Na een lange wacht periode is het dan eindelijk zo ver.......
Tijdens mijn vakantie zijn de eerste twee pakketjes met onderdelen aangekomen:
Zoals duidelijk te zien een pakket met ervaring.
TNT post heeft exact alle toegestane 30 dagen gebruikt om dit pakket af te handelen.
De douane heeft het pakket echt gecontroleerd. Waarschijnlijk konden zij niet geloven dat er zo veel geld betaald wordt voor zo'n klein beetje spullen :lol:
En dan hier de lang verwachte inhoud:
Links twee stukken kunststof en een plaatje depron. doel nog niet bekend.
De bovenste twee dingen zijn de rechter en linker zijkant van de romp. Met de beveiligingsfolie er nog om. Ik zal deze nog zelf uit moeten snijden, spuiten etc. Dit is het deel van het project waar ik het meest tegen op zie.
Rechts liggen 2 zakjes met allerlei onderdelen zakjes. Ik zie dat er diverse zakjes met allign onderdelen in zitten. In een later stadium zal ik de inhoud van deze zakjes ook nog verder uitwerken.
Links onder licht de USb kabel om de controller te kunnen programmeren. De controller zelf zit in het zakje rechts naast de onderdelen. Hie zit ook nog een extenderboad bij dat nodig is voor de twinn-rexx.
Bij de rechte staaf die de ruggengraat van de heli gaat vormen zit ook de as die de beide rotors met elkaar gaat verbinden.
Het witte doosje bevat de medusa BEC om alle elektronica van de benodigde stroom te voorzien. Het doosje daaronder is de geadviseerde Just Go Fly 500T motor.
In het zakje dat over blijft zitten de pasplaten die de romp op zijn plek gaan houden, enkele tie-raps en 2 inbussleutels.
Na al dit nieuwe spul nog meer feest want ook het eerste pakketje uit hong Kong was aangekomen:
Hierin zitten de meeste delen van de kop:
Alles twee maal. De bladhouders waren op het moment van bestelling niet op voorraad dus die moet ik nog bestellen. Verder zitten de links volgens mij ook in de chinook base kit. Dan zullen die op reserve gaan.
Het is een echt bouwpakket en blijkt best lastig om de juiste onderdelen te vinden
Alle zakjes zijn genummerd maar vaak staan er ook nummer reeksen op.
Wat voor welk nummer staat is niet altijd duidelijk.
Bovendien kloppen de aantallen in de zakjes volgens mij niet.
Ik hoor in het zakje 11 ringetjes te hebben en blijk er wel 25 te hebben.
Natuurlijk is het mooi om reserve te hebben maar een bouwpakket bouwen en onderdelen overhouden geeft toch een raar gevoel :?
Het resultaat van één avond bouwen. De omschrijving die bij de kit zit is goed maar zoals ik al zij moet je heel goed opletten welk schroefje moet hebben Heel veel meet ik voor de zekerheid nog even na met de schuifmaat voor ik hem gebruik. Verder staat op de site het document met de afbeeldingen digitaal. Deze afbeeldingen zijn echt High res waardoor je heel ver op het plaatje in kunt zoomen als je iets niet zeker weet.
Dit stuk is het voorste stuk van de helikopter (Bovenaanzicht).
De volgende stap is het assambleren van de Mitter gear. (Ik weet niet wat het nederlandse woord is)
Algemeen kan ik tot nog toe zeggen dat alles heel degelijke overkomt. En als ik naar die mittergear kijk verwacht ik niet die die kapot kan
Volgens mij is die zwaar overbemeten voor de krachten die er op gaan komen. Maar daar houd ik wel van.
Groeten, Wilbert.