Vandaag weer een stukje verder gekomen met de Twinn-Rexx.
Ik heb op de video de 6 minuten netto draaitijd terug gebracht naar 1,5min dan zie je ten minste wat gebeuren
Tot hoveren zijn we nog niet gekomen.
De heli was gelijk vrij van bladspoor
maar je ziet duidelijk dat de voorkant van de heli meer lift geeft dan de achterkant. Bovendien wilde de voorkant naar links. Dat is tijdens de tests er weer uit gehaald.
Op een geven moment zie je ineens dat de achterkant omhoog komt ipv de voorkant. Dan heb ik HH op de DCP aan gezet. Dit effect is ontstaan omdat de gyro niet met HH aan was geïnitialiseerd.
In het laatste stukje heb ik de heli geïnitialiseerd met de HH aan.
Dan komt het al zeer dicht bij een hover.
Video eerste hops Twinn-Rexx
Ik wil nu eerst de afstelling controleren met HH aan. Als hij dan level kan hoveren wil ik mechanisch het verschil in lift tussen de koppen op gaan lossen.
Groeten, Wilbert.
Ik heb op de video de 6 minuten netto draaitijd terug gebracht naar 1,5min dan zie je ten minste wat gebeuren

Tot hoveren zijn we nog niet gekomen.
De heli was gelijk vrij van bladspoor

Op een geven moment zie je ineens dat de achterkant omhoog komt ipv de voorkant. Dan heb ik HH op de DCP aan gezet. Dit effect is ontstaan omdat de gyro niet met HH aan was geïnitialiseerd.
In het laatste stukje heb ik de heli geïnitialiseerd met de HH aan.
Dan komt het al zeer dicht bij een hover.

Video eerste hops Twinn-Rexx
Ik wil nu eerst de afstelling controleren met HH aan. Als hij dan level kan hoveren wil ik mechanisch het verschil in lift tussen de koppen op gaan lossen.
Groeten, Wilbert.
Laatst bewerkt: