Na wat ge-experimenteer/geklooi met een goedkoop 2.4Ghz spycam setje en een laptop, heeft mijn twinstar nu een sony 420 lijnen ccd camera en BEVRC 500mW 2.4Ghz tx/rx op zijn neus zitten. (met dank aan veel nuttige lektuur hier en op rcgroups)
Vandaag het eerste vluchtje ermee gemaakt. Goof proof patch antenne op een staander en 20" computerscherm in de koffer van de auto. Prima vlucht gedaan (ook de 1e keer zonder spotter en niet op de club). Verslavend dat fpv vliegen ! De boer op wiens veld ik vlieg kwam kijken en vond het ook allemaal fantastisch.
Een bril (waarschijnlijk VR1400 vermits fatshark niet 3D compatibel is) komt er nog aan en een osd en antenne tracker staan later ook nog op het programma.
Dank ook aan SanderFPV en ramsus voor het organiseren van de meet en greet waar ik toch ook veel geleerd heb over het fpv vliegen.
Fotootjes volgen nog en volgende vluchten zullen ook wel opgenomen worden met de laptop
Edit : eerste filmpje in HD :
Edit : mijn setup is momenteel als volgt :
Multiplex twinstar met brushless motoren en corona RP8DII synth ontvanger 35Mhz
Sony 420 lijnen 1/3" CCD board camera
BEVRC 2.4Ghz video zender / ontvanger set 500mW
CeOSD en microfoontje ook vanbij BEVRC
Zelfgemaakte pan en tilt met turnigy 90MG en hxt 500
Hobbyking X-1000 headtracker met ppm mixer ingebouwd in graupner mx-12 voor 8 kanalen
Laptop met capture kaart voor opname van ccd cam
Kodak ZX-1 HD camera
Vandaag het eerste vluchtje ermee gemaakt. Goof proof patch antenne op een staander en 20" computerscherm in de koffer van de auto. Prima vlucht gedaan (ook de 1e keer zonder spotter en niet op de club). Verslavend dat fpv vliegen ! De boer op wiens veld ik vlieg kwam kijken en vond het ook allemaal fantastisch.
Een bril (waarschijnlijk VR1400 vermits fatshark niet 3D compatibel is) komt er nog aan en een osd en antenne tracker staan later ook nog op het programma.
Dank ook aan SanderFPV en ramsus voor het organiseren van de meet en greet waar ik toch ook veel geleerd heb over het fpv vliegen.
Fotootjes volgen nog en volgende vluchten zullen ook wel opgenomen worden met de laptop
Edit : eerste filmpje in HD :
Edit : mijn setup is momenteel als volgt :
Multiplex twinstar met brushless motoren en corona RP8DII synth ontvanger 35Mhz
Sony 420 lijnen 1/3" CCD board camera
BEVRC 2.4Ghz video zender / ontvanger set 500mW
CeOSD en microfoontje ook vanbij BEVRC
Zelfgemaakte pan en tilt met turnigy 90MG en hxt 500
Hobbyking X-1000 headtracker met ppm mixer ingebouwd in graupner mx-12 voor 8 kanalen
Laptop met capture kaart voor opname van ccd cam
Kodak ZX-1 HD camera
Laatst bewerkt door een moderator: