet doet...)

Nieuwe zender.

Ondanks het feit dat ik een heel stel 35 MHz ontvangers bij mijn Graupner MX 16s heb, ben ik toch de stap gaan zetten om een begin te maken met 2,4 GHz.

Om het allemaal niet teveel uit de hand (lees portemonnee) te laten lopen heb ik een 9X 9ch besteld, mode 2. En gelijk nog 2 extra ontvangers.

Al veel over gelezen en plaatjes en video's gezien over het programmeren.
Een Backlighte kit (wit) besteld. Achteraf zie ik dat het de blauwe had moeten zijn om van dat groene scherm af te komen. Maarja het kost ook een vermogen. ;)

Ik heb ook de opbergtas besteld, een mooi ding voor dat geld. Ik heb nu twee zenders en die passen niet allebei in de koffer. :D

Opbergtas

Hij is onderweg en hoop hem eind deze week thuis te hebben.

Een accupack van 3s erbij. Is dat echt niet teveel voor de zender??
@
Tijn, hoe moet ik die twee diodes van 1 Amp. solderen?
Foto?

maar als jullie nu verstandig zijn, gaan jullie niet meer voor de 9x zender, maar voor de 9Xr. die heeft nu 16 vrije toestel plaatsen.

Alsof men dat over de streep moet trekken van die 16 model geheugens , na de flash van de 9x is er plenty model geheugen ..
Denk dat de meeste nog geen eens 10 modelgeheugens vol krijgt (Nog niet echt overtuigd van de koop redenen 9xr)

Alsof men dat over de streep moet trekken van die 16 model geheugens , na de flash van de 9x is er plenty model geheugen ..
Denk dat de meeste nog geen eens 10 modelgeheugens vol krijgt (Nog niet echt overtuigd van de koop redenen 9xr)

Precies, wat ik al zei. Ik krijg de indruk dat de 9xr een 9x is met aangepaste ER9x software er standaard op, en standaard de optie voor telemetrie. En een wat flitsender design. Maar qua modelgeheugen is er geen reden om voor de nieuwste versie zender te kiezen.

Idd, enig voordeel is de ingebouwde usb voor een flash , die ook bij de 9x zonder te solderen mogelijk is , vereist wel smartieboard

Back